2022-08-15, 23:04
  #200641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Verkar som om du inte är så bra på danska….
Jo tack, "skit från början till slut" påstår bilexperten. Nu har jag själv inte provkört en Moskvich, men jag tror på experten i detta fall. Och Interfax rapporterar om problemet att återlansera den utan utländsk hjälp.
https://interfax.com/newsroom/top-stories/79584/
Citera
2022-08-15, 23:07
  #200642
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Varför pratar du om sådant du inte vet något om? Mängder av produkter du tror har västursprung är helt eller delvis tillverkade i Ryssland…

Nej men nu blir jag intresserad. Nämn några?
Citera
2022-08-15, 23:08
  #200643
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Moskvich!

https://www.reuters.com/business/autos-transportation/russia-revive-moskvich-brand-using-chinese-platform-sources-2022-05-19/

Såklart att de odugliga ryZZarna måste ha kinesiskt bistånd för att bygga en efterbliven automobil.

Man måste ändå beundra uralnegrerna för att helt ha utplånat 30 års utveckling och minst 3 till 5 generationers framtid via ett illa motiverat angrepp (som skulle ta tre dagar) på ett knappt halvår.

Det måste vi ändå ge dem.
Citera
2022-08-15, 23:09
  #200644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chamdar
Men om det inte är Putins så har han ju ingen tillgång till dem och det var ju det du sa, kreml är en myndighetsbyggnad inte en bostad
Suck du tror inte Rysslands president har tillgång till Kreml? Eller till Rysslands andra palats?
Citera
2022-08-15, 23:14
  #200645
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Varför ljuger du? Igen..

Du har lite rätt där. Den genomsnittliga ryska årslönen är faktiskt högre än 3000 euro. I svenska pengar ligger den på hela 57000 kronor (dvs 5423 euro). Men minimipriset för en halvliter standardvodka ligger å andra sidan på 30 kronor i butikerna, så en årslön räcker nästan till 1000 liter sprit.
Citera
2022-08-15, 23:22
  #200646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
Såklart att de odugliga ryZZarna måste ha kinesiskt bistånd för att bygga en efterbliven automobil.
Verkar som om du missförstått även detta. Ryssarna ska alltså tillverka moderna bilar inte exakta repliker av gamla modeller…
Kan bli storsäljare…
Citera
2022-08-15, 23:27
  #200647
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Juveler….Högtalare…Köksutrustning…Möbler…Kläder…Ma skiner…Skor…Rör…

Nu lyckades du igen med ett ickesvar. Eftersom jag aldrig sett något som det står "made in Russia" på så vill jag och ett flertal andra gärna bli upplysta om den begränsning vi har i vårt medvetande om hur framgångsrik rysk industri exporterar kvalitativa produkter som vi köper utan att ge kredit till ryssarna för deras fantastiska produkter.
Citera
2022-08-15, 23:29
  #200648
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Fan människa tänkte jag först, men sen slog det mig, detta kan inte vara en människa möjligtvis en ryss som är totalt enkelriktad i huvudet av all propaganda som tryckts in i den obefintliga hjärnan. Du lyckas aldrig presentera några fakta överhuvudtaget. Om du har något att påstå försök att presentera någon form av fakta som stöder ditt påstående. Detta har jag påpekat för dig otaliga gånger förut men som sagt det går inte inte in. Kan du ge ett exempel på något som är tillverkat i Ryssland men som vi tror är tillverkat i väst, förutom hyllan Ivar på IKEA.
Får jag svara haha? Den enda mer kvalificerade produkt tillverkad i Ryssland som säljs i Europa jag hört talas om är Nokian bildäck. Nokian har ju lämnat det sjunkande skeppet Nazi-Ryssland nu och de har stora problem med produktionen av bildäck för fabriken i Ryssland verkar ha varit rätt så stor.
Citera
2022-08-15, 23:29
  #200649
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Verkar som om du missförstått även detta. Ryssarna ska alltså tillverka moderna bilar inte exakta repliker av gamla modeller…
Kan bli storsäljare…

Att ”sminka grisen” funkar ibland. Men inte i längden.

Blir ändå rätt kul att se er åka ikring nytillverkade dödsfällor. RyZZland hade redan innan en ohygglig olycksstatistik i trafiken. Nu när ni slipper åka japanska och europeiska kvalitetsbilar med all tänkbar säkerhetsutrustning så kommer utplåningen av ert folk gå mycket fortare.

Grattis!
Citera
2022-08-15, 23:32
  #200650
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Verkar som om du missförstått även detta. Ryssarna ska alltså tillverka moderna bilar inte exakta repliker av gamla modeller…
Kan bli storsäljare…

Nu är du ute igen, ryssarna kan inte tillverka moderna bilar, dom saknar kunskapen att tillverka elektroniken som styr en modern bil. ABS bromsar, insprutning, klimatkontroll. Dom har inte fabriker ö.h.t som tillverkar sånt.
Citera
2022-08-15, 23:37
  #200651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej men nu blir jag intresserad. Nämn några?

Telegram t ex
Citera
2022-08-15, 23:39
  #200652
Medlem
Såg att expressen nu skriver om svensken som riskerar dödsstraff i DPR.
https://www.expressen.se/nyheter/svensk-atalas-i-donetsk-riskerar-nu-dodsstraff/
Det har gått ett tag sedan rysk media skrev om herr Gustavsson.
Tror ni han kommer döms till döden som de andra som DPR klassat som legosoldater?
Om så händer kommer straffet verkställes eller kan Sverige lyckas lösa det diplomatiskt?
Finns det något hopp om återvändande till Sverige?
__________________
Senast redigerad av Jahvet 2022-08-15 kl. 23:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in