2022-08-18, 22:19
Medlem
Pekka-s avatar
VÄLKOMMEN TILL SWEDEN ROCK FESTIVAL, 7-10 juni 2023
Klassisk rock, hårdrock, metal och lite blues - något för alla smaker. Rent och snyggt, säkert och tryggt. Havsnära läge, mysiga grässluttningar, gott käk och riktiga toaletter. Men framför allt en riktigt skön och gemytlig stämning, som en enda stor "familj" med medlemmar från runt 60 länder. Världens bästa publik helt enkelt.

https://www.swedenrock.com/

Såg att ingen varit ivrig nog att starta upp en tråd inför nästa års SRF. Ska försöka ta mig dit nästa år igen, var där nu 2022 och tyckte festivalen levererade bra. Inga bråk, inget tjafs, mycket konstiga människor och några likasinnade som tyckte om att snacka hårdrock och dricka öl.

Vilka band önskar ni att se?

Hoppas själv på band som:
Alcest
Tool
Batushka (Ja såklart originalet med Krystjof)
Magna Carta Cartel
Shining
Alfahanne
Deafheaven
Citera
2022-08-18, 23:07
Medlem
tastass avatar
Hade varit riktigt nice om de kunde få dit Mastodon, då skulle jag nog kunna tänka mig att deltaga.
Electric Wizard hade nog också varit en bokning som skulle kunna få bägaren att tippa för mig.
Citera
2022-08-18, 23:14
Medlem
DisneyMouses avatar
Jag har många jag skulle vilja ha dit.

Dream Theater (senast 2019, spelade kort set trots speltid som blev missförstånd)
Behemoth (skulle spelat 2019, fick ställa in i sista sekund)
Thin Lizzy (förbannat bra live)
Iron Maiden
Judas Priest
Cannibal Corpse
Watain
Marduk
Avantasia
Lamb Of God
Taake
King Diamond
Tarja
Sabaton
Rammstein
Grave Digger
Blind Guardian

Edit: Melodisk rock; Perfect Plan, Age of Reflection, Gathering Of Kings

Finns många många fler men dessa hade vart grymt.
Senast redigerad av DisneyMouse 2022-08-18 kl. 23:18.
Citera
2022-08-18, 23:14
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Ska försöka ta mig dit nästa år igen, var där nu 2022 och tyckte festivalen levererade bra. Inga bråk, inget tjafs, mycket konstiga människor och några likasinnade som tyckte om att snacka hårdrock och dricka öl.

Det där med inga bråk och inga tjafs beror väl till 100 procent på att det i princip bara är svenskar på denna festival. Alright, det kanske utdelas någon smocka och någon knuff under festivalens gång men jämför i tankarna med hur det hade varit om klientelet varit utomeuropeiskt.
Citera
2022-08-18, 23:21
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Det där med inga bråk och inga tjafs beror väl till 100 procent på att det i princip bara är svenskar på denna festival. Alright, det kanske utdelas någon smocka och någon knuff under festivalens gång men jämför i tankarna med hur det hade varit om klientelet varit utomeuropeiskt.

Nej, det beror primärt på att det bara är hårdrockare där. Även utomeuropeiska hårdrockare är skötsamma och trevliga.
Citera
2022-08-18, 23:24
Medlem
CtrlAltDelThiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tastas
Nej, det beror primärt på att det bara är hårdrockare där. Även utomeuropeiska hårdrockare är skötsamma och trevliga.

Antalet hårdrockare som kommer utanför Europas gränser kan väl summeras ihop på ena handens fingrar?
Citera
2022-08-18, 23:24
Avslutad
Sun caged

Symphony - x

Beast in black

Opeth

Trollfest

Britney spears

Ayeron

Steve vai
Citera
2022-08-18, 23:31
Medlem
tastass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CtrlAltDelThis
Antalet hårdrockare som kommer utanför Europas gränser kan väl summeras ihop på ena handens fingrar?

Det är möjligt, om du räknar bort amerika och östra asien.
Citera
2022-08-19, 06:55
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Man får hoppas att Guns n Roses kommer. Gärna att de de satsar allt på dem!
Skulle verkligen vara underbart att höra Axls röst och vara med om charmtrollets publikkontakt.
Citera
2022-08-19, 16:42
Medlem
Arch Enemy
Amon Amarth
Shinedown
Royal Republic
Sirenia
Avantasia
Delain
Epica
In This Moment
Five Finger Death Punch
Muse
Ember Falls
Ensiferum
The Hu

...med flera 🤘
Citera
2022-08-19, 20:39
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Man får hoppas att Guns n Roses kommer. Gärna att de de satsar allt på dem!
Skulle verkligen vara underbart att höra Axls röst och vara med om charmtrollets publikkontakt.

Ja otroligt, blev så tagen nu i somras så jag var tvungen att gå under låt nummer fyra.
Citera
2022-08-20, 18:38
Medlem
XtraXs avatar
"Pantera", Machine head.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in