2022-08-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Men hon är ju sinnessjuk? Det är ju helt uppenbart i FU. Annat motiv är ju helt irrelevant

På vilket sätt då? Tycker absolut inte det. Och eftersom du inte vet allt, så är det heller inte så konstigt att du tycks tro som du gör.
2022-08-15, 21:01
Medlem
Citat:
Men hon är ju sinnessjuk? Det är ju helt uppenbart i FU. Annat motiv är ju helt irrelevant
Precis och sen alkohol på det!!
Ingen annans fel
2022-08-15, 21:04
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
På vilket sätt då? Tycker absolut inte det. Och eftersom du inte vet allt, så är det heller inte så konstigt att du tycks tro som du gör.

Hon sprang väl på psyket i tid och otid och knaprade farmaka om jag inte missminner? Det är det bara sinnessjuka människor som gör. Hennes agerande var väl hyfsat förutsägbart med tanke på utgången.
Hyrde hon inte en lägenhet i Farsta för 15-papp i månaden med sin inkomst? Finns ingen frisk människa sonens skulle tänka tanken
2022-08-15, 21:07
Medlem
Docklands avatar
Citat:

…glömde, vad jag tror eller inte är helt irrelevant. Det är vad tingsrätt och hovrätt tror som sätter ribban, som i alla andra fall. Jag lägger ingen värdering i det. Hon mördade, torskade och blev ledsen och kände väl för att slingra sig ur soppan bara
2022-08-15, 21:12
Medlem
Citat:
Hon sprang väl på psyket i tid och otid och knaprade farmaka om jag inte missminner? Det är det bara sinnessjuka människor som gör. Hennes agerande var väl hyfsat förutsägbart med tanke på utgången.
Hyrde hon inte en lägenhet i Farsta för 15-papp i månaden med sin inkomst? Finns ingen frisk människa sonens skulle tänka tanken

Hyrorna i andra hand låg på den kostnaden eftersom det var en lite större lägenhet eftersom barnen också bodde där. Inte så konstigt om man känner till hyresmarknaden i stockholm vid tillfället.
2022-08-15, 21:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Hyrorna i andra hand låg på den kostnaden eftersom det var en lite större lägenhet eftersom barnen också bodde där. Inte så konstigt om man känner till hyresmarknaden i stockholm vid tillfället.

Men då köper man väl lägenhet istället?
2022-08-15, 21:16
Medlem
Citat:
…glömde, vad jag tror eller inte är helt irrelevant. Det är vad tingsrätt och hovrätt tror som sätter ribban, som i alla andra fall. Jag lägger ingen värdering i det. Hon mördade, torskade och blev ledsen och kände väl för att slingra sig ur soppan bara

Nej, det är just det som är problemet ju.
När en skall dömas för ett brott, då måste man väga in allt och inte bara en sak. Här fanns inget motiv, ingen uppsåt, inget planerat och ej heller försvårande av utredning.
Det finns ingen i tråden som har påstått något annat än att hon ska dömmas och ta sitt straff. Men med tanke på mord som varit värre, där det finns både motiv, uppsåt, planering och även där de försvårat utredning och där brottslingarna har blivit dömda till mindra antal år, så kan man tycka det är fel.
Hon har aldrig försökt att slingra sig heller för den delen.
2022-08-15, 21:17
Medlem
Citat:
Men då köper man väl lägenhet istället?

Ja nu kunde hon ju inte det. Har man inte det som ett alternativ, får man ju hyra istället.
2022-08-15, 21:43
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Här har du, fundera själv över hur du kan påstå att jag ljuger, när det återigen bekräftas att jag hade rätt?!🤷‍♂️

Du förstår inte mkt va? Att samtala med en person betyder inte att man är vänner. Ena stunden begriper du detta, nästa sekund fattar du inget. Hur kommer det sig?
Sluta skriva en massa lögner. Det är helt rubbat.
Du hade fel, du ljuger och vänder och vrider på allt.
2022-08-15, 22:00
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Du själv har ju talat med honom?

Ja, det har jag minsann gjort. Innebär det att det är min polare då?
Eller minns du inte längre vad du skriver? Börjar fan undra!
2022-08-15, 22:04
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Jag menar att det luktar lika illa, som när ni påtalat att bla Lydias föräldar dras in för dom är oskyldiga
Det är kimmo också!!
Förstår du bättre nu Lilla Lasse fjun!?

Vad är Kimmo oskyldig till menar du? Ja, han plus Lydias familj är helt oskyldiga. Det vet vi alla. Ngt annat du vill informera om?
2022-08-15, 22:17
Medlem
Citat:
Ja men nu är du ju bara löjlig.
Det har inte slagit dig att det finns folk som hade viljan att skriva här inne med frågor och kanske svar. Men med tanke på hur och vad folk blir kallade bara för att de ställer en fråga, så avstår de hellre eller skickar de pm.
Ni, jag är bara en person och jag har inte framställt Emil som någon gangster m.m. Det är ju oftast en och samma person som gjort det..
Absolut... Men ni har uppmanat den som snackat skit att fortsätta fantisera och ljuga.
Emil har blivit så baktalad!! Så respektlöst mot en död man och hans anhöriga. Så har det fortsatt... Dansken var dum.. Kimmo var dum... Muffit var dum...
Bara Lydia som enligt er är nästan felfri och en fantastisk kvinna/mamma. Hon är bara ett offer för alla elaka män.
Hör du inte hur dumt det är?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in