2022-08-18, 22:21
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
https://youtu.be/JEFu9QjYzWc

Här jag ger er bevis på att jorden är platt

Motbevisa mig med att ge oss MINUT OCH SEKUND PÅ NÄR DET INTE STÄMMER ERA JÄVLA PLATTHJÄRNOR.

Kom igen trodde ni var smarta.... Ni är lurade FÅR allihopa en FÅRSKOCK!
En sol som spiralkretsar ovanpå en platt yta som så som i videoklippet. Hur kan detta blir en solnedgång där solen går ner med oförändrad storlek? Dessutom hur kan solen gå upp i sydost söder om södra vändkretsen om solen spiralkretsar på det sättet. Det där klippet är rent trams.
Citera
2022-08-18, 22:25
Medlem
Citat:
Vad i SVARA PÅ FRÅGAN ELLER HÅLL TYST FÖR ALLTID ÄR DET DU INTE FÖRSTÅR?

1. Jag svarade på frågan.

2. Så alla andra ska svara på dina frågor, men du har rätt att ignorera alla som ställs till dig. Okej, känns trovärdigt.

3. Det är ett diskussionsforum, vill du vara seriös så svarar du på de frågor som ställs till dig, jag har ju svarat dig. Men det är som vanligt med er plattnissarr, så fort man ställer en obekväm fråga så vägrar ni direkt, för ni vet ju innerst inne att ni har fel.

God natt med dig
Citera
2022-08-18, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
En sol som spiralkretsar ovanpå en platt yta som så som i videoklippet. Hur kan detta blir en solnedgång där solen går ner med oförändrad storlek? Dessutom hur kan solen gå upp i sydost söder om södra vändkretsen om solen spiralkretsar på det sättet. Det där klippet är rent trams.

MEN FATTAR DU TRÖGT? ok ge minut och sekunder i videon där det inte stämmer med verkligheten... eller håll klaffen tills du räknat ut vad du vill ha sagt
Citera
2022-08-18, 22:26
Medlem
Citat:
Vadå en boll som är i nivå?

En boll där det flytande vattnet finner sin lägsta möjliga nivå. Level helt enkelt.
Citera
2022-08-18, 22:27
Medlem
Citat:
Iq befriat försök. Ok 6:28 vad är det som inte stämmer i förhållande till hur det ser ut på jorden just då menar du? Är du mongo du kan ju inte svara att solen eller månen lyser som en ficklampa mot jorden!

Förklara VAD STÄMMER INTE I FÖRHÅLLANDE TILL NATT/DAG ÅRSTID?

gör ett försök eller gå och lägg dig.

Jag skrev ju i klartext vad som var fel, både rörelsemönster och ljusspridningen är rena fantasier.
Citera
2022-08-18, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WilleGarvin
En boll där det flytande vattnet finner sin lägsta möjliga nivå. Level helt enkelt.

Exakt.

Som sagt, barn på lågstadiet förstår det här
Citera
2022-08-18, 22:29
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
MEN FATTAR DU TRÖGT? ok ge minut och sekunder i videon där det inte stämmer med verkligheten... eller håll klaffen tills du räknat ut vad du vill ha sagt
Har jag ju redan sagt. Dom visar ju en sol som spiralkretsar ovanpå jorden. Jag kan med egna ögon se att solen går ner under horisonten med oförändrad storlek. En omöjlighet om solen spitalkretsar runt på en platt jord. Tror du på detta själv så tycker jag faktiskt inte att du skall beskylla andra för att fatta trögt.
Citera
2022-08-18, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Jag skrev ju i klartext vad som var fel, både rörelsemönster och ljusspridningen är rena fantasier.

Vart skulle det inte vara ljus just då menar du? Och vad är fel i rörelsemönster?
Citera
2022-08-18, 22:31
Medlem
[quote=Jonas1968|81305424]Har jag ju redan sagt. Dom visar ju en sol som spiralkretsar ovanpå jorden. Jag kan med egna ögon se att solen går ner under horisonten med oförändrad storlek. En omöjlighet om solen spitalkretsar runt på en platt jord. Tror du på detta själv så tycker jag faktiskt inte att du skall beskylla andra för att fatta trögt.[/QUOTE

Kolla vibes of cosmos övriga videos du skulle säkert kunna lära dig nåt vettigt.]
Citera
2022-08-18, 22:34
Medlem
Citat:
Vart skulle det inte vara ljus just då menar du? Och vad är fel i rörelsemönster?

Ställ dig på södra halvklotet och se hur bra det stämmer...

Ett lysande klot över en platt yta kommer att lysa upp HELA ytan, om än lite svagare längre bort, men inte som begränsad ljuskägla (då skulle solen se oval ut förutom rakt under)

Har du noterat solnedgång/soluppgång, apropå att "TROR DU INTE PÅ DINA EGNA ÖGOOOOON..."
Citera
2022-08-18, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wowbagger2000
Ställ dig på södra halvklotet och se hur bra det stämmer...

Ett lysande klot över en platt yta kommer att lysa upp HELA ytan, om än lite svagare längre bort, men inte som begränsad ljuskägla (då skulle solen se oval ut förutom rakt under)

Har du noterat solnedgång/soluppgång, apropå att "TROR DU INTE PÅ DINA EGNA ÖGOOOOON..."

Och ännu en gång om du har rätt eller är smart så ge mig MINUT OCH SEKUNDER I VIDEON där det inte stämmer

Varsågod
Citera
2022-08-18, 22:45
Medlem
Citat:
Och ännu en gång om du har rätt eller är smart så ge mig MINUT OCH SEKUNDER I VIDEON där det inte stämmer

Varsågod

Men det har vi ju sagt massor med gånger. Mellan 00:01 och 10:09 stämmer det inte.

Du kan välja vilken tidpunkt som helst i ovan tidsspann. Men om du inte vågar så kan jag precisera: Vid 05:07 går solen i Australien upp i nordöst och det stämmer inte med vad vi i verkligheten kan observera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in