2022-08-14, 16:24
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Orcherna är lika säkerhetsmedvetna som vanligt

https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1558770084121907208
Haha, nån verkar ha varit för snabb där!! Verkar som att det är från Stilla Havet istället. Ratten sitter på höger sida för de skaffar bilar i Japan där visst.
Citera
2022-08-14, 16:27
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det du missat är att de s.k separatisterna styrs av FSB och bakgrunden till bombningarna där beror på närvaro av Ryssk trupp.
Och självklart vill inget land ha grannländers trupper som skjuter på omgivningen och passerande flygplan inom sina gränser.
Har du problem med att förstå det?

Jasså, det var märkligt. Så du menar att de ca 50 personer som ukrainarna eldade upp i Odessa den 2 maj 2014 var rysk trupp? Nej, du det var det inte. Och de eldades upp med ukrainska regeringens goda minne. Det förstår du väl själv. Man kan inte ha en regering som tycker det är bra när en icke önskvärd ras i det här fallet den ryska eldas upp av majoritetsbefolkningen. Men det gillar du? Skäms!
Citera
2022-08-14, 16:31
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag tror inte man är lika lugn bland Europas ledare faktiskt.

Klassisk rysk taktik att skrämma upp väst. Tyskarna är riktigt nojiga för kärnkraft och det utnyttjar ryssarna i sin propaganda.

Inte ens en direktträff av en himars på reaktorbyggnaden skulle åsamka mågot större problem.
Citera
2022-08-14, 16:31
Medlem
KABUNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Då tycker jag att du ska kolla bakåt i tiden över Amnestys "goda" arbete.

Det räcker gott och väl vad man gjort denna gången.
Bra gjort. Rysstrollen har ockuperat Amnesty också?
Citera
2022-08-14, 16:32
Medlem
Citat:
Jag tror inte man är lika lugn bland Europas ledare faktiskt.
Det kärnkraftverket är byggt för att klara typ ett plan kraschar in i det, typ betongväggar om 2 meter + ett par cm stål
Citera
2022-08-14, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
OK, vi får väl se om dom vågar sig dit.

Ryssarna menar du?
Citera
2022-08-14, 16:34
Medlem
COV-NL63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Haha, nån verkar ha varit för snabb där!! Verkar som att det är från Stilla Havet istället. Ratten sitter på höger sida för de skaffar bilar i Japan där visst.
Ja bilen är från https://en.wikipedia.org/wiki/Primorsky_Krai
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Det du missat är att de s.k separatisterna styrs av FSB och bakgrunden till bombningarna där beror på närvaro av Ryssk trupp.
Och självklart vill inget land ha grannländers trupper som skjuter på omgivningen och passerande flygplan inom sina gränser.
Har du problem med att förstå det?
Jag blir förvirrad när okunniga människor blandar eller förväxlar "bomba" med "granatbeskjuta". "Bomba" betyder för militärt kunniga att släppa BOMBER från ett flygplan, inte att avskjuta en granat med en haubits.
Skillnaden är ungefär som att inte kunna skilja på en bondby och en stad. Om jag får läsa att Ukraina har "bombat" ett kärnkraftverk då börjar jag att kolla vindriktningen, om jag får läsa att de beskjutit ryssar inom ett kärnkraftverk med artilleri då vänder jag blad. Jobbigt när okunnigt folk blandar sig i allvarliga diskussioner.
Citera
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Men nu har Ukraina artilleribeskjutit kärnkraftverket i flera dagar.

Eller det är kanske ryssarna som beskjuter sig själva där.

Nej Ukrauna beskjuter inte kärnkraftverket. Dom beskjuter rysk militära mål.
Citera
2022-08-14, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KABUN
Jasså, det var märkligt. Så du menar att de ca 50 personer som ukrainarna eldade upp i Odessa den 2 maj 2014 var rysk trupp? Nej, du det var det inte. Och de eldades upp med ukrainska regeringens goda minne. Det förstår du väl själv. Man kan inte ha en regering som tycker det är bra när en icke önskvärd ras i det här fallet den ryska eldas upp av majoritetsbefolkningen. Men det gillar du? Skäms!
Skämms skälv då du är dåligt påläst.
Ja det var ytterst tråkigt det som hände i Odessa att ligisterna trängde sig in i ett fackföreningshus där det fanns oskyldiga för att hämta mer brandbomer och lyckades elda upp det.
Tyvärr var Ukrainsk polis för dåliga på att hålla ligisterna i shack, men knappast nåt som Regimen var positiva till.
Men inget direkt som handlar om ras snarare 2 mobbgrupper som brakade samman och den ena lyckades elda upp sig själva och tyvärr även oskyldiga.
Men knappast nåt som borde motiverat Putin att skicka in Trupp ledda av FSB in i Ukraina
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-08-14 kl. 16:50.
Citera
2022-08-14, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pausanias
Jag blir förvirrad när okunniga människor blandar eller förväxlar "bomba" med "granatbeskjuta". "Bomba" betyder för militärt kunniga att släppa BOMBER från ett flygplan, inte att avskjuta en granat med en haubits.
Skillnaden är ungefär som att inte kunna skilja på en bondby och en stad. Om jag får läsa att Ukraina har "bombat" ett kärnkraftverk då börjar jag att kolla vindriktningen, om jag får läsa att de beskjutit ryssar inom ett kärnkraftverk med artilleri då vänder jag blad. Jobbigt när okunnigt folk blandar sig i allvarliga diskussioner.

I dagligt tal används ordet Bomba att spränga något inte bokstavligt att släppa bomber från ett flygplan.
Dessutom var mitt inlägg ett svar till en person som påstod att Donbass hade blivit terorbombat under 8år.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-08-14 kl. 16:41.
Citera
2022-08-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Nej Ukrauna beskjuter inte kärnkraftverket. Dom beskjuter rysk militära mål.
troligen skjuter Ukraina militära mål helt nära kraftverket? O ryssarna säger då de beskjuter kraftverket
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in