Citat:
Ursprungligen postat av
LeCastle
Sverigedemokraterna är det enda parti som inte står bakom Sveriges mål om klimatneutralitet 2045.
– ... vad jag vet dör fler av kyla än värme, säger partiledaren Jimmie Åkesson till Sveriges Radio.
Höjden av idioti.
Det är en sak att vilja sänka eller ta bort skatter, men det behöver inte gå så långt att man inte håller sig till fakta.
Har han tappat trovärdighet?
Aldrig haft trovärdighet, för mig. Och om det är något parti som inte håller sig till fakta så är det just SD. Den biten är knappast förvånande.
Det som är förvånande, med det här uttalandet, är att Åkesson och flera i SD brukar vara tämligen skickliga på att dölja/förvilla bullshitten dom proklamerar. Men att få ur sig en
såndär formulering, till en reporter? Han måste ju fått tillfällig brainfreeze?
"Såvitt jag vet dör fler av kyla än av värme", alltså det är ju nästan Donald Tump-klass på där, nästan bakrute-dekal klass? Skulle han - ångestpersonen, som han nu börjat kalla sig själv - ha satt av specifik tid för att sätta sig in i hur många som dör av värme visavi kyla?

skulle k-n-a-p-p-a-s-t tro det. Han måste varit på 'mysigt' humör och haft en 'gullig o snäll' reporter framför sig och slappnat av, och så kommer frågan och då hinner hans hjärna inte ställa om till 'offensiva Jimmie' lika snabbt.
I övrigt så vet Åkesson att klimatfrågan är inte en strid han kan komma ut på toppen av. Det är en "snäll"-fråga, en empati-fråga, en vänlighets- och samarbetsfråga. Åkesson är inte snäll, inte empatisk, och hela hans natur är att nå status och rättfärdighet via trots och motvallshet - inte samarbete. Om han samarbetar, då "vinner" PK-kulturen, och då förlorar han. Trump är likadan i princip, bara 100 gånger mer.