2022-08-14, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaanseth
Så BMW-sporet, er mest sannsynlig bare noen som liknet litt på Anne da?

Om det er mest sannsynlig vet jeg ikke, men det kan selvsagt være mulig. Men det viktige her er at alle spor etterforskes nøye, før vi vet med sikkerhet hva som har skjedd.

At Irene mener hun var vitne til en kidnapping av en eldre dame, bare timer etter AE forsvant fra Lørenskog, er nesten for utrolig til at det kan være en tilfeldighet.
Citera
2022-08-14, 11:33
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Om det er mest sannsynlig vet jeg ikke, men det kan selvsagt være mulig. Men det viktige her er at alle spor etterforskes nøye, før vi vet med sikkerhet hva som har skjedd.

At Irene mener hun var vitne til en kidnapping av en eldre dame, bare timer etter AE forsvant fra Lørenskog, er nesten for utrolig til at det kan være en tilfeldighet.

Hvis det var Anne som satt i den BMWn, hva tenker du kan ha skjedd da?
Citera
2022-08-14, 11:41
Medlem
Citat:
Hvis det var Anne som satt i den BMWn, hva tenker du kan ha skjedd da?

Da har hun overlevd angrepet i S4. Hun kan ha dødd senere av skader som følge av bortføringen, mangel på medisiner hun trengte, eller drept av gjerningspersonene. Muligheten for at hun fortsatt er i live er vel dessverre små.
Citera
2022-08-14, 12:27
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Da har hun overlevd angrepet i S4. Hun kan ha dødd senere av skader som følge av bortføringen, mangel på medisiner hun trengte, eller drept av gjerningspersonene. Muligheten for at hun fortsatt er i live er vel dessverre små.

At hun skal ha overlevd angrepet i S4, og satt i BMWn uten synlige skader, og så ha dødd av skader flere timer etterpå?
Det har ikke kommet fram opplysninger om at AE brukte livsviktige medisiner?
Hvis hun skulle ha blitt drept av kidnappere, så er det vel rart at de ikke sikret seg livsbevis først som de seinere kunne bruke til å presse TH?

Hva tenker du om at Rettsmedisinsk Institutt støtter politiet i at Anne har blitt kvalt til døde i S4?
Senast redigerad av Skaanseth 2022-08-14 kl. 13:04.
Citera
2022-08-14, 13:08
Medlem
Citat:
At hun skal ha overlevd angrepet i S4, og satt i BMWn uten synlige skader, og så ha dødd av skader flere timer etterpå?
Det har ikke kommet fram opplysninger om at AE brukte livsviktige medisiner?
Hvis hun skulle ha blitt drept av kidnappere, så er det vel rart at de ikke sikret seg livsbevis da som de seinere kunne bruke til å presse TH?

Hva tenker du om at Rettsmedisinsk Institutt støtter politiet i at Anne har blitt kvalt til døde i S4?

Vitnene så vel bare ansiktet. Hun var blek i ansiktet, og det så ut som hun ikke klarte å bevege armene, og at de kunne være bundet. Nå er ikke jeg lege, men hvis hun hadde indre skader som f.eks. sprukken milt, kunne det føre til at hun døde på et senere tidspunkt.

Jeg er usikker på om det har kommet frem om AE brukte livsviktige medisiner.

Vi har nylig diskutert dette med kvelning, og det er vel unødvendig å diskutere det på ny. Det er kun en teori. At RMI støtter teorien er vel og bra, men det er fortsatt en teori.
Senast redigerad av Lorentsen 2022-08-14 kl. 13:13. Anledning: Skrivefeil
Citera
2022-08-14, 13:34
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Vitnene så vel bare ansiktet. Hun var blek i ansiktet, og det så ut som hun ikke klarte å bevege armene, og at de kunne være bundet. Nå er ikke jeg lege, men hvis hun hadde indre skader som f.eks. sprukken milt, kunne det føre til at hun døde på et senere tidspunkt.

Vi har nylig diskutert dette med kvelning, og det er vel unødvendig å diskutere det på ny. Det er kun en teori. At RMI støtter teorien er vel og bra, men det er fortsatt en teori.

De må vel ha tekniske bevis for å kunne si at hun døde av kvelning, så det må jo være litt mer enn bare en teori.

Ingen av vitnene har uttalt at hun ikke klarte å bevege på armene. ?

Også er det jo rart da at kidnappere ikke hadde sikret seg noe livsbevis som de kunne bruket til å presse TH med. De hadde flere timer på seg.

En ting til som er merkelig er at de bruker en bil som er meget sjelden av farge, og til og med uten sotede vinduer. Ville det ikke vært mye vanskeligere å bli tatt hvis de brukte f.eks en sort VW Passat, som det finnes en drøss av?
Citera
2022-08-14, 14:00
Medlem
Citat:

Er etterhvert tusenvis av detaljer å huske på i denne saken. Men jeg mener å ha fått med meg en plass at det er bekreftet at de biologiske sporene som kan antyde kveling, er funnet i avføring. Og at de kun kan antyde og ikke beviser kvelning. Derfor er det en mulighet at hun kan ha blitt overrasket mens hun bæsjet og at sporene i like stor grad "kun" viser frykt. Disse opplysningene er jeg ikke helt sikker på da jeg ikke finner de igjen.
Citera
2022-08-14, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Det var vel kanskje litt av poenget også, bak politiets formulering "fravær av bevis kan også være bevis".

Det som likevel er interessant er at til tross for at han ikke har blitt direkte konfrontert
med beviser mot ham, så har han blitt orientert og spurt om funn i huset som vi nå vet
var med på å lede mot mistanke. Mistanken oppsto vel mye på grunn av måten han
reagerte på visse spørsmål i avhør. Tøvete bortforklaringer som kulminerte i at det
måtte være feil på opptageren.

Allerede i nov i 2018 var mangel på spor blitt påfallende.

Det er lett å forstå, også for utenforstående som bare følger etterforskningen gjennom mediene, at TH må stå bak.

Citat:
Hvis TH faktisk hadde utført drapet på AE i S4, så ville sjansen for at bevisene var entydige nok vært store. Sporene var ikke gode nok, fordi de mest sannsynlig er avsatt i andre situasjoner enn et drap.

Ifølge lekkasjene til media, har politiet gått bort i fra TH som gjerningsmann, men tror han kan ha hatt rollen som bestiller. Det hadde de ikke gjort, dersom sporene tydet på at TH utførte drapet selv.

THs alibi og AEs siste livstegn er også grundig etterforsket, og alt tyder på at TH var på jobb da AE ble utsatt for forbrytelsen.

Bevisene mot TH er entydige. Entydige nok isolert sett. Entydige nok til dom, om bevisene var blitt sikret på en annen arena enn hjemmebanen til TH.

Det er THs tilknytning og tilhørighet til åstedet som svekker bevisene.

Jeg skjønner at det ikke er vits i å forklare dette for deg flere ganger. Vil du ikke høre så vil du ikke høre. Det kan ikke jeg gjøre noe med.
Citera
2022-08-14, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Allerede i nov i 2018 var mangel på spor blitt påfallende.

Det er lett å forstå, også for utenforstående som bare følger etterforskningen gjennom mediene, at TH må stå bak.

Bevisene mot TH er entydige. Entydige nok isolert sett. Entydige nok til dom, om bevisene var blitt sikret på en annen arena enn hjemmebanen til TH.

Det er THs tilknytning og tilhørighet til åstedet som svekker bevisene.

Jeg skjønner at det ikke er vits i å forklare dette for deg flere ganger. Vil du ikke høre så vil du ikke høre. Det kan ikke jeg gjøre noe med.

Det som er rimelig sikkert, er at ordlyden i siktelsen mot TH er korrekt: «Drap, eller medvirkning til drap, på sin kone AEH». Det er dette faktum politiet konsentrerer seg om, og det er her ressursene blir lagt ned. Diskusjonene rundt ressursbruken den siste tiden er nok en indre diskusjon om man bør ta ut tiltale basert på det man allerede sitter på, om man bør forfølge kryptosporet for å finne en «smoking gun», og om man også bør forlate kidnappingsteorien med krav om løsepenger en gang for alle. Uansett hva som skjer fremover, så er nok politiet overbevist om at siktelsen mot TH er korrekt, og at dette er sporet de må forfølge for å løse saken🧐
Senast redigerad av Troverdig 2022-08-14 kl. 15:29.
Citera
2022-08-14, 15:13
Medlem
Skaanseths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coysman
Er etterhvert tusenvis av detaljer å huske på i denne saken. Men jeg mener å ha fått med meg en plass at det er bekreftet at de biologiske sporene som kan antyde kveling, er funnet i avføring. Og at de kun kan antyde og ikke beviser kvelning. Derfor er det en mulighet at hun kan ha blitt overrasket mens hun bæsjet og at sporene i like stor grad "kun" viser frykt. Disse opplysningene er jeg ikke helt sikker på da jeg ikke finner de igjen.

Det er klart at du ikke finner det igjen, for det har nemlig aldri vært skrevet at sporene som tyder på kvelning, ble funnet i avføringen.
Det har heller aldri vært skrevet om avføring.
Citera
2022-08-14, 15:17
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troverdig
Diskusjonene rundt ressursbruken den siste tiden er nok en indre diskusjon om man bør ta ut tiltale basert på det man allerede sitter på

Dette er det jeg har fått inntrykk av. Politiledelsen vil presse på for påtaleavgjørelse, mens
GH og etterforskningsledelsen vil etterforske grundigere før man treffer påtaleavgjørelse, fordi
de mener det ikke er nok til en solid tiltale.

Da kan man også forstå avgangen til etterforskningsledelsen, dersom en prematur
påtaleavgjørelse resulterer i at arbeidet deres på en måte blir forgjeves.
Citera
2022-08-14, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Så fort de finner identiteten på personen bak krypto oppsettet eller alle innkjøp i saken, er saken løst.
bakmenn må også identifiseres. Tyster?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in