2022-08-14, 23:20
Medlem
Cykelstalls avatar
Har någon erfarenhet av att självmedeciner sig emot psykos med CBD?
Vilken mängd är bäst och i vilken form?

CBD är bevisat i seriös forskning att vara antipsykotiskt.
Citera
2022-08-14, 23:46
Medlem
Onaniprodukts avatar
Kan tyvärr inte hjälpa dig där, men råder dig att vända dig till sjukvården om du misstänker/vet att du har psykos(er).
Eller har du kanske redan varit i kontakt med sjukvården, men är missnöjd med dem?
Citera
2022-08-14, 23:57
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Stark cbd olja kan påverka dig psykiskt och har många fördelar för hälsan. Men det hjälper inte dig att komma ner från en akut psykos. En aning kanske, kanske. Men om du äter hälsosamt, har bra rutiner, rör på dig, och tar cbd olja varje dag så kan du förebygga att inte hamna i en psykos. Men har du allvarliga problem så hjälper det nog inte. Vissa som har psykossjukdomar röker cannabis för att de blir lugnare då, trots att det är psykoaktivt. Men jag rekommenderar ingenting här. Men jag säger att det hjälpte mig ibland när jag kände mig svajig. Men, nykterhet visade sig vara en bättre lösning. CBD olja tar jag när jag har råd för hälsan.
Citera
2022-08-15, 00:15
Medlem
Cykelstalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Stark cbd olja kan påverka dig psykiskt och har många fördelar för hälsan. Men det hjälper inte dig att komma ner från en akut psykos. En aning kanske, kanske. Men om du äter hälsosamt, har bra rutiner, rör på dig, och tar cbd olja varje dag så kan du förebygga att inte hamna i en psykos. Men har du allvarliga problem så hjälper det nog inte. Vissa som har psykossjukdomar röker cannabis för att de blir lugnare då, trots att det är psykoaktivt. Men jag rekommenderar ingenting här. Men jag säger att det hjälpte mig ibland när jag kände mig svajig. Men, nykterhet visade sig vara en bättre lösning. CBD olja tar jag när jag har råd för hälsan.

Akutpsykos el förebyggande syfte emot sjukdom borde inte spela någon roll det är samma aktiva ämne. Men som allt så beror det ju på person till person hur effektiv det är.
Citera
2022-08-15, 00:20
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cykelstall
Jag är överläkare på psyk! Så sitt ner i båten.

Haha.. En överläkare hade nog inte skrivit självmedeciner, men carry on
Citera
2022-08-15, 00:22
Medlem
Cykelstalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Haha.. En överläkare hade nog inte skrivit självmedeciner, men carry on

Nej hon hade skrivit "Tvångsmedicinera"
Citera
2022-08-15, 00:50
Medlem
Citat:
Akutpsykos el förebyggande syfte emot sjukdom borde inte spela någon roll det är samma aktiva ämne. Men som allt så beror det ju på person till person hur effektiv det är.
Jag tror absolut att det kan hjälpa en aning. Dricker man en hel flaska med 20% cbd olja så skulle det förmodligen lugna. Eller om man drog i sig några rejäla bloss via vaporizer. Men så potent lär det inte vara att det tar en människa ur psykos om det är en kraftig psykos. Men kanske. Jag har haft psykos men aldrig fått chansen att prova.
Citera
2022-08-15, 18:33
Medlem
Cykelstalls avatar
Citat:
Jag tror absolut att det kan hjälpa en aning. Dricker man en hel flaska med 20% cbd olja så skulle det förmodligen lugna. Eller om man drog i sig några rejäla bloss via vaporizer. Men så potent lär det inte vara att det tar en människa ur psykos om det är en kraftig psykos. Men kanske. Jag har haft psykos men aldrig fått chansen att prova.

Jag kommer att testa på mig själv i förebyggande syfte eftersom jag tar antipsykotiska vid behov (Har inte psykpssjukdoms diagnos har bara något mitt emellan och kan få psykos). Så kan skriva här hur det har gått inom en 10års tid. Kommer nog skriva en bok om hela upplevelsen och resultatet eller starta ett band och skriva 10 låtar om det.

Men är det verkligen ingen som använder det emot det??
Senast redigerad av Cykelstall 2022-08-15 kl. 18:35.
Citera
2022-08-15, 18:42
Medlem
Citat:
Jag kommer att testa på mig själv i förebyggande syfte eftersom jag tar antipsykotiska vid behov (Har inte psykpssjukdoms diagnos har bara något mitt emellan och kan få psykos). Så kan skriva här hur det har gått inom en 10års tid. Kommer nog skriva en bok om hela upplevelsen och resultatet eller starta ett band och skriva 10 låtar om det.

Men är det verkligen ingen som använder det emot det??

Göra tio låtar om att cbd hjälper mot psykos? Ok. Varför inte.

Vad tar du för mediciner? Jag själv har tagit bort 6 av 7 mediciner och har gått ner kraftigt i dos på den sista. Får se hur det går. Hade jag haft råd hade jag helt klart tagit stora doser cbd varje dag.
Citera
2022-08-16, 19:25
Medlem
Cykelstalls avatar
Citat:
Göra tio låtar om att cbd hjälper mot psykos? Ok. Varför inte.

Vad tar du för mediciner? Jag själv har tagit bort 6 av 7 mediciner och har gått ner kraftigt i dos på den sista. Får se hur det går. Hade jag haft råd hade jag helt klart tagit stora doser cbd varje dag.

olnamzpine. Ja det är ju det hur mycket borde man ta . Tänkte köpa 15% olja CBD
Citera
2022-08-16, 19:42
Medlem
Citat:
olnamzpine. Ja det är ju det hur mycket borde man ta . Tänkte köpa 15% olja CBD
Jag brukade ta 20% olja. Jag tog ca 6 droppar per dag. Men mår du psykiskt dåligt får du nog dricka halva flaskan om de ska ha effekt. Prova. I vetenskapligt syfte.
Citera
2022-09-18, 20:25
Medlem
Cykelstalls avatar
Citat:
Jag brukade ta 20% olja. Jag tog ca 6 droppar per dag. Men mår du psykiskt dåligt får du nog dricka halva flaskan om de ska ha effekt. Prova. I vetenskapligt syfte.

“If you’re going to use CBD for mental health, ask your practitioner for a high-quality version,” Bongiorno says. The amount you take can vary. “The studies tend to use pure CBD, which requires a higher dose. I use CBD with other cannabinoids at lower doses.”

Does CBD Oil Help With Schizophrenia?

https://www.webmd.com/schizophrenia/features/cbd-oil-schizophrenia

https://alltomcbd.se/cbd-olja-dosering/
Senast redigerad av Cykelstall 2022-09-18 kl. 20:51.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in