2022-08-14, 00:07
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Då måste det betyda att Arsenal traditionellt sett varit mediokra bortsett från epokerna med Herbert Chapman, George Graham och Arsene Wenger.

Arsenal inledde med 3 raka förluster 21-22 för att sedan pendla fram och tillbaka mellan långa vinstsviter och pinsamma nederlag. Det är ungefär så det kommer ske med United denna säsong. En klubb som Man Utd med så pass stor status och aura kommer inte vika ner sig så mycket, iaf inte i nuläget.
Du är ju historielös, såklart.

Men om du inte visste det, så är Arsenal den enda Engelska FC:n som har tagit minst 1 titel i varje decennium sedan 1910-talet. Vi är även den klubben som har spelat flest säsonger i Engelska högstadivisionen utan att ramla ner (100+ år).

Samma sak kan dock inte sägas om Man United.
Citera
2022-08-14, 02:02
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Du är ju historielös, såklart.

Men om du inte visste det, så är Arsenal den enda Engelska FC:n som har tagit minst 1 titel i varje decennium sedan 1910-talet. Vi är även den klubben som har spelat flest säsonger i Engelska högstadivisionen utan att ramla ner (100+ år).

Samma sak kan dock inte sägas om Man United.

Givetvis kan jag detta, men frågan är om du känner till anledningen varför Arsenal har spelat i högstadivisonen i över 100 år?

Sir Henry Norris ordförande i Arsenal mutade John McKenna ordförande i Liverpool och FA för att få in Arsenal i First Divison som utökats till 22 lag pga första världskriget. Fotbollen avbröts ganska snabbt efter kriget bröts ut vilket innebar att man fick rösta om vilka lag som skulle få dessa extraplatser i den utökade First Divison 1919.

Sp*rs på plats 20 som i vanliga fall skulle åkt ur skulle få sin plats garanterad tillsammans med Chelsea enligt tidigare bestämmelser, men istället fick röstning ske mellan följande sex klubbar i andradivisonen:

Barnsley, Wolves, Birmingham, Arsenal (6:a), Hull City och Nottingham.

Enligt Norris var det självklart att Arsenal skulle flyttas upp efter deras långa tjänst för Engelsk fotboll, vilket egentligen är missvisande då Wolves (4:a) var en av många klubbar som grundade First Divison 1888.

Men oavsett vilket så fick Arsenal majoriteten av rösterna (18st) då som sagt Norris mutade McKenna när den sistnämnde rekommenderade uppflyttningen av Arsenal på ligans årliga möte.

Detta är FAKTA och HISTORIA som du alltid enligt dig själv håller dig till.
Senast redigerad av DidierDrogba02 2022-08-14 kl. 02:05.
Citera
2022-08-14, 05:34
Medlem
Man Utd är rena komedin nu för tiden hahaha.. det lär bli en favorit i repris på Old Trafford nästa vecka och Ronaldo som åker på rött kort denna gången
Citera
2022-08-14, 06:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bombaclap
Man Utd är rena komedin nu för tiden hahaha.. det lär bli en favorit i repris på Old Trafford nästa vecka och Ronaldo som åker på rött kort denna gången
Ja, det är något med storklubben United som får spelare att underprestera. Manchester City och Liverpool verkar inte ha det problemet.
Citera
2022-08-14, 06:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Perfekt för Nilsson-Lindelöf att visa framfötterna när han kommer tillbaks nu när United floppat totalt.
Vad får dig att tro att han skulle visa något öht när han inte klarat av att hålla en högre nivå innan?
Citera
2022-08-14, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
För övrigt tycker jag synd om Manu som tvingas åka till Anfield nästa helg.

Måndag 15/8. Matchen spelas i Manchester!
Citera
2022-08-14, 09:34
Medlem
Jag är ingen United supporter, men jag tycker ändå att Ten Hag bör få en ärlig chans! Laget har bara spelat två tävlingsmatcher.

Ferguson var ingen succé från början. Då fanns det ett tålamod som inte finns nu.
Citera
2022-08-14, 10:05
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag är ingen United supporter, men jag tycker ändå att Ten Hag bör få en ärlig chans! Laget har bara spelat två tävlingsmatcher.

Ferguson var ingen succé från början. Då fanns det ett tålamod som inte finns nu.

Är väl just det, att Uniteds fans och ägare haft tålamod sen Fergie lämnade. Finns ingen tid kvar
Citera
2022-08-14, 10:09
Moderator
zanteras avatar
Citat:

Jag hoppas Ten Hag får tid också men tyvärr är det oftast tränaren som hängs ut först. Trots att det är samma spelare som är dåliga nu som varit det i flera år.
Citera
2022-08-14, 10:27
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym555
Perfekt för Nilsson-Lindelöf att visa framfötterna när han kommer tillbaks nu när United floppat totalt.

Tror VNL är på väg bort!

"Skadan" är nig bara ett svepskäl för att slippa spela/bänken.

Hamnar nog i italien inom kort typ Roma!
Citera
2022-08-14, 11:18
Medlem
Scamps avatar
Citat:

Håller med. Får man ingen kontinuitet och låter Ten Hag sätta sin prägel på laget lär United aldrig komma vidare.
Citera
2022-08-14, 11:40
Medlem
Schmooves avatar
Citat:
Måndag 15/8. Matchen spelas i Manchester!

På måndag 15/8 spelar LIV hemma mot Palace.

Utd hemma mot LIV spelas måndag 22/8. https://www.manutd.com/en/Matchday-Hospitality/Fixtures/Liverpool
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in