2022-08-15, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Sitatet gjelder avkjørselen TH skal ha gjort da han kom hjem, før han ringte politiet.

Aha. Feilen var min. Jeg blandet sammen ting her.

Hvis han kjørte motorveien hjem igjen fra jobb, så må han jo huske hvilken vei han kjørte hjem igjen da.

Men, Tom Hagen skal ha brukt ca 20 min på å komme seg fra S4 til bensinstasjonen på Knatten. Er ikke det veldig langt tid.
Rundt 20 minutter etter at Tom Hagen avsluttet telefonsamtalen med politiet, svingte han sin grå Citröen Picasso inn på Shell-stasjonen, som ligger inntil riksvei 159 på Lørenskog.
Kilde. TV2 Spesial 13. juni 2020
Isfronten
Citera
2022-08-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Hvis han kjørte motorveien hjem igjen fra jobb, så må han jo huske hvilken vei han kjørte hjem igjen da.

Men, Tom Hagen skal ha brukt ca 20 min på å komme seg fra S4 til bensinstasjonen på Knatten. Er ikke det veldig langt tid.
Rundt 20 minutter etter at Tom Hagen avsluttet telefonsamtalen med politiet, svingte han sin grå Citröen Picasso inn på Shell-stasjonen, som ligger inntil riksvei 159 på Lørenskog.
Isfronten

Han skulle nok også lige tale kort med sønnen, der kom imens han talte med politiet.
Senast redigerad av rlk73 2022-08-15 kl. 21:12.
Citera
2022-08-15, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Nuvel, da må du nesten fortelle meg hvordan TH har kunne bevege seg ut av bilen, spasert gjennom sørpete og vått underlag, beveget seg innendørs gjennom alle rom på leting etter sin kone, og endt opp med å ikke avsette spor i huset overhodet🤔Politiet satte i gang letingen etter spor umiddelbart samme kveld, og de fant ingen spor som passet til TH sine sko, kun merker etter Sprox skoene, og de var avsatt på en måte som ikke ga noen sammenheng mellom selve forbrytelsen og bevegelsesmønsteret som var foretatt. Det at det ikke var spor etter TH sine sko var veldig merkelig og mistenkelig. Mangel på spor er jo også en form for indisier eller bevis, selvsagt også basert på hvilke opplysninger TH oppga til politiet. Forsøk på vasking og fjerning av vaskebøtte etc. hjelper jo heller ikke hovedsiktede TH i stor grad. Profesjonelle kidnappere og drapsmenn rydder ikke opp og vasker etter seg🧐

Vil heller ikke tro at amatør-kidnappere eller amatør-leiemordere rydder og vasker etter seg.
Citera
2022-08-15, 21:05
Medlem
Citat:
Vil heller ikke tro at amatør-kidnappere eller amatør-leiemordere rydder og vasker etter seg.

Nei, de har nok enda dårligere tid🧐
Citera
2022-08-15, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Han skulle jo nok også lige tale kort med sønnen, der kom imens han talte med politiet.

Jo, men TH fikk nok beskjed om ikke å røre noe i S4.

Da blir det lang tid å bruke nærmere 20 min fra S4 til bensinstasjonen.

Det ville heller ikke vært unaturlig om sønnen ble med til møte med politiet. Familier holde ofte sammen i krisesituasjoner.
Citera
2022-08-15, 21:24
Medlem
Citat:

Isfronten

Skjønner koblingen du gjorde.

At TH "ikke husker" veien hjem eller hvor han parkerte den dagen er påfallende.

TH ringte politiet kl. 14.08 og samtalen varte i rundt 7 minutter, frem til kl. 14.15.
TEH kom til S4 under nødsamtalen. De vekslet noen ord etter at TH hadde lagt på.

Så forlot TH S4 og ankom bensinstasjonen ca kl. 14.25, dvs under 10 min senere.
Kilden for dette tidspunktet er boka til TV2-journalistene som er av nyere dato.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er ingen som tror saken blir henlagt. Men siktelsene mot TH og RU, blir trolig henlagt, da det ikke foreligger noen bevis for at det er de to som har gjort dette.

Det er vel derfor siktelsen blir opprettholdt på ubestemt tid da, at ingen bevis og indisier finnes😳
Hvorfor lar Holden dette skje🤔 Han burde jo da kjøre dette gjennom i rettsapparatet, slik at siktelsen mot TH og RU ble frafalt🧐 Og hva med Riksadvokaten, hvorfor setter ikke han ned foten etter så lang tid uten bevis og indisier🤔 Tror du virkelig på dette selv OleStoltenberg🧐
Citera
Medlem
Citat:
Om vi legger datterens brev til grunn. Ganske snart etter at de gjorde det det.
Takk! Før den 8. dagen?
Citera
2022-08-15, 21:26
Medlem
Citat:

Det var en overskyet dag og hadde vært mye nedbør.

Fra boka:
Været er grått. Det siste døgnet har det kommet mye nedbør, både snø og regn.
Klokken er rundt 13.30 da TH svinger bilen sin, en eldre Citroën Picasso, av motorveien.
Fuktig vær og vått underlag får ting til å feste seg - på skosåler, men også på gummimatter i bilen.
Løv- og høstblader dras lett inn, både i bil og hus. I tillegg blir gummimatter gjerne våte i slikt vær.

En ting er sikkert; det er praktisk umulig å komme seg helt tørrskodd hjem, uten å avsette et eneste spor.

Det spørs da, slik politiet også har antydet, at TH har staget slepesporet og vasket etterpå, da han kom hjem fra jobb den dagen.

At han stort sett oppholdt seg i gangen utenfor gjestetoalettet. I farten så kom han til å vaske vekk skosåleavtrykkene etter sine egne Stockholm-sko. Sånn utilsiktet. Mens han nøye har passet på å ikke vaske vekk alle skosåleavtrykkene fra Sprox-skoene.

Eventuelt at han svingte vaskemoppen etter at sønnen dro fra S4, men før TH selv dro til bensinstasjonen for å møte politiet.
Citera
2022-08-15, 21:40
Medlem
Citat:
Skjønner koblingen du gjorde.

At TH "ikke husker" veien hjem eller hvor han parkerte den dagen er påfallende.

TH ringte politiet kl. 14.08 og samtalen varte i rundt 7 minutter, frem til kl. 14.15.
TEH kom til S4 under nødsamtalen. De vekslet noen ord etter at TH hadde lagt på.

Så forlot TH S4 og ankom bensinstasjonen ca kl. 14.25, dvs under 10 min senere.
Kilden for dette tidspunktet er boka til TV2-journalistene som er av nyere dato.

OK. Jeg var for raskt til å svare.

Dette er en mer sannsynlig tidslinje. Med mindre enn 10 min fra S4 til bensinstasjonen.

Så eventuell vasking må han ha fått unna før sønnen ankom. En gang etter 14:08.

Men jeg skjønner at politiet kan ha mistenkt TH for å stage og vaske, i tiden før han ringte politiet. Hva annet kan han ha drevet med.
Citera
2022-08-15, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Takk! Før den 8. dagen?
Jeg vil tro politiet informerte familien, når det viste seg at hverken TH, RU eller OHG var motparten og det plutselig ble nødvendig å betale, for å komme videre.
Citera
2022-08-15, 21:47
Medlem
Citat:
Teorien om at hun blir drept etter 10:07 blir bare et forsøk på å omgå THs alibi. Likt teorien om at hun ble drepte før 09:14

Omgå faktisk. TH er siktet for å ha drept eller medvirket til drap på sin kone. De eneste aktuelle tidspunktene dersom man mener han drepte henne er selvfølgelig tidspunktene han ikke har alibi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in