2022-08-18, 22:05
  #61
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
hon tjatar på TT om att någon har borrat upp låset på hennes dörr och polisen stod och tittade på
självklart har hon inte gjort något fel utan det är alla andras fel, och mafian är ute efter henne av någon konstig annledning

människan är inte frisk
förmodligen utmätning eller vräkning, den enda som inte fattar det är självaste miraklet med garn i håret

tycker synd om barnen som måste bo med en vinpimplande alkis som stolt går ut på TT med att hon har sex när barnen är hemma
har flertalet gånger gjort lives där hon gärna berättar hur som älskar pissa på män samt förnedra dem
på Linked In utger hon sig för att vara Domina för att sedan konstant gnälla om att hon inte får jobb

kan absolut inte vara en sund miljö för barn att växa upp i

Ja hon är vräkt men fattar inte det ! Hon påstår att grannar stjäl hennes post så hon hade ingen aning vilka dessa var som kom ! Hon tror att hon kan byta lås igen och sedan inte bli vräkt för hon har barn ? Tydligen skyldig 200 000 och tror hon kommer klara sig undan det . Förklarade att flyttar hon inte ut kommer en flyttfirma och packar ihop hennes prylar och magasinerar dem . Innan fogden skickade vräkning på henne så har de tagit kontakt m soc , det är lag på det när det finns barn och de blir vräkta . Men eftersom hennes grannar stjäl posten och hon förmodligen inte svarar i telefonen så har nog inte soc fått kontakt m henne . Gissar att i morgon el efter helgen kommer flyttbilen och packar ihop hennes saker och säger bara …. Stackarns grannar vad hon ska gapa och bråka . Idag sa om ju att polisen höll fast henne när de bytte låset på dörren . Blir mer och mer fundersam om hon är lågbegåvad ? Hon tror att håller hon sig undan , skyller på andra el för hon har barn så kommer fogden och den som söker henne för skulden låta henne bo kvar ? Hon tror att det går att skylla på grannar som stjäl hennes post 😂😂😂
Blev mest förbannad att hon skulle vägra jobba med gamla för hon vägrade bli instäng med sådana människor !!! Hon är ju så välutbildad … finns det någon som ärligt köper det ?? Hon är en vin kärring som livnär sig på att sätta på offerkoftan dagligen .. riktigt kymig människa
Citera
2022-08-18, 22:17
  #62
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Ja hon är vräkt men fattar inte det ! Hon påstår att grannar stjäl hennes post så hon hade ingen aning vilka dessa var som kom ! Hon tror att hon kan byta lås igen och sedan inte bli vräkt för hon har barn ? Tydligen skyldig 200 000 och tror hon kommer klara sig undan det . Förklarade att flyttar hon inte ut kommer en flyttfirma och packar ihop hennes prylar och magasinerar dem . Innan fogden skickade vräkning på henne så har de tagit kontakt m soc , det är lag på det när det finns barn och de blir vräkta . Men eftersom hennes grannar stjäl posten och hon förmodligen inte svarar i telefonen så har nog inte soc fått kontakt m henne . Gissar att i morgon el efter helgen kommer flyttbilen och packar ihop hennes saker och säger bara …. Stackarns grannar vad hon ska gapa och bråka . Idag sa om ju att polisen höll fast henne när de bytte låset på dörren . Blir mer och mer fundersam om hon är lågbegåvad ? Hon tror att håller hon sig undan , skyller på andra el för hon har barn så kommer fogden och den som söker henne för skulden låta henne bo kvar ? Hon tror att det går att skylla på grannar som stjäl hennes post 😂😂😂
Blev mest förbannad att hon skulle vägra jobba med gamla för hon vägrade bli instäng med sådana människor !!! Hon är ju så välutbildad … finns det någon som ärligt köper det ?? Hon är en vin kärring som livnär sig på att sätta på offerkoftan dagligen .. riktigt kymig människa

men stämmer det? soc vräker väl inte någon som har barn och ställer dem på gatan?
och om dom bytt lås, hur kan hon bo i sin lägenhet eller ens komma in?
kan man bli vräkt från sin egen bostadsrätt som man äger?

jag tror hon är paranoid och hittar på allt, något är väldigt konstigt
då hon inte ens borde kunna bo kvar om dom redan bytt lås?
__________________
Senast redigerad av DayNite 2022-08-18 kl. 22:20.
Citera
2022-08-18, 22:22
  #63
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Catlover003
Jag vet tyvärr inte.. men hon säger att hennes ex är miljonär för hon fick tydligen en hel fel pengar när dom skilde sig (säger hon). Hon säger att hon har mycket pengar, de är är ”ofta” hon är ute och dricker och beter sig illa. Senast igår/inatt blev hon utslängd från en krog 🤯
Nej hon har inga pengar ! Hon har berättat att hon får 11000 i månaden aktivitets ersättning / bidrag . Hon säger att barnen inte äter hos henne knappt för de gillar inte hennes mat för de får bättre mat hos pappan .
Frukost en bagel och light saft
Middag pasta m pesto
Eller ger de någon krona får de själv gå ut och hitta mat .. barnen är väl typ 9 och 12-13 år .
Hon säger ju även att hon dricker vin istället för vatten och hon dricker mycket vin . Att soc jagar henne och ex anmäler är fullt förståeligt. Hon visade barnens rum … en tvåvånings säng utan sängkläder , inga saker , gardiner el mattor utan en säng i ett litet rum .. men de sov på golvet för de gillade inte sängen sa hon . Nu förlorar hon garanterat barnen när hon blir vräkt ! Ska vara att soc hyser in henne på ett kort tids boende där alkisar och hemlösa får bo …
Citera
2022-08-18, 22:33
  #64
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Nej hon har inga pengar ! Hon har berättat att hon får 11000 i månaden aktivitets ersättning / bidrag . Hon säger att barnen inte äter hos henne knappt för de gillar inte hennes mat för de får bättre mat hos pappan .
Frukost en bagel och light saft
Middag pasta m pesto
Eller ger de någon krona får de själv gå ut och hitta mat .. barnen är väl typ 9 och 12-13 år .
Hon säger ju även att hon dricker vin istället för vatten och hon dricker mycket vin . Att soc jagar henne och ex anmäler är fullt förståeligt. Hon visade barnens rum … en tvåvånings säng utan sängkläder , inga saker , gardiner el mattor utan en säng i ett litet rum .. men de sov på golvet för de gillade inte sängen sa hon . Nu förlorar hon garanterat barnen när hon blir vräkt ! Ska vara att soc hyser in henne på ett kort tids boende där alkisar och hemlösa får bo …
det låter helt galet och man undrar vart pappan är? varför han ej tar över vårdnaden på heltid?
när hon visat sin lägenhet är den skitig, ostädad, tvättlinor över allt samt att det ser äckligt ut
jag hoppas att barnen inte behöver bo i den där skiten med en mamma som har tappat det helt samt lägger sin tid på att dricka vin och sitta på TT och sprida dynga

det finns så många bevis från TT att dom bör agera för barnens skull
Citera
2022-08-18, 22:37
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
men stämmer det? soc vräker väl inte någon som har barn och ställer dem på gatan?
och om dom bytt lås, hur kan hon bo i sin lägenhet eller ens komma in?
kan man bli vräkt från sin egen bostadsrätt som man äger?

jag tror hon är paranoid och hittar på allt, något är väldigt konstigt
då hon inte ens borde kunna bo kvar om dom redan bytt lås?

Det är inte soc som vräker utan de hon är skyldig har begärt försäljning av hennes tillgångar .
Idag vräks flera 100 barnfamiljer så att inte de vräks är tyvärr inte sant . Klart du kan bli vräkt från din bostadsrätt varför tror du inte det ? Hon är skyldig staten 200 000 och de har begärt utmätning hos kronofogden på hennes tillgångar ? Hon har bara lägenheten som är värt något och då tar kronkalle den . Titta i på kronofogdens hemsida så hittar du lägenheter och villor på aktion , hennes kommer att säljas på en exekutive auktion . Nu när låset är bytt så har hon garanterat fått någon dag på sig att självmant flytta … de säger hon nog inte .Gör hon inte det så kommer kronofogden anlita flyttfirma som packar ihop och magasinerar hennes saker . Sedan får hon betala hyra för magasinering och skiter hon i det så säljs hennes saker av flyttfirman senare . De lämnar inte ut sakerna om magasineringen inte betalas heller . Har soc försökte nå henne och det gissar jag och hon har skitit i att kontakta dem så anser de att hon får lösa allt själv . Barnen sitter inte i sjön kommer de resonera för de har en pappa de kan bo hos . De kommer inte lösa hennes boende . Enda chansen är ju att hon betalar skulden nu och finns inte ett soc ( soc löser inte folks skulder ) eller bank som kommer hjälpa till med det .
Jobbade på kronofogden förut och har varit med om många familje tragedier . Då menar jag familjer av sjukdom tex där allt rasat , inte en vin kärring som vägrar jobba för hon är ju för fin för ett ” vanligt jobb .
Citera
2022-08-18, 22:42
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
det låter helt galet och man undrar vart pappan är? varför han ej tar över vårdnaden på heltid?
när hon visat sin lägenhet är den skitig, ostädad, tvättlinor över allt samt att det ser äckligt ut
jag hoppas att barnen inte behöver bo i den där skiten med en mamma som har tappat det helt samt lägger sin tid på att dricka vin och sitta på TT och sprida dynga

det finns så många bevis från TT att dom bör agera för barnens skull
Vad hon sagt är väl att pappan anmäler henne hela tiden för hon missköter barnen . Nu när hon blir vräkt så kommer soc såklart låta barnen bo hos pappan . Skitigt ja !! Tvättar kläderna åt ungarna och sig själv i badkaret , använder inte tvål och schampo … är väl för dyrt när vinet ska inhandlas istället . Såg barnens sängplats … på golvet utan sängkläder ! De vill inte sova i våningssängen sa hon . Inga gardiner , mattor bara två madrasser på golvet och en tvåvåningssäng full m tvätt 🙄
Citera
2022-08-18, 23:51
  #67
Medlem
Såg på tiktok att hennes lås är bytt och att hon kommer behöva flytta eftersom hon inte betalat sin skatteskuld.
Men jag är rätt säker på att hon berättat tidigare att hon äger lägenheten helt, alltså att den är obelånad. Varför tar hon då inte ett lån på lägenheten och betalar av skulden? Det är ju bara ca 10% av bostadens värde.
Obegripligt att hon hellre låter kronofogden sälja lägenheten.
Citera
2022-08-19, 00:01
  #68
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Såg på tiktok att hennes lås är bytt och att hon kommer behöva flytta eftersom hon inte betalat sin skatteskuld.
Men jag är rätt säker på att hon berättat tidigare att hon äger lägenheten helt, alltså att den är obelånad. Varför tar hon då inte ett lån på lägenheten och betalar av skulden? Det är ju bara ca 10% av bostadens värde.
Obegripligt att hon hellre låter kronofogden sälja lägenheten.
men du kan väl inte bo kvar / bruka din lägenhet om låset är bytt?
då är det ingen mening att byta lås?
låter väldigt ologiskt kan jag tycka
Citera
2022-08-19, 00:08
  #69
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DayNite
men du kan väl inte bo kvar / bruka din lägenhet om låset är bytt?
då är det ingen mening att byta lås?
låter väldigt ologiskt kan jag tycka


Ja det låter ju mest rimligt att avhysa INNAN man byter låset. Men det är väl bara en tidsfråga.

Det här med att grannen tar hennes post och därför "vet hon ingenting" är ju också bs. Såna här brev skickas rekommenderat så det får man hämta ut med legitimation.
Citera
2022-08-19, 00:12
  #70
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Såg på tiktok att hennes lås är bytt och att hon kommer behöva flytta eftersom hon inte betalat sin skatteskuld.
Men jag är rätt säker på att hon berättat tidigare att hon äger lägenheten helt, alltså att den är obelånad. Varför tar hon då inte ett lån på lägenheten och betalar av skulden? Det är ju bara ca 10% av bostadens värde.
Obegripligt att hon hellre låter kronofogden sälja lägenheten.

Därför hon får inget lån av en bank med tanke på att hon valt arbetslös i flera år ! Även om banken tar säkerhet kommer de inte låna ut pengar . Hon har säkert andra skulder också . Tror inte hon har haft ett jobb på flera flera år . Har hon betalningsanmärkningar så lånar en bank inte heller ut pengar till henne . Hur ska hon ha råd att betala igen flera hundra tusen när hon inte har råd m mat till ungarna knappt . Hon trodde nog att man kan skita i skatteskulden för de vräker ju inte stackars henne och barnen ?
Vore det så lätt så kunde många sitta kvar i hus och bostadsrätter och skulden behöver de inte betala .
Citera
2022-08-19, 00:16
  #71
Medlem
DayNites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Ja det låter ju mest rimligt att avhysa INNAN man byter låset. Men det är väl bara en tidsfråga.

Det här med att grannen tar hennes post och därför "vet hon ingenting" är ju också bs. Såna här brev skickas rekommenderat så det får man hämta ut med legitimation.
om jag misstänkte att någon tog min post skulle jag hämta den när posten delas ut, den delas ju ut samma tid på dagar som man kan kolla upp

om hon nu är skydlig 200 000 så finns det ingen bankman/ kvinna ( om dom vill ha kvar sitt jobb ) som skulle bevilja ett lån på den summan till en person som har 11 000kr /månad i bidrag av staten

så jag tror att detta är bara något som hon fått för sig i sitt redan väldigt sjuka huvud
hon behöver vård och en god man
Citera
2022-08-19, 00:18
  #72
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tynabort
Ja det låter ju mest rimligt att avhysa INNAN man byter låset. Men det är väl bara en tidsfråga.

Det här med att grannen tar hennes post och därför "vet hon ingenting" är ju också bs. Såna här brev skickas rekommenderat så det får man hämta ut med legitimation.
De brukar avhysa samtidigt som de byter låset men eftersom hon har fått en delgivning att de skulle komma idag ( fast hon har skitit i det för hennes post har grannarna snott) Normala fall sk ju det vara tomt när de kommer men eftersom hon var på plats .. ovetandes ) så brukar de få någon dag på sig att plocka ihop ! Har varit med om att de fått 1 Tim och sedan ska de va ute ) eftersom låset är bytt så kommer de garanterat tillbaka i morgon och vägrar hon tillkallas en flyttfirma . Hon får betala packning , utbärning , container hyra +städningen . Brukar sluta på en summa runt 25-30 tusen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in