Citat:
Ursprungligen postat av
Africanized
När Khersonfronten faller och 20 000 ryssar kapitulerar eller drunknar då får proryssarna i tråden fan försvinna. Jag fattar att dom kan leva på hoppet ett tag till men det är slut sedan länge för Ryssland.
När det gäller Moskva (jollen) så vill jag minnas att trollen och Kreml körde:
1. Nej det har inte varit någon beskjutning och den är inte skadad
2. Nej det har inte varit någon beskjutning men den har lättare skador och har inte sjunkit
3. Nej det har inte varit någon beskjutning och har skador orsakade av kraftig storm
4. Nej det har inte varit någon beskjutning och den har inte sjunkit, den är bara skymd av moln
5. Nej det har inte varit någon beskjutning, men det har varit en explosion ombord orsakad av felaktig hantering av vapen men den har inte sjunkit och bogseras just nu i hamn
..
12. OK, den har sjunkit men det var definitivt inte orsakat av Ukraina.
Khersonfronten lär behandlas på samma sätt, när trollen och Kreml börjar medge att något inte är perfekt betyder det att en total katastrof inträffat.
Nu är jag ytterst dåligt insatt, men detta luktar fälla. Mincemeat med syfte att koncentrera och isolera ryska trupper på helt fel ställe. Det är smart givetvis, tiotusentals instängda trupper utan ammunition och med nästan inget bränsle är lättare att hålla koll på och lär inte hitta på alltför offensiva manövrar.