2022-08-17, 02:09
  #201253
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej det vill de givetvis inte men tyvärr har det skett! Precis som det har skett att Ukraina har dödat en hel del av sina egna civila också…Vilket de såklart skyller på ryssarna…

Ukraina är tvingade av ryssarna att kriga mot sin vilja. De vill inte döda civila.
Ryssarna anfallskriget med anda anledning att de vill kriga. De vill döda civila. Annars hade de inte anfallskriget helt oprovocerat.
Citera
2022-08-17, 02:39
  #201254
Medlem
Starbacks avatar
De senaste framgångsrika räderna mot Krim har letts av mycket vältränade och välordnade specialförband enligt officer Paasikivi på radions P! i går kväll. Enligt vad jag hörde att Paasikivi sa så kan såna framgångsrika sabotage-räder omöjligt utföras av ukrainska förband som haft för kort tid för att träna upp en sån förmåga.

Paasikivi säger det naturligtvis inte rent ut men mellan raderna hör man att även han tror att räderna om de nu varit ukrainska måste ha haft erfarna och vältränade militärspecialister som lett attackerna. Det sägs inte rent ut men man hör att han liksom jag själv tror att utländsk trupp har lett dessa sabotage-attacker.

Detta betyder inget mindre än att utländsk trupp som har ilandsatts i Ukraina och nu utför stridshandlingar mot Ryssland. Törs man gissa på Blackwater eller motsvatrande privatkommandon från CIA, USA och England? Vi närmar oss The big bang.
Citera
2022-08-17, 02:56
  #201255
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
De senaste framgångsrika räderna mot Krim har letts av mycket vältränade och välordnade specialförband enligt officer Paasikivi på radions P! i går kväll. Enligt vad jag hörde att Paasikivi sa så kan såna framgångsrika sabotage-räder omöjligt utföras av ukrainska förband som haft för kort tid för att träna upp en sån förmåga.

Paasikivi säger det naturligtvis inte rent ut men mellan raderna hör man att även han tror att räderna om de nu varit ukrainska måste ha haft erfarna och vältränade militärspecialister som lett attackerna. Det sägs inte rent ut men man hör att han liksom jag själv tror att utländsk trupp har lett dessa sabotage-attacker.

Detta betyder inget mindre än att utländsk trupp som har ilandsatts i Ukraina och nu utför stridshandlingar mot Ryssland. Törs man gissa på Blackwater eller motsvatrande privatkommandon från CIA, USA och England? Vi närmar oss The big bang.


En intressant tanke. Det skulle förmodligen röra sig om legosoldater med bakgrund i specialförband tillsammans med ukrainska soldater. Ukrainarna har ju fördelen av att tala ryska flytande och ser ut som ryssar. Tror inte att det handlar soldater som förekommer i rullorna hos någon Nato-stat. Skulle sådana hamna under fångenskap så är ju det som en krigsförklaring.

Tror att den ryska krigsmakten kanske underestimerat risken av attacker på Krim. Har säkert förhållandevis dålig bevakning där över militära installationer och kanske inte något förband som är bra på att söka upp och bestrida mindre enheter av specialförband.

Psykologiskt så har det säkert stor verkan av att kunna slå till på Krimhalvön, ett territorium som Putin betraktar som en integrerad del av Ryssland.
Citera
2022-08-17, 03:35
  #201256
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
De senaste framgångsrika räderna mot Krim har letts av mycket vältränade och välordnade specialförband enligt officer Paasikivi på radions P! i går kväll. Enligt vad jag hörde att Paasikivi sa så kan såna framgångsrika sabotage-räder omöjligt utföras av ukrainska förband som haft för kort tid för att träna upp en sån förmåga.

Paasikivi säger det naturligtvis inte rent ut men mellan raderna hör man att även han tror att räderna om de nu varit ukrainska måste ha haft erfarna och vältränade militärspecialister som lett attackerna. Det sägs inte rent ut men man hör att han liksom jag själv tror att utländsk trupp har lett dessa sabotage-attacker.

Detta betyder inget mindre än att utländsk trupp som har ilandsatts i Ukraina och nu utför stridshandlingar mot Ryssland. Törs man gissa på Blackwater eller motsvatrande privatkommandon från CIA, USA och England? Vi närmar oss The big bang.

Det man kan notera är att man rör sig allt längre bort från slagfälten. Ukraina inser att man inte längre vinna kriget mot Ryssland på slagfälten. Nu plockar man istället fram terroristhandboken. Det är mer ett svaghetstecken än framgångar. Man kan anta att terroristnäverken på Krim kommer att nystas upp rätt så snart.
UK lärde sig mycket om terrorism genom IRA på 80-talet som de kan tillämpa på Krim. Det verkar vara en logisk utveckling på det hela.
Citera
2022-08-17, 03:44
  #201257
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det man kan notera är att man rör sig allt längre bort från slagfälten. Ukraina inser att man inte längre vinna kriget mot Ryssland på slagfälten. Nu plockar man istället fram terroristhandboken. Det är mer ett svaghetstecken än framgångar. Man kan anta att terroristnäverken på Krim kommer att nystas upp rätt så snart.
UK lärde sig mycket om terrorism genom IRA på 80-talet som de kan tillämpa på Krim. Det verkar vara en logisk utveckling på det hela.

Är du bitter över att det går dåligt för Ryssland?
Citera
2022-08-17, 03:52
  #201258
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Är du bitter över att det går dåligt för Ryssland?

Man vill inte att Ryssland tvingas göra det samma i Ukraina.
Det blir en nedåtgående spiral.
Bara att acceptera…
Citera
2022-08-17, 04:46
  #201259
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det man kan notera är att man rör sig allt längre bort från slagfälten. Ukraina inser att man inte längre vinna kriget mot Ryssland på slagfälten. Nu plockar man istället fram terroristhandboken. Det är mer ett svaghetstecken än framgångar. Man kan anta att terroristnäverken på Krim kommer att nystas upp rätt så snart.
UK lärde sig mycket om terrorism genom IRA på 80-talet som de kan tillämpa på Krim. Det verkar vara en logisk utveckling på det hela.
Detta är ju en del av kriget ditt pucko!

Att slå till bakom fiendens linjer tillhör kriget och har inget med terrorism att göra!

Du är troligt vis bara korkad och sur över att ryssen är så jävla kass som inte kan försvara sina baser och förråd ens på hemmaplan.

Det är mycket möjligt att ukrainarna fått utbildning av SAS i sabotage bakom ryssarnas främre linjer och vi kommer garanterat få se mer av detta tillsammans med attacker med mer potenta vapen vid fronten.

Ryssen är rökt!
Citera
2022-08-17, 04:48
  #201260
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Man vill inte att Ryssland tvingas göra det samma i Ukraina.
Det blir en nedåtgående spiral.
Bara att acceptera…
Ha ha de försökte ju i början av kriget med både Wagner och Spetznas i Kiev,och vi vet ju hur det gick!

Fullständigt fiasko som vanligt med kassa ryssar. Flera hundra dödade och tillfångatagna.
Citera
2022-08-17, 05:43
  #201261
Medlem
TheFlyingFarangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
En intressant tanke. Det skulle förmodligen röra sig om legosoldater med bakgrund i specialförband tillsammans med ukrainska soldater. Ukrainarna har ju fördelen av att tala ryska flytande och ser ut som ryssar. Tror inte att det handlar soldater som förekommer i rullorna hos någon Nato-stat. Skulle sådana hamna under fångenskap så är ju det som en krigsförklaring.

Tror att den ryska krigsmakten kanske underestimerat risken av attacker på Krim. Har säkert förhållandevis dålig bevakning där över militära installationer och kanske inte något förband som är bra på att söka upp och bestrida mindre enheter av specialförband.

Psykologiskt så har det säkert stor verkan av att kunna slå till på Krimhalvön, ett territorium som Putin betraktar som en integrerad del av Ryssland.

Ibland alla instagram legosoldater finns det ju naturligtvis en hel del mycket erfarna och kunniga soldater som man tränat i tandem med ukrainska elit soldater och med hjälp av västs överlägsna intel så slår de till på exakt rätt ställe långt in i rysk ockuperat territorium.

Krim har ju varit ganska smooth sailings för ryzzen sen 2014 men nu börjar skräcken sprida sig, var slår de till nästa gång?

Ryzzland - Vi har varit naiva!
Citera
2022-08-17, 05:46
  #201262
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
De senaste framgångsrika räderna mot Krim har letts av mycket vältränade och välordnade specialförband enligt officer Paasikivi på radions P! i går kväll. Enligt vad jag hörde att Paasikivi sa så kan såna framgångsrika sabotage-räder omöjligt utföras av ukrainska förband som haft för kort tid för att träna upp en sån förmåga.

Paasikivi säger det naturligtvis inte rent ut men mellan raderna hör man att även han tror att räderna om de nu varit ukrainska måste ha haft erfarna och vältränade militärspecialister som lett attackerna. Det sägs inte rent ut men man hör att han liksom jag själv tror att utländsk trupp har lett dessa sabotage-attacker.

Detta betyder inget mindre än att utländsk trupp som har ilandsatts i Ukraina och nu utför stridshandlingar mot Ryssland. Törs man gissa på Blackwater eller motsvatrande privatkommandon från CIA, USA och England? Vi närmar oss The big bang.


Ok men Ryssland har ju en fantastisk krigsmakt. Detta borde de förutsett och kunna hantera
Citera
2022-08-17, 05:46
  #201263
Medlem
Kiddieoxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Versalliesfreden utgjorde grogrunden för andra världskriget, skall vi verkligen göra om samma misstag?
Har Mongoliet repat sig och kommit tillbaka som stormakt på sistone?
Citera
2022-08-17, 05:51
  #201264
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
De senaste framgångsrika räderna mot Krim har letts av mycket vältränade och välordnade specialförband enligt officer Paasikivi på radions P! i går kväll. Enligt vad jag hörde att Paasikivi sa så kan såna framgångsrika sabotage-räder omöjligt utföras av ukrainska förband som haft för kort tid för att träna upp en sån förmåga.

Paasikivi säger det naturligtvis inte rent ut men mellan raderna hör man att även han tror att räderna om de nu varit ukrainska måste ha haft erfarna och vältränade militärspecialister som lett attackerna. Det sägs inte rent ut men man hör att han liksom jag själv tror att utländsk trupp har lett dessa sabotage-attacker.

Detta betyder inget mindre än att utländsk trupp som har ilandsatts i Ukraina och nu utför stridshandlingar mot Ryssland. Törs man gissa på Blackwater eller motsvatrande privatkommandon från CIA, USA och England? Vi närmar oss The big bang.
Citat:
Ursprungligen postat av OSS117
Det är mycket möjligt att ukrainarna fått utbildning av SAS i sabotage bakom ryssarnas främre linjer och vi kommer garanterat få se mer av detta tillsammans med attacker med mer potenta vapen vid fronten.

Ryssen är rökt!
Väldigt intresserant. Fullt rimligt också.

Man får hoppas att det görs filmer och djupgående dokumentärer om det här kriget i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in