2022-08-16, 13:11
  #200845
Medlem
tenebriss avatar
Nu har nån slarvat med cigaretterna på en bas TILL https://twitter.com/WarMonitor3/status/1559493993116966912?cxt=HHwWgIC9kcbht6QrAAAA
Citera
2022-08-16, 13:12
  #200846
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
ryZZland använde relativt lite precisionsvapen initialt då de inte trodde på ett långdraget krig.

Nu har Ryzzen brist på precisionsvapen vilket de inte kommer kunna åtgärda på många år....

Så kan de vara, men vi vet faktiskt hur mycket de har kvar.
Citera
2022-08-16, 13:13
  #200847
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Denna här attacken mot Röda Arméns bas i Dzhankoy på Krim ser fan ut att vara den största smällen i hela kriget hittills.

https://twitter.com/PaulJawin/status/1559420898041544705

Undrar om ryssarna kommer skylla på olycka (först brand och sedan explosion av ammunition) även denna gång?
Citera
2022-08-16, 13:14
  #200848
Medlem
Sgt.Blands avatar
En flygbas på Krim ryktas vara attackerad nyss av UAF. Inget bekräftat än men ser lovande ut.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1559493426198061056
Citera
2022-08-16, 13:16
  #200849
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En flygbas på Krim ryktas vara attackerad nyss av UAF. Inget bekräftat än men ser lovande ut.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1559493426198061056

Vi håller tummarna för stora och många explosioner.
Citera
2022-08-16, 13:16
  #200850
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Denna här attacken mot Röda Arméns bas i Dzhankoy på Krim ser fan ut att vara den största smällen i hela kriget hittills.

https://twitter.com/PaulJawin/status/1559420898041544705
Kan Ukraina trots vad som sagts ha tillgång till långtskjutande himlars? O var i helvete är kaxiga Putin o hans storljugandes kompis lavrov?
Citera
2022-08-16, 13:17
  #200851
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Vi är stolta över vårat bidrag, tyvärr ger vi inte mer. Ni ryssar borde däremot skämmas över eran förlegade kolonialpolitik


Jag är svensk amerikan. Så jag skiter i vem som invaderade vem.

Det finns inte samma mentalapsykos runt kriget eller Ryssland. Man är trött på eviga “russia, russia, russia” tjatet.

USA drar sig ur i november, sen kan
UK fortsätta driva meningslösa kriget vidare åt EU.

Och Sverige kan fortsätta glädjas åt dödandet.
Citera
2022-08-16, 13:17
  #200852
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är väl framför allt att yttrandefriheten som lockar på Telegram.

De censurerar inte som man gör i väst med twitter, youtube, facebook, google osv.. utan man kan uttrycka sig helt fritt.

Det är det som gör Telegram intressant.

Ja precis, på telegram kan t o m rysstroll publicera vilken osann dynga som helst. Sanktionerad av husse i Kreml förstås.
Citera
2022-08-16, 13:17
  #200853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En flygbas på Krim ryktas vara attackerad nyss av UAF. Inget bekräftat än men ser lovande ut.

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1559493426198061056
Ukraina har väl fått långtskjutande himars?
Citera
2022-08-16, 13:18
  #200854
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Denna här attacken mot Röda Arméns bas i Dzhankoy på Krim ser fan ut att vara den största smällen i hela kriget hittills.

https://twitter.com/PaulJawin/status/1559420898041544705

Vinklar och avstånd kan ställa till det men upplever precis som citerad att det kan vara krigets intensivaste kyss hittills. Tjitt vilken smäll!
Citera
2022-08-16, 13:19
  #200855
Medlem
Explosions hit military base in Russian-occupied Crimea

https://www.bbc.com/news/live/world-62509473

Momentum på Krim-halvön
Citera
2022-08-16, 13:21
  #200856
Medlem
Idotiskt av Ukraina, de attackerar alltså Krim men gör ingen offensiv samtidigt?
Efter dessa provokationer kommer Ryssland börja attackera militära mål i Kiev och närliggande städer igen samtidigt som man kommer förstärka Krim.

Dessutom verkar Ryssland ta Odessa snart.

Ukraina misslyckades med att inleda motoffensiv – ex Pentagon-rådgivare
Den ukrainska militären har inte kunnat genomföra sin utlovade motoffensiv, och ryska styrkor kommer nu sannolikt att ta över hela Ukrainas Svartahavskust, har överste Douglas Macgregor, en tidigare rådgivare till försvarsministern i Trump-administrationen, sagt.
https://rt.com/russia/560893-former-pentagon-adviser-russian-offensive/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in