2022-08-16, 23:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Med tanke på utlåtande i domar ser det inte sällan ut som många har diverse personlighetsstörningar och inte sällan även autistiska drag . Många av de dömda anser inte sällan att barnen inte behöver något skadestånd medan de själva vill ha tillbaka kameror och annat trots att de inte på många år kommer att vistas där de kan använda sin tekniska ska utrustning .

Ja även fast det inte är någon ursäkt så är det delvis en förklaring.
Är man inte helt hundra så är det väl lättare att gå över gränser osv.
Citera
2022-08-16, 23:41
Avslutad
Citat:
Tveksamt om det finns en enda nybliven 14-åring som skulle kunna tänka sig en 30-40-åring för sin sexdebut i en skogsdunge eller i en bastu .
Gäddorna ser de tänkta mötena som gratis sexköp med tanke på att de kommer tomhänta och de flesta inte ens tänkt ha någon form av umgänge för att köra känna barnet innan de ska lära dem om sex

Ja du, jag vet inte i vilket samhälle du levt i men jag minns en klasskompis som sade att hon tände rejält på gamla gubbar; 30-55, när hon bara var 11-13. Det är säkert så att dagens klimat har skiftat så att dessa åldersskillnader är än mer kulturellt tabubelagda. Men har man levt i 20+ år så har jag svårt att se hur man kan komma fram till något annat. Naturligtvis finns det tiotusentals fjortisar som skulle vara öppen för en 30 plussare. Du har ju rätt i att majoriteten yngre tonåringar inte gillar äldre, det minns man ju själv att man tyckte alla över 30 var skitgamla. Men med det sagt så var det alltid någon i klassen som berättade om att dom legat/hade ett förhållande med någon betydligt äldre (tjejerna i klasserna).

Sedan är det ju helt bisarrt att du inte accepterar studien jag länkat till, gällande att majoriteten män tänder mest på tonåringar (och då i dom yngre tonåren). När man ser alla dessa gäddor som hängs ut, och många utav dom vet om Dumpen och dom sociala riskerna. Så förstår man att betet smakar bättre än riskerna (även om dom som hängs ut verkar sakna fundamentala spärrar i huvudet.) Dumpens aldrig sinande ström av uthängningsmaterial och studien borde ju klart tala för att majoriteten män faktiskt är mest attraherade utav unga kvinnor, och då kvinnor i dom yngre tonåren.
Senast redigerad av SvenOlavsen 2022-08-16 kl. 23:54.
Citera
2022-08-16, 23:44
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Med tanke på utlåtande i domar ser det inte sällan ut som många har diverse personlighetsstörningar och inte sällan även autistiska drag . Många av de dömda anser inte sällan att barnen inte behöver något skadestånd medan de själva vill ha tillbaka kameror och annat trots att de inte på många år kommer att vistas där de kan använda sin tekniska ska utrustning .

Klart att det är så. Såg någon amerikansk studie om fångar för ett tag sedan. De som var absolut farligast var de med antisocial störning och de med borderline. Dessa var rejält överepresenterade när det gällde våldsbrott samt sexbrott. Inte helt långsökt att dessa även är överepresenterade när det gäller sexbrott mot barn. Utanför fängelserna ser det kanske annorlunda ut men säger nog ändå de mesta även om hur det ligger till utanför murarna. En intressant grej var att de fångar med narcissistisk personlighetsstörning var underrepresenterade både vad gällde vålds - och sexbrott.

Tror procenten på vilka som var mest våldsamma såg ut något i stil med:

Antisocial: 12 procent
Borderline: 12 procent
Narcissism: 2 procent!!!
Senast redigerad av DrComfort 2022-08-16 kl. 23:48.
Citera
2022-08-16, 23:45
Medlem
sandyhells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrComfort
Har för mig att någon i tråden skrev att hon inte var död. Kan så klart inte svära på att han ljög utifrån en sådan källa.
Hon är inte registrerad som avliden på ratsit. Sen har ju ratsit några dagars fördröjning.
Citera
2022-08-16, 23:53
Medlem
hennevilljagknullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trueforgood
Först och främst, ursäkta att min aggressiva framtoning. Lider av en depression nu och har lätt till iska, och det var inte meningen att det skulle gå ut över dig.

Nej, dom flesta av dessa män är inte normala, vanliga snubbar som du och jag. Det krävs så klart en hel del för att man ska ta steget att gå från fantasi till handling, och det är klart att dessa män har en dragning till yngre tjejer. Med det sagt innebär det inte att dom per definition är pedofiler, eftersom att tända på åldersspannet 13-14år innebär att man är hebefil.

Med det sagt är det sagt är det inte försvarligt att ge sig ut för att ha sex med en minderårig, men det jag menar är att saker och ting inte är så svartvitt. Det finns ett enormt spektrum på dom publicerade gäddorna. Allt från porrskadade Bertil som knappt kan skilja på fiktion och verklighet, och inte haft för avsikt att faktiskt ha sex med flickan då han antagligen bangat ur när det väl hade kommit till kritan. Till ärkepedofiler som onekligen är riktigt farliga, och även blivit dömda för våldtäkt av sina egna barn.

Oavsett vad anser jag att man ska fokusera på att hitta dom farliga, dom som pushar, driver och till och med försöker övertala flickan. Där det inte ens varit fråga om samtycke (ja, samtycke kan existera även med 13-åringar, även om lagen säger något annat) utan där man till fullo utnyttjar och kanske till och med hotar offret för att få sin vilja igenom.

Dom finns men dom måste anstränga sig mer för att hitta dom. Och det är värt det, för det här är dom farligaste jävlarna som på riktigt våldtar barn och skapar trauman för livet. Men Dumpen har skapat ett bias som får påhejningar, styrkekramar och swishdonationer oavsett vilken typ det är. Och det är uppenbart att en stor del av syftet med Dumpen handlar om egen vinning för Sara och Patrik. Då tar man gärna den enkla, snabba vägen.

Jag måste nog hålla med snubben och påstå att du inte alls förstår.
Det är verkligen svart och vitt, antingen stämmer man träff med en flicka eller så låter man bli det.

Du gör också ett val när du drar på krogen för att ragga brudar.
Om nu en brud raggar upp dig så har du fortfarande ett val att göra.

Dom flesta vuxna säger tack och till ett barn som försöker ha sex med dom.
Dumpen gör helt rätt i att locka fram dessa, även om det nu bara skulle va en tillfällighet att gubbarna vill träffa en flicka så är det ju en tillfällighet för mycket, och det är därför dom bör hängas ut.

Finns videor på youtube där man ställer ut cyklar och satt dit en elchok i sadeln.
Sen filmar dom när tjuvar snor dom.
Oavsett om det är en hederlig person som snor en cykel första gången i sitt liv eller om det är en äkta yrkeskriminell så är det ju lika illa.
Citera
2022-08-17, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goofer
Vart är debatten?
Har dumpenförespråkarna helt kastat in handduken?

Blir ju ingen debatt om alla nu tycker lika här, gypsy drar lasset ensam även om han tvivlar ibland..

Vi behöver infolina och de andra för att få igång debatten igen.

Vi når snart 30000 inlägg och det vore synd om vi som hatar på dumpen vinner oemotsagda......

Jo ibland känner man sig ensam här. Kollade favoriten i repris runk-Carlos. Vad händer med Whiskeyrösten nu när gubben är tillbaks?

Hon gjorde som sagt ett utmärkt jobb som vikarie. Blir nästan lite rädd för henne när hon säger åt Carlos att gå väck! Judge Judy typ
Citera
2022-08-17, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Guten36
Jag klipper inte rebusen. Tar gärna en ledtråd till.

Det är Nalle Phu´s mänskliga kompis. Efternamn: Carola sjunger om den här typen av vind och andra hälften är som sagt vägg på Engelska
Citera
2022-08-17, 00:48
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Brevet från Kanelkakan är så fejkat så det bara skriker om det. Det är rätt uppenbart skrivet av en histrionisk Sara. Finns ingen trettonåring som skriver som Sara som försöker skriva som en trettonåring. Det hela är skrivet som en berättelse med tydlig början, mitt och slut. Man behöver inte vara textanalytiker på CIA för att fatta att brevet är fejk. Vem skriver ett brev som en illa skriven novell? En trettonåring hade inte skrivit om sin upplevelse på det sättet. Mycket olustigt!

Ja det är uppenbart skrivet av Sara.

Så himla pinsamt.
Senast redigerad av st33r 2022-08-17 kl. 00:58.
Citera
2022-08-17, 00:58
Medlem
st33rs avatar
Jag ska skicka ett brev till dumpen också.

Hej Dumpen
Jag är en tjej på 7 vårar.

Ja vill bara säja först hata ja er, för ni sa min pappa var en fisk . Bara för en vecka sen.

Men sen börja ja förstå , wh4t?? Hade MIN pappa gett sej på unga tjejer mot deras vilja???
Fy vad besviken ja blev på pappa!
Jag tycker stopp min kropp!

Så sen kom tidningen, sen tog polisen pappa igår!!!

men vet ni vad - ja är så glad att ja kan känna mej trygg i mitt hem igen.
Faktist så hatar ja inte er längre - jag tycker båda nu Sara och Patrick är as coola och ger power till unga tjejer som jag !

Dom som säger att vi barn till gäddor far illa på grund av Dumpen vet inte vad som pratar om !!! Ingen ska ta från mig min barndom!!

Nu ska jag skicka alla pengarna i min sparbössa till er ! Super tack för att ja får bara trygg!!

Tacksam Tjej 7 år .
Senast redigerad av st33r 2022-08-17 kl. 01:03.
Citera
2022-08-17, 01:12
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo ibland känner man sig ensam här. Kollade favoriten i repris runk-Carlos. Vad händer med Whiskeyrösten nu när gubben är tillbaks?

Hon gjorde som sagt ett utmärkt jobb som vikarie. Blir nästan lite rädd för henne när hon säger åt Carlos att gå väck! Judge Judy typ

Haha, såg nyss detta avsnitt med Carlos. Pall Mall-haggan vill man ju gärna se och höra mer av, ja. Rollistan måste ju förnyas lite. Oklart vad hon fyller för funktion dock. Terapeut säger de. Får otäcka svavelosande Hasselavibbar från helvetet av henne. Ja, den som går i terapi hos henne är ju lika rökt som hennes lungor, det är ett som är säkert. Tänk att sitta i terapisoffan hos henne, liksom känna sig själv gå bakåt i evolutionen av att bara höra hennes floskler som hon spyr ut med ett ordförråd som en sjuåring. Rent underhållningsmässigt är hon dock en stark rekrytering. Kan nog inte minst bidra med en och Jump Scare-effekt vid konfrontationerna.
Senast redigerad av DrComfort 2022-08-17 kl. 01:17.
Citera
2022-08-17, 01:35
Avslutad
Kollade kommentarsfältet för hissreparatören. Blev fan mörkrädd av hur få som förstod att Christine Möller var ironisk. Är det Dumpens läsarkrets som är så pantad eller är det så illa ställt i Sverige generellt?
Citera
2022-08-17, 01:40
Medlem
Citat:
Haha, såg nyss detta avsnitt med Carlos. Pall Mall-haggan vill man ju gärna se och höra mer av, ja. Rollistan måste ju förnyas lite. Oklart vad hon fyller för funktion dock. Terapeut säger de. Får otäcka svavelosande Hasselavibbar från helvetet av henne. Ja, den som går i terapi hos henne är ju lika rökt som hennes lungor, det är ett som är säkert. Tänk att sitta i terapisoffan hos henne, liksom känna sig själv gå bakåt i evolutionen av att bara höra hennes floskler som hon spyr ut med ett ordförråd som en sjuåring. Rent underhållningsmässigt är hon dock en stark rekrytering. Kan nog inte minst bidra med en och Jump Scare-effekt vid konfrontationerna.

Ja det är sinnessjukt att detta får fortsätta, freak show. Parkeringsvakten Carlos Hur fan är detta möjligt? Underhållning för Svenssons liksom. I USA lades liknande ner direkt när en man begick självmord vilket även inträffat här.

Jag tror man tittar på möjligheter att knocka Dumpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in