2022-08-16, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rhode
Annie, Magdalena och Nooshis utseende kommenteras i mycket högre utsträckning än t.ex. Jimmies vikt som jag sett kommentarer om (och som jag inte tycker är okej). Detta är i grunden sexism, det är främst kvinnors utseende istället för kompetens som kommenteras. Det är skrattretande att se toxiska män på Flashback gnälla på feminism men sen kommentera kvinnors utseende hela tiden. Är man totalt korkade och blinda eller förstår de inte sitt eget hyckleri?

Fast nu kastar ju du sten i glashuset.
Varför blandar du in Jimmy i detta? Vad har han gjort dig för ont? Påpeka någons vikt är ju rätt oskönt gjort.

Alla i tråden har väl knappast påpekat någons utseende så sluta klumpa ihop alla. Finns både höger och vänsterfolk här inne.
Citera
2022-08-16, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soltorkadetomater
Fast nu kastar ju du sten i glashuset.
Varför blandar du in Jimmy i detta? Vad har han gjort dig för ont? Påpeka någons vikt är ju rätt oskönt gjort.

Alla i tråden har väl knappast påpekat någons utseende så sluta klumpa ihop alla. Finns både höger och vänsterfolk här inne.

Har du läsproblem? Jag skriver att folk kommenterat Jimmies vikt i denna tråd och jag inte tycker de är okej. Dumma idiot, lär dig läsa.
Citera
2022-08-16, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MillivaBilli
Dessutom behandlade programledarna inte Maggan med silkesvantar, vilket hon är van vid från SVT. Tyckte de var duktiga på att överraska med direkta och konkreta frågor.

Tyckte att de här programledarna var bättre än de på svt och tv4. Det var inget gullande här inte nej.
Senast redigerad av Kimma7 2022-08-16 kl. 23:00.
Citera
2022-08-16, 22:58
Medlem
Huvudleds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshitintehanigen
Vänsterväljarns lika lugna som partiledarna.

Jo, vi är medvetna om att ni vänsterfolk älskar att helt passivt stå och se på när saker går åt helvete. Vi vet att ni tycker att det är jobbigt att tänka självständigt.
Citera
2022-08-16, 22:59
Medlem
MillivaBillis avatar
Citat:
Har du läsproblem? Jag skriver att folk kommenterat Jimmies vikt i denna tråd och jag inte tycker de är okej. Dumma idiot, lär dig läsa.
En idiot är per definition dum. Lär dig skriva.
Citera
2022-08-16, 23:00
Medlem
Sqrbankens avatar
Angående Anders Lindberg så är han likt sin arbetsgivare (ytterst S) helt skamlös, helt. Ett direkt ont väsen och omedelbart avskyvärd utifrån alla aspekter. Att använda dessa egenskaper för att gynna sin genomkorrumperade svinstia gör han, och har så länge gjort, dessvärre rätt väl. Det dessutom snuskigt högavlönat.

Något han verkligen tycks lyckas med om och om igen är att lura/övertyga upprörda ideologiska socialdemokrater att rösta på dessa gangstrar. Kalla Anders vad man vill, men den akuta ointelligensen finner vi främst hos just de ideologiska socialdemokrater som kutar runt och tror att riksdagspartiet med samma klang i namn representerar denna ideologi.

Långsiktigt är det som att vara en nordsjötorsk och rösta på en norsk trålare.
Citera
2022-08-16, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Synd att han inte tog livet av sig. Vad fan är han för nått ens? Är han tjej, kille eller är han könslös? Kokar av ilska bara av hans uppsyn.

🤔 hmm, han var pojk i skolan men kanske saknar några kulor numera ja
Citera
2022-08-16, 23:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kloss
Då ska vi se, well well..
Total sågning av Maggan och Annie alltså och trots att Maggan är statsministerkandidat. Jisses vilket underbetyg.

Dessutom spekulera experter om att Annie Lööf kan bli vice statsminister.
Citera
2022-08-16, 23:02
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Högern vinner i princip alltid dessa undersökningar kort efter debatten, de var samma sak i förra partiledardebatten. Ändå är Magdalena i en egen klass avseende förtroende. De är för att svenska folket gillar folk som faktiskt visar på praktiskt ledarskap istället för att bara babbla. Jag är inte orolig, detta är inte någonting nytt.
Trams. Statsministerkandidaterna har alltid en fördel i dessa mätningar då det finns en vilja att sluta upp bakom "sin" kandidat. Ändå hamnar inte Maggan bättre är femma. Det är såklart ett ordentligt underbetyg men för oss som såg debatten är det ändå smickrande då hon faktiskt var sämre än Annie som kom näst sist. Du får väl grina dig till sömns.
Citera
2022-08-16, 23:03
Medlem
Concac123s avatar
Vilket totalfiasko för vänstersidan. Vore helt sjukt om högern inte vinner valet. Tycker faktiskt lite synd om Anders Lindberg som fick utöva damage control för vänstern i analysen efter debatten.
Citera
Medlem
Högern kommer vinna överlägset. Nu när livet inom politiken börjar bli komplicerat med tunga frågor som inflationen, ekonomi och ett allmänt hårt världsläge så lämnas garanterat stafettpinnen över till strategernas/ekonomernas sida dvs blåa

De röda kan syssla med jämställda cykelbanor och pyssla med att ge ut bidrag från andra människors hårt fördärvade pengar.
Citera
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Annie, Magdalena och Nooshis utseende kommenteras i mycket högre utsträckning än t.ex. Jimmies vikt som jag sett kommentarer om (och som jag inte tycker är okej). Detta är i grunden sexism, det är främst kvinnors utseende istället för kompetens som kommenteras. Det är skrattretande att se toxiska män på Flashback gnälla på feminism men sen kommentera kvinnors utseende hela tiden. Är man totalt korkade och blinda eller förstår de inte sitt eget hyckleri?

Så du menar att du aldrig har kommentarer/tankar/åsikter om hur någon ser ut? Du går omkring och blundar? Man är toxisk för att man har en åsikt om hur någon ser ut?

Om denna tråden bestått av 80% kvinnor så är jag säker på att dom hade kommenterat männens utseende/klädsel. "Omg, vad har Jimmie på sig" "Hur ser karl ut egentligen"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in