2022-08-14, 17:41
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
TH-sporet er skrinlagt.
Nå må dere diskutere andre teorier.

Hvis politiet lanserer en ny teori, skal jeg følge spent med. Har så langt ikke
hørt noen indikasjon på at noe slikt foreligger.

Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
GM er en person som har god greie på både kryptovaluta og kriminal etterforskning, samtidig som han gjør alt så billig så mulig.

Grunnleggende peiling på krypto, men ikke spesielt omfattende. Fortrinnsvis som et
verktøy til å utføre kriminalitet, mindre interesse for lovlige operasjoner.

Vedkommende har nok derimot studert kriminalsaker ganske inngående, og har
nok tilegnet seg spesialisert informasjon, både med tanke på egne spor, men også
sannsynligvis skjuling av lik. Vi vet at det fantes en person med fartstid hos TH som
hadde spesialkompetanse på trening av bl.a. likhunder. Tilfeldigvis døde denne personen
18. desember 2018. Dagen etter TH hadde fått lov å flytte hjem til huset sitt.
Besnærende tilfeldighet, om det da er det det er.
Citera
2022-08-14, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hva er det du prøver å si?

Formann er et eksempel på en man ikke trenger diskutere med, fordi han ikke gjør et forsøk på å sannsynliggjøre teorier om hvem TH har hatt som medhjelpere, og hvorfor politiet ikke greide å avsløre dette gjennom perioden med «alle ressurser i verden» og hemmelig etterforskning.
Citera
2022-08-14, 17:48
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
At det skulle være TH som iført Sprox sko, slepte på AEH. Tror jeg ikke noe på. Jeg tror det var samme person som la fra seg AEHs telefon, da TH ringte 10:07, som slepte AEH iført Sprox sko.

Da må GM ha hatt andre sko på seg, eller ingen sko, hvis samme person har vært i kjøkkenstuen og lagt telefonen der, siden det var bare 9 spor. Byttet sko mao. Og hva skulle hensikten med det være?
Også har vi ikke hørt snakk om ukjente sko bortsett fra sprox, så hva tenker du da, at en GM skal ha gått rundt der i sokkene?
Men hvis vi tenker at TH har tatt på og av seg de skoene, så kan det kanskje stemme.
Han er den eneste som har motiv for å skjule at det ikke var AE som la telefonen der.
Senast redigerad av Skaanseth 2022-08-14 kl. 17:57.
Citera
2022-08-14, 17:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis politiet lanserer en ny teori, skal jeg følge spent med. Har så langt ikke
hørt noen indikasjon på at noe slikt foreligger.

De har en annen teori, den heter KIDNAPPING. Men den har de ikke brukt en kalori på å etterforske, fordi ingen i politiet, etter at Interpol og CIA sa «glem det», har trodd på den teorien.

Ikke tror jeg det kommer noen ny teori heller.

Idiotiet er så grundig bakpå, dessverre, at det eneste de kan håpe på er at noen, på et eller annet tidspunkt, tyster.

Men det skjer ikke på en stund.
Citera
2022-08-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Da må GM ha hatt andre sko på seg, eller ingen sko, hvis samme person har vært i kjøkkenstuen og lagt telefonen der, siden det var bare 9 spor. Byttet sko mao. Og hva skulle hensikten med det være?
Også har vi ikke hørt snakk om ukjente sko, så hva tenker du da, at en GM skal ha gått rundt der i sokkene?
Men hvis vi tenker at TH har tatt på og av seg de skoene, så kan det kanskje stemme.
Han er den eneste som har motiv for å skjule at det ikke var AE som la telefonen der.
Nei, han trengte ikke å gå inn i stuen fra gangen for å legge telefonen på det lille bordet rett innenfor døra. Du kan se det lille bordet bak NRK journalisten ved 08:29 i NRK videoen.

https://www.nrk.no/video/se-hele-intervjuet-med-tom-hagen_2009e3c7-0031-4609-9019-b56948fa9d4d

Telefonen lå også på den siden av bordet som er nærmest gangen (se NRKs illustrasjon) Han gikk ikke inn i stua, da han la fra seg telefonen 10:07

https://www.nrk.no/norge/xl/pa-innsiden-av-hagens-hus-1.15206175
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-08-14 kl. 18:06.
Citera
2022-08-14, 18:06
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Nei, han trengte ikke å gå inn i stuen fra gangen for å legge telefonen på det lille bordet rett innenfor døra. Du kan se det lille bordet bak NRK journalisten ved 08:29 i NRK videoen.

https://www.nrk.no/video/se-hele-intervjuet-med-tom-hagen_2009e3c7-0031-4609-9019-b56948fa9d4d

Jeg vet hvor det bordet står, under den store opptrekksklokken, men regnestykket går ikke opp uansett.
Citera
2022-08-14, 18:14
Medlem
Citat:
Jeg vet hvor det bordet står, under den store opptrekksklokken, men regnestykket går ikke opp uansett.
Du kan også se den røde stolen i gangen bak NRK journalisten ved 08:29 i NRK videoen

Iført Sprox sko, la GM brevet, klokken og ringene på stolen og telefonen på bordet uten å gå ut fra gangen, hvor han også slepte AEH på gulvet og tråkket på saueskinnet og la igjen stripsen. I tillegg til å dytte hunden inn i den andre stua fra gangen.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2022-08-14 kl. 18:23.
Citera
2022-08-14, 18:15
Medlem
Citat:
De må vel ha tekniske bevis for å kunne si at hun døde av kvelning, så det må jo være litt mer enn bare en teori.

Ingen av vitnene har uttalt at hun ikke klarte å bevege på armene. ?

Også er det jo rart da at kidnappere ikke hadde sikret seg noe livsbevis som de kunne bruket til å presse TH med. De hadde flere timer på seg.

En ting til som er merkelig er at de bruker en bil som er meget sjelden av farge, og til og med uten sotede vinduer. Ville det ikke vært mye vanskeligere å bli tatt hvis de brukte f.eks en sort VW Passat, som det finnes en drøss av?

Ja, de har selvsagt tekniske bevis, men om de kun kan tolkes i retning av kvelning, er ikke sikkert.

https://www.tv2.no/a/11499053/
Hun forteller at hun blir stående og se rett inn i baksetet på denne bilen. Hun ser rett inn i øynene på en kvinne som stirrer mot henne.

– Der sitter det en dame som tar kontakt med meg. Hun stirrer på meg. Jeg ser at hun sitter og drar i noe. Jeg oppfatter det slik at hun ser ned på hendene sine og drar. Jeg tolker det som at hun er bundet.

Kvinnen i baksetet er veldig bustete på håret. Kvinnen ser desperat ut.

– Hun beveger munnen sin som om hun sier «Hjelp meg!». Men jeg hørte ikke hva hun sa, forteller Irene til Åsted Norge.

Slik jeg oppfatter Irene, så observerer hun at AE prøver å bevege armene(sitter og drar i noe), og at hun tolker det som hun er bundet. Men det kan jo også hende at hun var skadet.

Å sikre livsbevis har neppe vært fokus for gjerningspersonene, hvis AE kjempet for livet i timene etter bortføringen. Det kan virke som om GM regnet med at familien ville betale uten livsbevis, siden dette heller ikke er tema i trusselbrevet.

Bilene som ble brukt i Fabian Bengtsson-kidnappingen var hans egen sjeldne BMW, før de byttet til en rød VW Sharan. BMWen til FB hadde så vidt jeg vet ikke sotede vinduer, og han ble plassert i baksetet, der han ble truet med pistol. Det er altså mulig at ekte kidnappere kan bruke en sjelden BMW, rød bil og usotede vinduer.
Citera
2022-08-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Formann er et eksempel på en man ikke trenger diskutere med, fordi han ikke gjør et forsøk på å sannsynliggjøre teorier om hvem TH har hatt som medhjelpere, og hvorfor politiet ikke greide å avsløre dette gjennom perioden med «alle ressurser i verden» og hemmelig etterforskning.

Hva er dine teorier?
Citera
2022-08-14, 18:31
Medlem
Citat:
...Men hvis vi tenker at TH har tatt på og av seg de skoene, så kan det kanskje stemme.
Fetad: Kan du forklare hva du mener at dette motivet er, og kan du forklare om hvorfor TH sa dette («Det er ikke der telefonen pleier å ligge», «det kan ikke være Anne-Elisabeth som har lagt den der») hvis du skulle hatt rett i at TH ønsket å skjule at AE ikke var den som la telefonen på bordet ? Hva er logikken i det du skrev, når du tenker på det TH sa (se sitat)?

"I et avhør tidlig i etterforskningen forklarte han at han reagerte på hvor han fant telefonen, på høyre side av et lite bord i stueområdet, under en klokke, får Nettavisen opplyst.
«Det er ikke der telefonen pleier å ligge», «det kan ikke være Anne-Elisabeth som har lagt den der», forklarte han."
https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-reagerte-da-han-sa-anne-elisabeths-mobiltelefon-i-huset/s/12-95-3423980107
Senast redigerad av z-z-z 2022-08-14 kl. 19:04.
Citera
2022-08-14, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Hva er dine teorier?

Sånn har Formann holdt på i flere år.

Han melder ingenting.

Det eneste han (formoder det er en han) gjør er å slenge ut kommentarer, uten å ta ett eneste initiativ til en samtale selv.

Jeg har sagt det hundre ganger før:

Dette er en amatørmessig kidnapping begått av folk som neppe har vært særlig voldelige tidligere enn på PlayStation.

MEN: Jeg diskutere altså ikke med deg, Formann, med mindre du melder deg på og forteller meg hvilke medhjelpere TH har hatt, og deretter sannsynliggjør hvordan han, uten å etterlate seg spor, har kommunisert med dem før, under og etter drapet.
Citera
2022-08-14, 18:38
Medlem
Citat:
Hun svarte ikke på telefonen, da eliktrekeren ringte 09:48 og siste bevegelse på telefonen var 10:07 da TH ringte henne. Hvordan får du det til å bli at GM var en time på åstedet ?
bil 8.56
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in