2022-08-15, 02:12
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adventurer6
En vit stor man med intelligens, kreativitet och en jävla stark röst måste ju bara stoppas!!

Hade han varit kvinna däremot....

Hans åsikter om corona-härvan? Pk eller icke pk?

Menar du att Corona spelar en roll i hans avslut?

det verkade Klanga av ganska starkt sista åren. jämfört med de första.
eller jämfört med tex Generalen som snarare trappat upp. han syns ju på vart enda reggae event.... om han inte till och med samordnar dem. ( han är super )
Senast redigerad av Minimucher 2022-08-15 kl. 02:19.
Citera
2022-08-15, 02:13
Medlem
Kapten Röd ja, han lever familjeliv nu. En gammal bekant.
Citera
2022-08-15, 02:13
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av r3m3mb3rth3nam3
Vem pratar du med?
Kapten har gjort musik och om den är vettig är föreslår jag att du själv avgör genom att lyssna på den.
Finns på det där yutub ifall du inte har spottifaj.

Vad har du själv åstadkommit? Ge gärna ett exempel.
Jag undrade vad du tycker han säger som är vettigt. Jag har gjort mycket musik, elektronisk. Släppt två plattor. Jag är inte den du tror vet du. Har även gjort en del beats till rappare. Men visst, jag är en gammal knarkare som pundat bort en hel del potential och möjligheter. Vad jag har åstadkommit eller inte hör inte till saken heller. Och jag bryr mig inte ett dugg om vad du har åstadkommit. Även om det förmodligen inte är någonting.

Jag undrar bara vad i hans texter du tycker är bra och varför.
Citera
2022-08-15, 02:18
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Jag undrade vad du tycker han säger som är vettigt. Jag har gjort mycket musik, elektronisk. Släppt två plattor. Jag är inte den du tror vet du. Har även gjort en del beats till rappare. Men visst, jag är en gammal knarkare som pundat bort en hel del potential och möjligheter. Vad jag har åstadkommit eller inte hör inte till saken heller. Och jag bryr mig inte ett dugg om vad du har åstadkommit. Även om det förmodligen inte är någonting.

Instämmer att han är inte bara vettig i sina texter!
utan dem även initierar en djupare " vettighet" utöver gemena Svensson FSP får gärna också fördjupa sig i vad han tycker är vettigt!

mitt tillägg - "Låt dem inte lura dig att klockan tickar"
" så du ska ge dem pengar för att klippa och trixa! "
Citera
Medlem
Cykelstalls avatar
Tro gör man i kyrkan men jag tror han har slutat med ganjan och lever ett hederligt liv nu och ingen småbrottslighet och vänsterpropganda utan upplever helgerna med moderatbandy med fru tre barn och radhus, röstar på KD i smyg osv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Menar du att Corona spelar en roll i hans avslut?

det verkade Klanga av ganska starkt sista åren. jämfört med de första.
eller jämfört med tex Generalen som var svar trappat upp. han syn ju på vart enda reggae event.... om han inte till och med samordnar dem.

Corona i sig är ju och var ju väldigt politiskt där många blev canclade och censurerade, speciellt artister.

Är inte speciellt insatt i hans musik men har hört den för många år sen och tyckte att han var grym och anorlunda på ett bra sätt. Han tillförde mkt i den svenska musicscenen. Sånt behövs.
Citera
2022-08-15, 02:20
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minimucher
Instämmer att han är inte bara vettig i sina texter!
utan dem även initierar en djupare " vettighet" utöver gemena Svensson FSP får gärna också fördjupa sig i vad han tycker är vettigt!

mitt tillägg - "Låt dem inte lura dig att klockan tickar"
" så du ska ge dem pengar för att klippa och trixa! "
Ja det låter lite proggigt så.
Citera
2022-08-15, 02:21
Medlem
Minimuchers avatar
Citat:
Ja det låter lite proggigt så.

va?
Citera
2022-08-15, 02:23
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Det var ju han långa Frankenstein-liknande dude som stod på scen på varje stadsfestival i landet!
Han sjöng ju massa Reggae/dancehall på svenska. Förstår inte grejen med svenskar alltid måste envisas med att lyssna på svenskspråkig carbon copy av originella musikstilar.
Gillar du enbart Kaptain Röd eller gillar du även vanlig Jamaicansk musik?
Finns ju massor att hitta som Black Uhuru, Sean Paul, Toots & the Maytals från decennium tillbaka😝

Är du kanske en såndär jobbig jävel?
Envisas och lyssnar bara på musik som är på svenska eller av svenska artister?
Som spelas på festivaler i Sverige?
Den lilla trygga bubbla som är "normal" för dig🙂
Accepterad av dina vänner Kalle, Erik och Kajsa
Citera
2022-08-15, 02:25
Medlem
Citat:

Tycker vettigt var ett underligt ordval av dig. Allt jag vet är att jag kan gunga med till en del av hans tracks.
Jag gillar ett glatt budskap samtidigt som jag föredrar att lyssna på musik som härrör med verkligheten även om man tar med en del av den bittra sanningen.
Eftersom du frågade så snällt så har även jag åstadkommit en hel del. Som exempel var det jag som uppfann rotorbladet, tändstiftet samt sushi för att bara nämna några få.
Citera
2022-08-15, 02:26
Medlem
Minimuchers avatar
solen går upp så betyder det mörker för någon annan!
för den ensamma vägen är en omväg att vandra.
den som kommer upp först MÅSTE HJÄLPA DEN ANDRA.
tiderna är hårda men dem måsta stråla samman. .
men istället för att hjälpa till så stänger vi grinden....

kan man säga att han har stängt grinden???
Citera
2022-08-15, 02:29
Medlem
Det har druckits många öl till Kapten Röd.

Tror nog en miljon nollor är min favorit. Jag gillar nummerschemat, dock gjorde Mos Def det lite bättre i sin låt "Mathmatics".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in