Citat:
Ursprungligen postat av
Saggi
Jag är svensk amerikan. Så jag skiter i vem som invaderade vem.
Det finns inte samma mentalapsykos runt kriget eller Ryssland. Man är trött på eviga “russia, russia, russia” tjatet.
USA drar sig ur i november, sen kan
UK fortsätta driva meningslösa kriget vidare åt EU.
Och Sverige kan fortsätta glädjas åt dödandet.
Då kan väl du känna dig hyfsat säker om du inte bor i Alaska, typ vilken Kines eller Nord korean som helst.
Att du inte inser hotet av att tillåta Ryssland invadera och slå sönder sina grannstater kanske är ett icke problem i din värld.
Vi andra som bor i Europa inser dessa risker och kan relatera till det som hände under WW2.
Att USA skulle upphöra med sitt stöd i november ser jag dock inte som troligt.