2022-08-16, 13:42
  #200869
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JamesWebb
Så vi har tre olika olyckor på ca 12h nu på Krim. En viktig transformator för tåg, ett stort ammunitionslager och en flygbas. Ryssarna har verkligen otur nu 😅
Rökning dödar verkligen!
Citera
2022-08-16, 13:42
  #200870
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stizze1
Kan Ukraina trots vad som sagts ha tillgång till långtskjutande himlars? O var i helvete är kaxiga Putin o hans storljugandes kompis lavrov?
Ja och var är Medvedev som lovade gruvlig hämnd om Krim blev attackerat?
Citera
2022-08-16, 13:44
  #200871
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Den speciella operationen gör besök på Krim. Hoppas den snart kommer till Ryssland också.

Jag vet inte om denna video är från samma attack? jag läser lite olika namn nu på Twitter. Här uppskattar de avståndet till en kilometer, hon som filmar blir rädd i alla fall, rejäla smällar. De skriver att det är Hvardiis'ke.
https://twitter.com/tomaburque/status/1559497752194605056

Här visar de hur ryssarna har sin ammunition bara stående vid järnvägen. De dräller med sin skit överallt. Gjorde Sovjet inget annat än att producera ammunition? Inte konstigt att nylonstrumpor var hårdvaluta. https://twitter.com/ItsArtoir/status/1559465873429200903

Undrar hur rälsen o banvallen ser ut efter de smällarna? Kan ju va rätt osmart att ha ammunitionsdepåer väldigt nära rälsen........

Den Sovietiska ammunitionen börjar bli gammal o lagras inte optimalt så frågan är hur bra den är? Mycket användes i Syrien o Tjetjenien förutom nu i Ukraina så måste vara sjuka mängder.

Med tanke på hur långvarig konflikten är o hur mycket Ryzzen skjuter så kan man undra hur eldrören ser ut.
Viktigt ha hög precision o använda minimalt med ammo för att nå avsedd effekt om utrustningen ska hålla.
Citera
2022-08-16, 13:45
  #200872
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Efter dessa provokationer kommer Ryssland börja attackera militära mål i Kiev och närliggande städer igen samtidigt som man kommer förstärka Krim.

Det är just det som är det "märkliga" (i brist på ett bättre ordval) imo - motmarkeringen efter Saki Air Base var i sammanhanget helt obefintlig.

Tillhör ringhörna anti-Kreml och gör ingen hemlighet av att jag välkomnar ryska militära motgångar å det grövsta men har tidigare i tråden argumenterat med emfas över hur Ukraina i händelse av att möjligheten skulle uppstå nog gör klokt i att avvakta med operationer på/mot Krim i relativ närtid.

Framgångsrika motstötar eller inte så antog jag att territoriet är alldeles för heligt och från Kremls ringhörna att betrakta som ett sjuhelsikes övertramp. Haft totalt fel hittills i min oro/bedömning på denna punkt. Totalt. Efter att framstått som smått paralyserade efter "Saki" så återstår dock att se om man besvarar denna fullträff annorlunda.
Citera
2022-08-16, 13:46
  #200873
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Idotiskt av Ukraina, de attackerar alltså Krim men gör ingen offensiv samtidigt?
Efter dessa provokationer kommer Ryssland börja attackera militära mål i Kiev och närliggande städer igen samtidigt som man kommer förstärka Krim.

Dessutom verkar Ryssland ta Odessa snart.

Ukraina misslyckades med att inleda motoffensiv – ex Pentagon-rådgivare
Den ukrainska militären har inte kunnat genomföra sin utlovade motoffensiv, och ryska styrkor kommer nu sannolikt att ta över hela Ukrainas Svartahavskust, har överste Douglas Macgregor, en tidigare rådgivare till försvarsministern i Trump-administrationen, sagt.
https://rt.com/russia/560893-former-pentagon-adviser-russian-offensive/

Jo Rysslands motattack kommer snart målen blir:
  • Några salvor runt kärnkraftverket
  • Sjukhus
  • Skolor
  • Civila som är ute och skördar spannmål
Citera
2022-08-16, 13:47
  #200874
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej jag pratade specifikt om bilar vilket de flesta säkert förstod.
Att hävda att gamla utdaterade chassin från väst skulle överglänsa moderna bilar från väst blir bara löjligt.
Att hävda att ryssarna på egen hand konstruerar och bygger jordbruksmaskiner är om möjligt ännu löjligare

Du är nog den enda i tråden som så uppenbart har målat in sig i varenda existerande hörn som finns i Putins palats utan att förstå det, de flesta skäms när de målat in sig ett (1) hörn.

Inser du aldrig någonsin hur korkad du förefaller?
Eller väntar du på triumferande bifall när du visat att din 3D-printer räddade Rysslands industri? Så att du till slut kan säga hur rätt du hade?
Citera
2022-08-16, 13:48
  #200875
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Jag är svensk amerikan. Så jag skiter i vem som invaderade vem.
Det finns inte samma mentalapsykos runt kriget eller Ryssland. Man är trött på eviga “russia, russia, russia” tjatet.
USA drar sig ur i november, sen kan
UK fortsätta driva meningslösa kriget vidare åt EU.
Och Sverige kan fortsätta glädjas åt dödandet.

Om färre stödjer Ryssland så kommer ju kriget pågå längre. Det räcker med Storbritannien och EU för att krossa Rysslands lilla råvaruekonomi men det går ju fortare om USA, Japan, Kanade, Australien, Nya Zeeland, Norge, Sydkorea et al. hjälper till.
Citera
2022-08-16, 13:51
  #200876
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Det är just det som är det "märkliga" (i brist på ett bättre ordval) imo - motmarkeringen efter Saki Air Base var i sammanhanget helt obefintlig.

Tillhör ringhörna anti-Kreml och gör ingen hemlighet av att jag välkomnar ryska militära motgångar å det grövsta men har tidigare i tråden argumenterat med emfas över hur Ukraina i händelse av att möjligheten skulle uppstå nog gör klokt i att avvakta med operationer på/mot Krim i relativ närtid.

Framgångsrika motstötar eller inte så antog jag att territoriet är alldeles för heligt och från Kremls ringhörna att betrakta som ett sjuhelsikes övertramp. Haft totalt fel hittills i min oro/bedömning på denna punkt. Totalt. Efter att framstått som smått paralyserade efter "Saki" så återstår dock att se om man besvarar denna fullträff annorlunda.

Ryzzarna anstränger sig troligen redan maximalt o har inget ytterligare att besvara attackerna med?
Citera
2022-08-16, 13:52
  #200877
Medlem
ForzaLeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Den speciella operationen gör besök på Krim. Hoppas den snart kommer till Ryssland också.

Jag vet inte om denna video är från samma attack? jag läser lite olika namn nu på Twitter. Här uppskattar de avståndet till en kilometer, hon som filmar blir rädd i alla fall, rejäla smällar. De skriver att det är Hvardiis'ke.
https://twitter.com/tomaburque/status/1559497752194605056

Här visar de hur ryssarna har sin ammunition bara stående vid järnvägen. De dräller med sin skit överallt. Gjorde Sovjet inget annat än att producera ammunition? Inte konstigt att nylonstrumpor var hårdvaluta. https://twitter.com/ItsArtoir/status/1559465873429200903

Trevliga smällar!

Ja ställer man upp material, ammunition och fordon sådär då ber man om det.
Citera
2022-08-16, 13:53
  #200878
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shimona
Dessutom verkar Ryssland ta Odessa snart.

Ukraina misslyckades med att inleda motoffensiv – ex Pentagon-rådgivare
Den ukrainska militären har inte kunnat genomföra sin utlovade motoffensiv, och ryska styrkor kommer nu sannolikt att ta över hela Ukrainas Svartahavskust, har överste Douglas Macgregor, en tidigare rådgivare till försvarsministern i Trump-administrationen, sagt.
https://rt.com/russia/560893-former-pentagon-adviser-russian-offensive/

Douglas Macgregor är ett pro-ryskt troll. En bedragare betald av Moskva. Fast det viktigaste är att han alltid har fel. Så här sa han t.ex i mars 2022:

Citat:
Macgregor (mars 2022):

"What is happening now is the battle in Eastern Ukraine is really almost over, all the Ukrainian troops there have been largely surrounded and cut off ... and if they don't surrender in the next 24 hours, I suspect the Russians will ultimately annihilate them," Macgregor said Sunday night. "The game is over."

(FB) Col Macgregor: "Ryssland har redan vunnit"

Som synes så hade det han sa inget att göra med verkligheten. Saken är samma nu. Det han sa har inget att göra med verkligheten.
Citera
2022-08-16, 13:54
  #200879
Medlem
OSS117s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Ryzzarna anstränger sig troligen redan maximalt o har inget ytterligare att besvara attackerna med?
Det verkar ju så? Hade de haft nåt att svara med så hade de givetvis gjort det.

Nu försöker man snacka bort attackerna med att det är olyckor vilket givetvis är trams för att slippa visa att man är helt utan möjlighet till att backa upp sina hot.
Citera
2022-08-16, 13:55
  #200880
Medlem
Scott Ritter - Ryssland vinner!
"Den här konflikten kommer att ta slut. Det kommer att sluta i en avgörande, strategisk rysk seger...Ryssland försvarar sig...folk måste studera vad som hände i Odessa i maj 2014...historien kommer att visa att Ryssland är på rätt sida av historien."
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/8568

Även fler soldater och volontärer ser Zelensky som ett hot och att Zelensky bara använder dom som kanonmat.

Som den här amerikanska nazisten "Bonehead"

American neo-Nazi Kent McLellan, "Boneface", who was on Azovstal, returned to the US with Ukrainian citizenship.
The neo-Nazi believes that the President of Ukraine simply "sent them to die for their own purposes."
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/8538

Eller denna ukrainska soldat
The Ukrainian serviceman turned to President Zelensky and recommended to calm down the deputies of the Verkhovna Rada.
According to the military, it is they who are to blame for the fact that a war is going on in Ukraine, and martial law has been introduced in order to prevent people from gathering for rallies.
https://t.me/UkraineHumanRightsAbuses/8453
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in