2022-08-15, 17:15
Avslutad
Nu fick vi en till centerpedofil. Kanske kan punktera det skeppet med lite tur.
Citera
2022-08-15, 17:15
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Varför skulle vi få mer migration med det blågula blocket än det rödgröna?

Igen. SD/M/KD har inte 51%. Det spelar ingen roll om de har 49%. De måste upp i 51%. De behöver L för att få makt. Utan L är de inom överskådlig tid maktlösa.

Du kanske hoppas på att AfS kan komma in och hjälpa det blågula blocket, men 0,2% hjälper inte särskilt mycket.

Hur är jag lurad?
Du kommer inte att få någon regering där SD tillåts kräva någon som helst vettig politik, inte med L kvar i rd. Jag har nu väldigt utförligt förklarat varför för dig.
Citera
2022-08-15, 17:21
Medlem
Kvillebacken1s avatar
SD 16,9%

Det går bra nu....?
Citera
2022-08-15, 17:21
Medlem
Nästa regering blir med stor sannolikhet S, Mp, C och L med passivt stöd av V och något enstaka mandat för Nyans.
Citera
2022-08-15, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Du kommer inte att få någon regering där SD tillåts kräva någon som helst vettig politik, inte med L kvar i rd. Jag har nu väldigt utförligt förklarat varför för dig.

Du har fortfarande inte förklarat hur SD ska få makt utan att samverka inom det blågula blocket, som också samarbetar med L. Faktum är att du inte förklarat någonting, och definitivt inte "väldigt utförligt".

Fråga: Hur bidrar din röst på AfS (ett parti på 0,2%) till att ge SD makt inom det blågula blocket? Varför väljer du att rösta indirekt på det rödgröna blocket om du vill ge SD makt?
Citera
2022-08-15, 17:27
Medlem
oresundsbroens avatar
Etablissemanget är smart...

Man lägger MP och L på 5 procent och där både höger och vänsterväljare vet att utan MP eller L så kommer deras block aldrig få majoritet, och därför kommer hjärndöda idioter rädda kvar dessa två meningslösa skitpartier.

Ett psykologiskt skitspel. Snälla förbjud opinionsundersökningar en månad innan valet. Idioter!
Citera
2022-08-15, 17:27
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Du har fortfarande inte förklarat hur SD ska få makt utan att samverka inom det blågula blocket, som också samarbetar med L. Faktum är att du inte förklarat någonting, och definitivt inte "väldigt utförligt".

Fråga: Hur bidrar din röst på AfS (ett parti på 0,2%) till att ge SD makt inom det blågula blocket? Varför väljer du att rösta indirekt på det rödgröna blocket om du vill ge SD makt?
Jo, jag har förklarat för dig att SD behöver tvinga 7k att gå i en vettigare riktning, och att M och KD har fattat att de aldrig mer får regera om de inte tar in SD i sin "värme".

M vill dock hellre ligga med L än med SD, och L kommer att rasera allt hopp om de blir kvar.

Jag vet inte om du är ovillig eller inkapabel att fatta detta, men jag ger upp nu.
Citera
2022-08-15, 17:29
Medlem
JustZlatans avatar
Jag förstår inte. Åkesson sa i sommartalet att de har vuxit mycket i Norrbotten, men varför avspeglas det inte i opinionen? De ligger fortfarande på 17-18%.
Citera
2022-08-15, 17:30
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oresundsbroen
Etablissemanget är smart...

Man lägger MP och L på 5 procent och där både höger och vänsterväljare vet att utan MP eller L så kommer deras block aldrig få majoritet, och därför kommer hjärndöda idioter rädda kvar dessa två meningslösa skitpartier.

Ett psykologiskt skitspel. Snälla förbjud opinionsundersökningar en månad innan valet. Idioter!
Yes.

MP, L och C kan dessutom tänkas stödja M eller S, vilket ger utrymme för att hålla SD utanför inflytande.
Citera
2022-08-15, 17:31
Medlem
Enligt Statistisk Opinion ökar Övriga partier ytterligare till 2,8% i dagens Sifo.

Sjukt irriterande att de vägrar redovisa vad som döljer sig bakom dessa 2,8%.
Citera
2022-08-15, 17:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Jo, jag har förklarat för dig att SD behöver tvinga 7k att gå i en vettigare riktning, och att M och KD har fattat att de aldrig mer får regera om de inte tar in SD i sin "värme".

M vill dock hellre ligga med L än med SD, och L kommer att rasera allt hopp om de blir kvar.

Jag vet inte om du är ovillig eller inkapabel att fatta detta, men jag ger upp nu.

Är det därför du indirekt röstar på det rödgröna blocket (AfS, ett parti på 0,2%), för att hjälpa SD att tvinga 7K att gå i en vettigare riktning?

Hur ska SD tvinga 7K att gå i en vettigare riktning? SD har 16+% enligt senaste ou.

Jag håller med om att vi inte kommer längre, dock inte om orsaken till detta.
Citera
2022-08-15, 17:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UrgleGru
Enligt Statistisk Opinion ökar Övriga partier ytterligare till 2,8% i dagens Sifo.

Sjukt irriterande att de vägrar redovisa vad som döljer sig bakom dessa 2,8%.
Oavsett svårt att dra växlar på så små siffror.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in