2022-08-16, 16:37
  #200965
Medlem
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
IdiotryZZarna gav medborgarskapet till alla på Krim. Tänk om 10 % av 2 mille som bor där är Ukrainavänliga. Det är fler än hela RU-arme som deltar i kriget. T ex är de flesta av krimtatarer UA-vänliga och hatar ryZZen som deporterade dem till Asien efter WWII. Och Norra Krim befolkas av etniska ukrainare som är i majoritet där.

"Tänk om..."

Med samma uträkning skulle Ryssland kunna resa en miljonarmé bara på Krim.
Citera
2022-08-16, 16:38
  #200966
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Du börjar bli tjatig...
Att påstå att Putin har total kontroll på allt som händer i Ryssland är såklart galet lika galet är att påstå att han genom denna kontroll skulle äga alla Rysslands naturresurser..

OK. Då säger vi så. Den psykotiske dvärgen i kreml har ingen kontroll över någonting i ryssland eller annorstädes överhuvudtaget. Rysk militär som befinner sig i Ukraina har nog bara kört vilse...

Som tidigare sagt; att putain, som f.d. KGB överste, blev rysslands Store Ledare efter sovjetunionens kollaps är att jämföra med om en GESTAPO överste hade blivit förbundskansler i Tyskland efter andra världskriget. En GESTAPO överste som ansåg att tredje rikets fall var den största geopolitiska katastrofen som någonsin inträffat...
Citera
2022-08-16, 16:47
  #200967
Medlem
JymdKjams avatar
https://www.expressen.se/nyheter/erkanner-ryska-armen--har-allvarliga-problem/

Citat:
Utdaterade vapen, för få soldater och ett oprecist flygvapen är några aspekter Pukhov lyfter fram. Ukrainas tekniska försprång beror i mångt och mycket på vapen från väst.

Citat:
Om väst fortsätter att leverera vapen och den ukrainska arméns numerära överlägsenhet fortsätter så tror Putjov att situationen för Ryssland kan ”försämras dramatiskt” i höst.

Putjovs kritiska ord är minst sagt ovanliga. Kriget får i Ryssland inte kallas för ett krig utan en ”militär specialoperation” och misslyckanden i kriget har bagatelliserats eller tillbakavisats av Kreml.


Kommer han inte att fängslas nu för att ha misskrediterat den oövervinnerliga orchiska armén?
Citera
2022-08-16, 16:49
  #200968
Medlem
BlackKnightDuncans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Legalt sätt så ska USAs militär ha ett godkännande ifrån kongressen innan de går ut i krig. Detta fanns aldrig. Högsta domstolen tog aldrig upp ämnet eftersom det bröt imot deras egen konstitution. USA förklarade sig aldrig att de förde ett krig i Vietnam. Mer en special operation eller "konflikten" som det kallas.
I grunden bara om att trycka tillbaks kommunismen.

Av vänsterns favoritpresident efter FDR, JFK. Och JFKs efterföljare eskalerade.
Citera
2022-08-16, 16:50
  #200969
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
OK. Då säger vi så. Den psykotiske dvärgen i kreml har ingen kontroll över någonting i ryssland eller annorstädes överhuvudtaget. Rysk militär som befinner sig i Ukraina har nog bara kört vilse...

Som tidigare sagt; att putain, som f.d. KGB överste, blev rysslands Store Ledare efter sovjetunionens kollaps är att jämföra med om en GESTAPO överste hade blivit förbundskansler i Tyskland efter andra världskriget. En GESTAPO överste som ansåg att tredje rikets fall var den största geopolitiska katastrofen som någonsin inträffat...


Bra liknelse! RyZZland har inte gjort upp med sitt förflutna som Tyskland fick göra och det är det priset vi får betala nu.

Churchill hade rätt att väst borde befriat Östeuropa o krossat sovjet direkt.
Citera
2022-08-16, 16:50
  #200970
Medlem
När en rysk militärexpert och Kremlvän i en intervju säger att Ryssland bl.a har "utdaterade vapen, för få soldater och ett oprecist flygvapen samt att Ukrainas tekniska försprång beror i mångt och mycket på vapen från väst, ja då har nog Kreml börjat fundera på hur man skall få till ett ur rysk synvinkel hedervärt slut på kriget. För så här missmodigt lär inte ens en rysk hög militärexpert våga uttrycka sig utan att först ha rådfrågat med Kreml.
Nu är det ju i och för sig inte en hemlighet det han säger men att i media ändå bekräfta det alla nu vet kan ju ha sina risker om man är ryss.
Citera
2022-08-16, 16:50
  #200971
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag behöver uppdateras... ....det går inte att lagra all information. Sexistiska Expressen säger att det också förekommit explosioner i "huvudstaden" Simfernol men det verkar obekräftat.
Nervös stämning på Krim nu. Ockupationsmakten angriper ockupationsmakten. One way ticket to the hell.

Vad menar du med det fetade?
Citera
2022-08-16, 16:53
  #200972
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillPu
IdiotryZZarna gav medborgarskapet till alla på Krim. Tänk om 10 % av 2 mille som bor där är Ukrainavänliga. Det är fler än hela RU-arme som deltar i kriget. T ex är de flesta av krimtatarer UA-vänliga och hatar ryZZen som deporterade dem till Asien efter WWII. Och Norra Krim befolkas av etniska ukrainare som är i majoritet där.

Finns en stor etniskt ukrainsk befolkning i Ryssland också. Håller tummarna för att Ryssland går under i ett stort etniskt och religiöst inbördeskrig ungefär som forna Jugoslavien.
Citera
2022-08-16, 16:54
  #200973
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
När en rysk militärexpert och Kremlvän i en intervju säger att Ryssland bl.a har "utdaterade vapen, för få soldater och ett oprecist flygvapen samt att Ukrainas tekniska försprång beror i mångt och mycket på vapen från väst, ja då har nog Kreml börjat fundera på hur man skall få till ett ur rysk synvinkel hedervärt slut på kriget. För så här missmodigt lär inte ens en rysk hög militärexpert våga uttrycka sig utan att först ha rådfrågat med Kreml.
Nu är det ju i och för sig inte en hemlighet det han säger men att i media ändå bekräfta det alla nu vet kan ju ha sina risker om man är ryss.

Det där med hedervärt slut lär bli svårt att uppnå. RyZZland kommer vara paria. I väst för väldigt lång tid framåt.

Går dessutom inte att lita på ryzzar. Vapenvila/fred för dem är ju tid för att rusta upp för ett nytt försök.

Enda möjligheten är om Ukraina släpps in i NATO för att förhindra nytt anfall om några år.
Citera
2022-08-16, 16:57
  #200974
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Finns en stor etniskt ukrainsk befolkning i Ryssland också. Håller tummarna för att Ryssland går under i ett stort etniskt och religiöst inbördeskrig ungefär som forna Jugoslavien.

Finns ju en del republiker med låg andel ryssar som borde vilja bryta sig loss.

Kanske borde ha lite folkomröstningar. Putin gillar ju sådana:-) fast på riktigt utan fusk från kreml
Citera
2022-08-16, 17:02
  #200975
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag är svensk amerikan. Så jag skiter i vem som invaderade vem.

Det finns inte samma mentalapsykos runt kriget eller Ryssland. Man är trött på eviga “russia, russia, russia” tjatet.

USA drar sig ur i november, sen kan
UK fortsätta driva meningslösa kriget vidare åt EU.

Och Sverige kan fortsätta glädjas åt dödandet.
Intala du dig själv att USA kommer att sluta stödja Ukraina pga mellanårsvalet. Bäst att inte betänka att USA spenderade ~100 G$/år i Afghanistan under 20 år och 4 olika presidenter.

Om du är ”svensk amerikan”, hur kommer det sig att du skrev bättre när du var ny på fb? Du skriver numera knappt begriplig svenska vilket fått åtskilliga att undra om du använder google translate.
Citera
2022-08-16, 17:05
  #200976
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Finns ju en del republiker med låg andel ryssar som borde vilja bryta sig loss.
Kanske borde ha lite folkomröstningar. Putin gillar ju sådana:-) fast på riktigt utan fusk från kreml

En bra video på det temat: https://www.youtube.com/watch?v=IaXrG6_Qs6Q
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in