2022-08-16, 14:17
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Skall folk betala mer än vad de anser sig ha råd med eller banken anser att de har råd med i Stockholm eller andra tillväxtorter pga att tomma lägenheter i Ånge, Ljusnarsberg, Orrefors eller andra orter med sjunkande befolkning fylls med bidragsturister?
Frågar du mig om hur marknanden styr priserna? Fler vill bo här i Stockholm vilket priserna visar. Med konstant inflyttande från både andra delar av Sverige och utlandet så hjälper det till att priserna hålls uppe.
Citera
2022-08-16, 14:27
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Frågar du mig om hur marknanden styr priserna? Fler vill bo här i Stockholm vilket priserna visar. Med konstant inflyttande från både andra delar av Sverige och utlandet så hjälper det till att priserna hålls uppe.
Hamnar verkligen de du pratar om i Stockholm? Tvek på den.
Citera
2022-08-16, 14:46
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Hamnar verkligen de du pratar om i Stockholm? Tvek på den.
Ja, många som flyttar hit. "Enligt statistik kommer ca två busslaster med nya Stockholmsbor varje dag – i snitt 46 personer om dagen." En del flyttar ut förstås men Stockholm växer. Så länge det går på plus och byggandet inte kommer ifatt så lär det hålla priserna uppe.
Vet inte riktigt varför jag måste förklara det här. Trodde det var allmänt känt att folk flyttar hit och det påverkar priserna.
Citera
2022-08-16, 14:49
Medlem
Citat:

Stockholm län hade störst utflyttning i hela Sverige 2021. 7000 pers.
Citera
2022-08-16, 14:53
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swingtrader
Stockholm län hade störst utflyttning i hela Sverige 2021. 7000 pers.
Vi är störst så inte konstigt om vi har flest som flyttar ut. Såkert många rödgröna som flyr tillbaka till sin lilla trygga hemstad nu när de röstat bort tryggheten med växande no-go områden.
Men det kommer fortfarande in fler så Stockholm fortsätter att växa.
Citera
2022-08-16, 14:53
Medlem
Citat:

Vet inte riktigt varför jag måste förklara det här. Trodde det var allmänt känt att folk flyttar hit och det påverkar priserna.

Ha ha

https://www.svd.se/a/z73zWv/utflyttningen-fran-stockholm-okar

8000 ut var det visst.
Citera
2022-08-16, 14:56
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ha ha

https://www.svd.se/a/z73zWv/utflyttningen-fran-stockholm-okar

8000 ut var det visst.
Från din länk: "Störst nettoutflyttning till övriga Sverige under 2021 hade Stockholms län, där 7 846 fler personer flyttade från länet än vad som flyttade till länet. Trots den ökade utflyttningen hade Stockholms län den största befolkningsökningen bland länen med 23 149 personer."
Citera
2022-08-16, 14:58
Medlem
Citat:
Från din länk: "Störst nettoutflyttning till övriga Sverige under 2021 hade Stockholms län, där 7 846 fler personer flyttade från länet än vad som flyttade till länet. Trots den ökade utflyttningen hade Stockholms län den största befolkningsökningen bland länen med 23 149 personer."

Jo men det är på grund av att det föds flera Einstein. Inte som du påstod.

Kan du inte bara erkänna att du hade fel?
Citera
2022-08-16, 15:09
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Jo men det är på grund av att det föds flera Einstein. Inte som du påstod.

Kan du inte bara erkänna att du hade fel?
Fel i vad? Att Stockholm växer? Nej, jag har inte fel. Och för att återgå till ämnet så är det en faktor som kommer att hjälpa hålla priserna uppe här.
Citera
2022-08-16, 15:16
Medlem
Citat:
Fel i vad? Att Stockholm växer? Nej, jag har inte fel. Och för att återgå till ämnet så är det en faktor som kommer att hjälpa hålla priserna uppe här.

Befolkningsökningen består av asylinvandring och nyfödda, exakt hur bidrar någon av de grupperna med köpkraft?
Citera
2022-08-16, 15:18
Medlem
Citat:
Fler vill bo här i Stockholm vilket priserna visar. Med konstant inflyttande från både andra delar av Sverige och utlandet så hjälper det till att priserna hålls uppe.

Citat:
Ja, många som flyttar hit. "Enligt statistik kommer ca två busslaster med nya Stockholmsbor varje dag – i snitt 46 personer om dagen." En del flyttar ut förstås men Stockholm växer. Så länge det går på plus och byggandet inte kommer ifatt så lär det hålla priserna uppe.

Du förstår alltså inte att det inte stämmer med vad du just sa?

Inflyttning och barnafödande är två olika saker. Bäbisar väljer inte var de skall bo.
Citera
2022-08-16, 15:21
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickget
Befolkningsökningen består av asylinvandring och nyfödda, exakt hur bidrar någon av de grupperna med köpkraft?
Igen, det kallas tillgång och efterfrågan. Folk köper gärna en lägenhet i ett bättre område än att ta en hyreslägenhet i en invandrartätt område. Eller så går kommunen ut och köper 4 bostadsrätter för närmare 14 miljoner till en bigamist och hans fruar och barn
https://politik.ifokus.se/discussion/1392771/14-miljoner-till-bigamist-i-nacka
Citat:
Du förstår alltså inte att det inte stämmer med vad du just sa?

Inflyttning och barnafödande är två olika saker. Bäbisar väljer inte var de skall bo.
Men herregud! Vad är det för småstadskomplex ni alla lider utav?? Varför är det så provocerande att Stockholm växer? Jag skrev att många flyttar hit - och du går bananas över att jag inte räknade upp allt annat som får en stad att växa? Trodde det var underförstått men nej, cucks tar alla chanser att märka ord och förstöra en tråd.

Nu får det vara nog med tramsande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in