2022-08-17, 11:17
Medlem
JustcallmeCarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krickedixan
Pernilla har bokat sviten på Grand resten av året.
Hur ska hon då hinna vara ute i skog och mark?
Har aldrig sett en enda bild av henne och hennes man när de vandrar eller befinner sig idka friluftsliv.
Det enda man ser är när hon shoppar dyra kläder , bor på Grand Hotel och är på semester på Maldiverna.
Seriöst ….. vilket fejk.
Har hon någonsin fjällvandrat eller grillat en korv över öppen eld.
Vet hon hur ett tält ser ut?

Jag kommer aldrig att stödja hennes Grand - boende.

Håller helt med, vilket vapenskrammel (hon är ju inte direkt urtypen bland fjällvandrare direkt, blonderad, extensions och ankläppar så att man knappt går att urskilja vad hon säger) sorry men hela upplägget är som en dålig Big Brother såpa och ett luftslott.
Det är ju verkligen extra synd då vi behöver fler kompetenta kvinnor som kan lägga mer fokus på innehåll istället för ytlig fasad.
Bolaget har heller inget unikt affärsinnehåll, det hon dock har lyckats med är att få folk att investera i detta! Något jag har väldigt svårt att förstå.
Citera
2022-08-17, 11:30
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustcallmeCary
Håller helt med, vilket vapenskrammel (hon är ju inte direkt urtypen bland fjällvandrare direkt, blonderad, extensions och ankläppar så att man knappt går att urskilja vad hon säger) sorry men hela upplägget är som en dålig Big Brother såpa och ett luftslott.
Det är ju verkligen extra synd då vi behöver fler kompetenta kvinnor som kan lägga mer fokus på innehåll istället för ytlig fasad.
Bolaget har heller inget unikt affärsinnehåll, det hon dock har lyckats med är att få folk att investera i detta! Något jag har väldigt svårt att förstå.

Pandemiåren gjorde sitt då alla skulle ut i skog och mark. Då var det lättare att hitta investerare.
Nu är de över och självklart minskar försäljningen även med tanke på läget just nu är att hushållen börjar få det tufft med ökade kostnader på allt.

Något har hänt i sommar i företaget och det är säkert flera faktorer
Aktier som sålts
Svit som bokats
Dyra kläder som köps
Ett utseende som inte känns naturligt.
Det är inte alltid bra att skryta med resor kläder väskor och boende.

Jag tror företaget tyvärr kommer rasa nu och det är ju himla tråkigt att något bra inte fungerade.
Det är inte alltid så bra att bli nyrik snabbt.
Känns som att tanken bara var att skaffa snabba pengar och ingen plan på att ha ett familjeföretag som varade för framtida generationer.
Senast redigerad av Krickedixan 2022-08-17 kl. 11:34.
Citera
2022-08-17, 14:27
Medlem
Jag har aldrig fattat vad detta bolag gör på börsen och bara väntat på att kursen ska implodera. Men som familjeföretag passar det nog bra. Denna börsintroduktion samt Desenios känns ju närmast bedräglig.
Citera
2022-08-17, 14:31
Medlem
JustcallmeCarys avatar
Citat:
Pandemiåren gjorde sitt då alla skulle ut i skog och mark. Då var det lättare att hitta investerare.
Nu är de över och självklart minskar försäljningen även med tanke på läget just nu är att hushållen börjar få det tufft med ökade kostnader på allt.

Aktier som sålts
Svit som bokats
Dyra kläder som köps

Jag tror företaget tyvärr kommer rasa nu och det är ju himla tråkigt att något bra inte fungerade.
Känns som att tanken bara var att skaffa snabba pengar och ingen plan på att ha ett familjeföretag som varade för framtida generationer.

Hon sålde (med maken) för 630 miljoner kronor i samband med introduktionen så hon går inte lottlös.
Nu rasar korthuset då flyr hon skeppet.
Citera
2022-08-17, 15:39
Medlem
Ringhals3s avatar
Citat:

Aktier som sålts
Svit som bokats
Dyra kläder som köps

Är man driftig och vill bli riktigt rik flrhållandevis snabbt så har hon gjort exakt enligt regelboken.

Bloggerskor/ifuencers brukar starta kosmetikbolag som de sedan säljer, det funkar också.
Citera
2022-08-17, 16:00
Medlem
Många som vädrar åsikter om RVRC nu när grundaren hoppar av som VD. Lite balans är på sin plats…

1. Jag tror det är utmärkt att man letar ny VD i för bolaget nästa fas. Mer fokus på bolagets prestationer och mindre på en ny VD. Mer kostnadseffektivitet är också bra för bolaget.
2. Läser man de finansiella rapporterna om bolaget och inte enbart instagram-poster, så är det imponerande siffror man levererar. Försäljningen ökar 48% DACH regionen växer 81%, Tyskland är loket i detta med 71%..
3. Nej, outdoorlivet är inte en coronafluga. Det är här för att stanna. Sen är ju Coronatiderna absolut inte över om man nu tror på att bara det driver outdooraktiviteter.
Citera
2022-08-18, 18:06
Medlem
HeroesSilencios avatar
https://postimg.cc/PLRyb5Q3
Citera
2022-08-18, 20:47
Medlem
Bolaget kommer nog igen och kan nog göra bättre i från sej utan henne på sikt, men de aktieägare som varit med från början är grundlurade och får nog inte igen sin investering närmaste 15 åren.

Men men, alla i Borås hatar henne och ändå har hälften av alla kvinnor i staden köpt in sej i hennes luftslott.

Om aktien går ner under 20 kan man kanske börja fundera på att ta in små poster.
Citera
2022-08-19, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soflor
Bolaget kommer nog igen och kan nog göra bättre i från sej utan henne på sikt, men de aktieägare som varit med från början är grundlurade och får nog inte igen sin investering närmaste 15 åren.

Men men, alla i Borås hatar henne och ändå har hälften av alla kvinnor i staden köpt in sej i hennes luftslott.

Om aktien går ner under 20 kan man kanske börja fundera på att ta in små poster.

Jag tror man mer ska försöka värdera bolagets prestationer än vad VD gör på instagram och vad kvinnor i Borås tycker, trots allt så är största marknaden Tyskland och inte Borås för deras produkter 😃. Det känns mer relevant för utvecklingen av aktien.
Vi får se vad kommande kvartal ger i tillväxt och vinst helt enkelt.
Citera
2022-08-19, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sveskidan
Jag tror man mer ska försöka värdera bolagets prestationer än vad VD gör på instagram och vad kvinnor i Borås tycker, trots allt så är största marknaden Tyskland och inte Borås för deras produkter 😃. Det känns mer relevant för utvecklingen av aktien.
Vi får se vad kommande kvartal ger i tillväxt och vinst helt enkelt.

Det var ju exakt det jag skrev, att bolaget kommer må bättre utan henne, men att tidiga investerare kommer ha lång uppförsbacke innan pengarna kommer tillbaka.
Citera
2022-08-19, 14:29
Medlem
Ringhals3s avatar
Under 30 kr nu vilket givet de historiska utdelningarna även det är lite högt.
Riktkurs 15 kr sätter jag.
Med rekomendationen sälj.
Citera
2022-08-19, 16:25
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ringhals3
Är man driftig och vill bli riktigt rik flrhållandevis snabbt så har hon gjort exakt enligt regelboken.

Bloggerskor/ifuencers brukar starta kosmetikbolag som de sedan säljer, det funkar också.

Så kan det vara men de är unga och har många år kvar att leva. Det gäller att ha en inkomst även när man är 50-60 år. Lever man dyrt kostar det också och pengarna försvinner. Alla är inte poppis och intressanta i alla år och väldigt få klarar det.
Jag har hört folk som tjänat bra när de är 25 men dör utblottade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in