2022-08-17, 15:11
  #201409
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Japp några FSB anstälda uppbackade av Rysska reguljära förband gjorde det, har ingen legitimitet alls.
Var väl enbar de själva som godkände det, t.o.m Ryssland avvaktade till 2022 för att erkänna dem.

Läs på lite: Det du hävdar har naturligtvis ingen bäring på verkligheten, men det är väl typiskt för er Kreml propagandister.

Läs på lite (utanför Aftonbladet, CNN, SVT eller var du nu får din desinformation ifrån )
The head of the de facto electoral commission said on Sunday night that nearly 90% of voters in the eastern Ukrainian region of Donetsk voted for self-rule. "89%, that's it," Roman Lyagin said.
https://www.theguardian.com/world/2014/may/11/eastern-ukraine-referendum-donetsk-luhansk

Och mer kommer det bli speciellt när Ukraina bombar sin egen befolkning så här, förstör hela städer och kärkraftverk, är Zaporozhye nästa att gå från Ukraina?
Zaporozhye authorities say Kiev may intensify bombardments as referendum day draws near
https://tass.com/defense/1491417
Citera
2022-08-17, 15:13
  #201410
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
2 miljoner ukrainare har man talat om att mörda för att tvinga resten till underkastelse.
Hade man lyckats med planen så hade det varit Bucha över hela landet med fler döda nu än som hittills dött under kriget.
Det visar vilket sinnessjukt folk vi har att göra med. De äcklen tror på fullaste allvar att de har rätt att massmörda ett folk till att kapitulera så att de kan byta Ukrainas regering till en Quisling regering.
Det har inte lyckats förr med terror och kommer inte att lyckas nu heller. Tvärtom blir motståndet bara hårdare.
Citera
2022-08-17, 15:15
  #201411
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
då är de ju fint för Ukraina att de har solidariska o generösa vänner!?,, hur står det till med hjälp från ryska vänländer? Zambia? Kongo? Nordkorea? Angola? Skickar de mycket hjälp? Ja just det glömde: ryssarna får bara hjälp av såna de redan knullat upp: Belarus, tjetjenien,,?

Tror hjälpen till Ukraina har med att krossa Ryssland och inte hjälpa Ukraina. Västs intressen har inte funnits i Ukraina.

Kan dra paralleller till Taiwan, alltså att man vill förhindra det som kan utgöra ett hot sprida sig.

Än så länge går allt enligt plan, förutom för Ryssland. Återstår att se när Putin själv inser att det är kört
Citera
2022-08-17, 15:16
  #201412
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordanvindarna
Det enda som händer är att de tar en kort paus sen kommer de tillbaka och fortsätter som inget hänt.

Förmodligen är det typ tre stackare som kommer tillbaka gång på gång under nya namn. Jag ser det framför mig att de sitter i nån skitig källare i Moskva omgivna av tjockskärmar, vodkaflaskor och hamburgerskräp (inga pommes för det finns inte) från Onkel Vanja.
Citera
2022-08-17, 15:17
  #201413
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Läs på lite (utanför Aftonbladet, CNN, SVT eller var du nu får din desinformation ifrån )
The head of the de facto electoral commission said on Sunday night that nearly 90% of voters in the eastern Ukrainian region of Donetsk voted for self-rule. "89%, that's it," Roman Lyagin said.
https://www.theguardian.com/world/2014/may/11/eastern-ukraine-referendum-donetsk-luhansk

Och mer kommer det bli speciellt när Ukraina bombar sin egen befolkning så här, förstör hela städer och kärkraftverk, är Zaporozhye nästa att gå från Ukraina?
Zaporozhye authorities say Kiev may intensify bombardments as referendum day draws near
https://tass.com/defense/1491417
Alla Ryzzar som bär vapen utanför Ryzzhelvetet ska slaktas till sista ork.
Citera
2022-08-17, 15:18
  #201414
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
The head of the de facto electoral commission said on Sunday night that nearly 90% of voters in the eastern Ukrainian region of Donetsk voted for self-rule. "89%, that's it," Roman Lyagin said.
https://www.theguardian.com/world/2014/may/11/eastern-ukraine-referendum-donetsk-luhansk



Missade att läsa mellan raderna ditt lilla troll ? Fusk och förbannad fiffel hela vägen igenom, olagligt och rättsvidrigt .
Citera
2022-08-17, 15:19
  #201415
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Läs på lite (utanför Aftonbladet, CNN, SVT eller var du nu får din desinformation ifrån )
The head of the de facto electoral commission said on Sunday night that nearly 90% of voters in the eastern Ukrainian region of Donetsk voted for self-rule. "89%, that's it," Roman Lyagin said.
https://www.theguardian.com/world/2014/may/11/eastern-ukraine-referendum-donetsk-luhansk

Och mer kommer det bli speciellt när Ukraina bombar sin egen befolkning så här, förstör hela städer och kärkraftverk, är Zaporozhye nästa att gå från Ukraina?
Zaporozhye authorities say Kiev may intensify bombardments as referendum day draws near
https://tass.com/defense/1491417

Läs på lite själv.
De omröstningarna är högst ifrågasatta och genomfördes efter att området övertagits av bl.a Ryska reguljära armén även om Putin hävdar att de var på semester.
I de sista erkända undersökningarna indikerade snarare att en stor majoritet motsatte sig en lösning som innebar några egna länder eller en dirkekt anslutning till Ryssland.
Dessutom är det fastslaget att ett flertal av ledarna för de s.k. sepparatisterna var anställda av FSB.
Försök att läsa på de från andra källor än de som stryrs via Kreml.
Men då kanske lönen uteblir? eller blir det 15års fängelse?
Citera
2022-08-17, 15:23
  #201416
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Bygga upp allt man fimpat hittills kanske är svårt sett till hur ryssen krigar men jag finner det också märkligt hur man inte sett till att åtminstone underhålla ett skyltfösnter utåt. "Ukrainare! Detta är vad som väntar om ni lägger ner era vapen och ger oss nyckeln till erat stadshus".

Närmast till hands för en dylik propagandastöt för mina tankar till Mariupol. Infrastrukturen är ännu intakt nog att bokstavligen skicka brigader av rivare, byggarbetare och pärmbärare för att bygga upp staden på nytt till ett fint, modernt pitoreskt kustsmycke som PTSD-skadade ukrainare norrut i sina commieblocks från 50-talet inte kan undgå att notera.

Har idagarna förvisso sett bilder från Mariupol på hur man satt igång och byggt ett nytt kvarter (om inte fake/taget ur sitt sammanhang) men Ryssland borde sitta på förmågan att forcera en mer omfattande teater än så. Vet inte om det i så fall vore sanktionerna som gjort denna (relativt) enkla propaganda besvärlig att ro i land.

Jag tror Ryssland saknar resurserna och pengarna. Allt går till korruption. Jag läste att de tagit arbetare till ockuperat område för att bygga upp, från St. Petersburg tror jag, men de fick aldrig lön så de åkte hem igen. Kanske saknar de även de organisatoriska förmågan.
Citera
2022-08-17, 15:25
  #201417
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Läs på lite (utanför Aftonbladet, CNN, SVT eller var du nu får din desinformation ifrån )
The head of the de facto electoral commission said on Sunday night that nearly 90% of voters in the eastern Ukrainian region of Donetsk voted for self-rule. "89%, that's it," Roman Lyagin said.
https://www.theguardian.com/world/2014/may/11/eastern-ukraine-referendum-donetsk-luhansk

Och mer kommer det bli speciellt när Ukraina bombar sin egen befolkning så här, förstör hela städer och kärkraftverk, är Zaporozhye nästa att gå från Ukraina?
Zaporozhye authorities say Kiev may intensify bombardments as referendum day draws near
https://tass.com/defense/1491417

Fast även ett rysstroll som du borde förstå att länder inte uppstår bara för att någon säger så.

Även om man skulle acceptera den totalt fejkade omröstningen så omfattade den bara de ockuperade delarna och inte resten av området som "de nya länderna" (*sic!*) hävdar ingår. Dessa hade Ukraina full kontroll över.

Du ska ha en eloge (antar jag?) för att du orkar fortsätta och låtsas som att det regnar efter att ha blivit totalägd så många gånger på kort tid.
Citera
2022-08-17, 15:27
  #201418
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina verkar ta många ryska krigsfångar på sistone. Börjar ryssarna få nog?
https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1559837815915122688
Citera
2022-08-17, 15:32
  #201419
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ukraina verkar ta många ryska krigsfångar på sistone. Börjar ryssarna få nog?
https://mobile.twitter.com/antiputler_news/status/1559837815915122688

Ingen mat och pengar gör ju att motivationen gärna tryter.

Bättre att få mat och medicin som Ukrainsk krigsfånge!

Hörde nått om att ryska krigsfångar inte vill åka tillbaka till Ryssland för det är bättre i Ukraina.
Citera
2022-08-17, 15:35
  #201420
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Ingen mat och pengar gör ju att motivationen gärna tryter.

Bättre att få mat och medicin som Ukrainsk krigsfånge!

Hörde nått om att ryska krigsfångar inte vill åka tillbaka till Ryssland för det är bättre i Ukraina.

Allt sånt skall man ta med en nypa salt, är faktiskt ett krigsbrott att låta krigsfångar utala sig i media.
Även om det är sant och frivilligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in