2022-08-17, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Det mesta är en myt man skapat. Inte behövs spritpåverkade nöjesjägare för att hålla naturen
i ordning. Det är dock en stor och lättkränkt grupp.
Liknade myt som i USA där innehav av automatvapen sägs ge folket frihet. Fast där är det människor
som stryker med.
Jag vet inte mycket om jakt eller jägare, bara sitter med mitt kaffe och tänker till.

Verkar som att det är du som har spetsat kaffet med sprit! Lär dig om jakt och tänk till efter det förslagsvis.

Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
I de flesta sammanhang som har med djur och natur att göra anses det självklart att det behövs rovdjur för att hålla balans i naturen. Men du menar att det bara är människan som ska sköta den uppgiften. Ok, ta på er rovdjurens uppgift som regulatorer i naturen, och eftersom ni gör detta enbart för att ni är så fina människor så lämnar ni in allt kött till stat och kommun som sedan säljer det på öppna marknaden. För det är väl inte så att allt rovdjurshat enbart handlar om vem som ska äta upp älgen? Om det endast handlar om älgköttet våga då för fan skriva det. Jävla hyckleri!

Men ta och läs på om vad jägare gör så kanske du kan vidga dina vyer lite om du bara tror att det handlar om köttet, eller som någon annan skrev att det är fulla gubbar som springer runt... Märks att det finns mycket okunskap här inne alltså! Jävla stadsråttor! Lär er lite bonnavett för helvete! Pinsamt!
Citera
2022-08-17, 18:47
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rarecube
Verkar som att det är du som har spetsat kaffet med sprit! Lär dig om jakt och tänk till efter det förslagsvis.

Men ta och läs på om vad jägare gör så kanske du kan vidga dina vyer lite om du bara tror att det handlar om köttet, eller som någon annan skrev att det är fulla gubbar som springer runt... Märks att det finns mycket okunskap här inne alltså! Jävla stadsråttor! Lär er lite bonnavett för helvete! Pinsamt!
Jag bor på landet och känner flera jägare. Det är oftast de som var korkade för studier så de blev kvar och krympte sina vyer.
Citera
2022-08-17, 18:56
Medlem
Citat:
Jag bor på landet och känner flera jägare. Det är oftast de som var korkade för studier så de blev kvar och krympte sina vyer.

Ähh! Trams! Jägare tar bara överskottet som naturen ger och allt är ytterst reglerat. Man får inte skjuta hur som helst eller vad som helst när som helst. Men vad äter du själv på tallriken? Antibiotikamarinerat uppumpat kött från djurfabriker?
Citera
2022-08-17, 18:59
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ähh! Trams! Jägare tar bara överskottet som naturen ger och allt är ytterst reglerat. Man får inte skjuta hur som helst eller vad som helst när som helst. Men vad äter du själv på tallriken? Antibiotikamarinerat uppumpat kött från djurfabriker?
Och det överskottet uppstår endast om man skjuter bort alla rovdjur. Inga av mina jägarbekanta hycklar det minsta om varför vargen ska bort, men alla här på nätet gör det.
Citera
2022-08-17, 19:05
Medlem
Citat:

Jag förstärker alltid kaffet med några supar. Annars kan jag inte tänka klart. Men jag går inte omkring och skjuter grannarna. Från början gällde det en viss kritik mot Ebba Busch och hennes
dramatiska utspel. Egentligen gäller det vargarna - där ska vi enligt EU-experterna ha minst 700 st,
inte skjuta bort dem vi har.
Jag har tidigare meddelat att min beskrivning var tillspetsad och att det säkert finns många
godhjärtade jägare, med eller utan sprit i kroppen.
För övrigt har väl vi stadsråttor också rätt till både åsikter och våra liv.
Citera
2022-08-17, 19:28
Medlem
Frågan är om KD-ledaren ska nedgraderas från 6 till 5p. Då skulle det bli samma som Åkesson.
Nej, snäppet bättre var hon.
Och om Märta kunde uppgraderas? Men nej, hon förlorade stort en ordväxling med uppstickaren
Pehrson, årets nykomling.
Betygen får stå kvar.
Citera
2022-08-17, 19:42
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citronita
Hahaha, den var ju riktigt rolig.

”Ebba. När kuken själv får välja”.

Undrar om KD hinner trycka upp nya affischer i tid?

Bra slogan

Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
Beredd att hålla med. En riktigt sexig kvinna detta.
Av nån anledning tyckte jag tidigare att Annie var sexig. Fan vet hur jag tänkte för idag är det inte sex jag tänker på när jag ser henne eller när hon börjar pjata.
Annie har aldrig vart sexig, samt att hennes personlighet gör ju inte saken bättre.

Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Kom du verkligen på det nu? Han varit valross länge nu. Du är välkommen över till KD sidan. Vi har en kåt MILF.

Men visst har han blivit knubbigare?
Citera
2022-08-17, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Det kanske är uppenbart men spelar ingen roll när svennar röstar på samma parti som man gjorde för 20, 30, 40, 50 år sedan. De skiter i politiken, bara de får rösta på samma parti som farfar gjorde.
Farfar röstade på C G Ekman 1928 i det så kallade kosackvalet. I vår familj har vi alltid röstat
på de frisinnade, folkpartiet och liberalerna eller vad de nu hetat.
Nej vi ändrar oss inte. Vi är goda och progressiva och ej nedsmutsade av extremrörelser till
höger eller vänster eller klasskampsretorik.
Citera
2022-08-17, 21:01
Medlem
Citat:
Och det överskottet uppstår endast om man skjuter bort alla rovdjur. Inga av mina jägarbekanta hycklar det minsta om varför vargen ska bort, men alla här på nätet gör det.

Vargen ska inte bort, men en anledning att hålla koll på den är för att den skadar och dödar våra djur så som får och annat. Sverige har bland annat världens tätaste älgstam så det räcker och blir över både till vargen och människan. 350 000 älgar sommartid, varav 100 000 skjuts av varje år. Det blir en hel del över till vargen med andra ord och då finns där även andra djur för den att jaga. Ett icke-argument i mina ögon. Källa:

https://www.skogforsk.se/kunskap/kunskapsbanken/2016/varldens-tataste-algstam/

Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Jag förstärker alltid kaffet med några supar. Annars kan jag inte tänka klart. Men jag går inte omkring och skjuter grannarna. Från början gällde det en viss kritik mot Ebba Busch och hennes
dramatiska utspel. Egentligen gäller det vargarna - där ska vi enligt EU-experterna ha minst 700 st,
inte skjuta bort dem vi har.
Jag har tidigare meddelat att min beskrivning var tillspetsad och att det säkert finns många
godhjärtade jägare, med eller utan sprit i kroppen.
För övrigt har väl vi stadsråttor också rätt till både åsikter och våra liv.

Det är lätt att rösta på MP exempelvis när man bor i stora staden och åker tunnelbana till jobbet. Tror det är lite samma i denna fråga vad gäller vargen och jägare.
Citera
2022-08-17, 21:19
Medlem
Citat:
Vargen ska inte bort, men en anledning att hålla koll på den är för att den skadar och dödar våra djur så som får och annat. Sverige har bland annat världens tätaste älgstam så det räcker och blir över både till vargen och människan. 350 000 älgar sommartid, varav 100 000 skjuts av varje år. Det blir en hel del över till vargen med andra ord och då finns där även andra djur för den att jaga. Ett icke-argument i mina ögon. Källa:

https://www.skogforsk.se/kunskap/kunskapsbanken/2016/varldens-tataste-algstam/

Det är lätt att rösta på MP exempelvis när man bor i stora staden och åker tunnelbana till jobbet. Tror det är lite samma i denna fråga vad gäller vargen och jägare.
Nej det är en helt felaktig beskyllning att jag skulle sympatisera med MP. V och MP är de tokigaste
partierna enligt min mening.
Jag förstår inte varför storstadsbor röstar så mycket på MP och V. Dvs majoriteten stöder trots allt allianspartier.
Djävulen har etablerat sig i Stockholm - han kallar sig här för trafikborgarråd.
Rensat bort 5000 parkeringsplatser - även stadsråttor behöver en bil allt som oftast.
Citera
2022-08-18, 10:06
Medlem
kubuns avatar
Råkade stöta på denna video av en tillfällighet så jag lägger in en YT-länk med hela debatten
https://www.youtube.com/watch?v=4dDlXJ6uV9s
Citera
2022-08-18, 10:11
Medlem
peterZiipens avatar
wp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem