2022-08-17, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Så totalt två svenska deltagare i slägga (Ahlberg, Carlsson) och båda gick till final och de slog dessutom alla sina respektive finländska konkurrenter. Finskt fiasko?
Ja, bland männen. Trots allt två tjejer till final. Annars tycker jag att det finns gott om finländare som kommit in via rankingen och sen gör svaga resultat.
Citera
2022-08-17, 11:45
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Ja, bland männen. Trots allt två tjejer till final. Annars tycker jag att det finns gott om finländare som kommit in via rankingen och sen gör svaga resultat.

Jo, två av de finska kvinnliga släggkastarna till finalen men Ahlberg slog båda dessa.
Citera
2022-08-17, 11:49
Medlem
Nestor Xs avatar
Någon som kan svara på varför inte Karsten Warholm eller Carl Bergström var med i försöken på 400m häck som avslutades för en stund sedan?
Citera
2022-08-17, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Någon som kan svara på varför inte Karsten Warholm eller Carl Bergström var med i försöken på 400m häck som avslutades för en stund sedan?
Har hanterats flera gånger i tråden. De 10-12 främsta i grenar upp till och med 400 är direktkvalade till semin. Ett otyg enligt mig.
Citera
2022-08-17, 11:56
Medlem
Nestor Xs avatar
Citat:
Har hanterats flera gånger i tråden. De 10-12 främsta i grenar upp till och med 400 är direktkvalade till semin. Ett otyg enligt mig.

Tack för svaret. Dåligt av kommentatorerna att inte påpeka detta flera gånger varför de inte var med. Satt och väntade på dem varje heat.
Citera
2022-08-17, 11:57
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masssen
Vem är den där kommentatorn Gustav? Efternamn? Mycket behaglig att lyssna på!

Citat:
Instämmer i att han är en utmärkt kommentator. Sakkunnig och behaglig att lyssna till.

Är inte de här hyllningarna åtminstone till viss del resultatet av att SVT har haft svaga bisittare i form av Olsson och Jeng (Kajsa var heller ingen höjdare [pun intended]), så när det kommer nån med lite mer koll och tv-talang så blir vi alldeles till oss i trasorna? Gustav Zetterlund är ett helt okänt namn för mig, och det känns lite konstigt med en så anonym person som expert. Han nämnde att han tävlat mot Carl Bengtström som junior, så han måste vara väldigt ung.

Är närkingska behagligt att lyssna på, förresten? Kanske om man kommer därifrån själv.
Citera
2022-08-17, 12:06
Medlem
welcometorealitys avatar
Finns det någon mer ödmjukare fridrottare än Simon Petterson?
Citera
2022-08-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Tack för svaret. Dåligt av kommentatorerna att inte påpeka detta flera gånger varför de inte var med. Satt och väntade på dem varje heat.

Samma här. Missade första heatet och försökte titta i resultatlistan i den totalt värdelösa officiella appen. Hittade ingen startlista för semifinalerna.
Citera
2022-08-17, 12:15
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Har det blivit några svenska medaljer än?
Citera
2022-08-17, 12:19
Medlem
Kedoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jultomtenbrannupp
Har det blivit några svenska medaljer än?

Montler, brons som blev till silver efter en diskning.

Duplantis tog guld. Han har visserligen inte hoppat än men ändå
Citera
2022-08-17, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Är inte de här hyllningarna åtminstone till viss del resultatet av att SVT har haft svaga bisittare i form av Olsson och Jeng (Kajsa var heller ingen höjdare [pun intended]), så när det kommer nån med lite mer koll och tv-talang så blir vi alldeles till oss i trasorna? Gustav Zetterlund är ett helt okänt namn för mig, och det känns lite konstigt med en så anonym person som expert. Han nämnde att han tävlat mot Carl Bengtström som junior, så han måste vara väldigt ung.

Är närkingska behagligt att lyssna på, förresten? Kanske om man kommer därifrån själv.
Ha, ha. Nej jag har bott på många platser, men aldrig i Närke.
Citera
2022-08-17, 12:21
Medlem
FNLSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Brynolf
Samma här. Missade första heatet och försökte titta i resultatlistan i den totalt värdelösa officiella appen. Hittade ingen startlista för semifinalerna.
Svårt att hitta något som inte finns. 11:25 imorgon springs de.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in