2022-08-13, 19:17
Medlem
Orkar inte läsa alla svaren, men.

Hur mycket dricker du dagligen? Ett sexpack öl? En 75:a sprit? En vindunk? (3 L)

Jag kan lätt förstå ditt drickande, det är inte lätt i livet men det underlättar med vänner eller anställning... familj, not so much...

Hoppas du kommer på rätsida i livet.
Citera
2022-08-13, 19:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorrex
Tyvärr så gör jag det.
Har du inte börjat känna av en obehaglig känsla från trakten av levern? Levern har inga nerver liksom lungorna men en förstorad lever brukar börja pressa mot närliggande organ.
Fettlever kan repareras om det inte gått för långt.
Citera
2022-08-13, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HurManVetInte
Har du varje dag i 13 år druckit en flaska vodka och 12 öl?

Det kostar ju ca 12 000 i månaden?

Hur kan din lever funka?
Ts är ett troll finns ingen som klarar denämnda mängderna
Citera
2022-08-14, 01:21
Medlem
billyblues avatar
TS, hur är det med att bryta mönster? Dricker du på rutin? Du sätter dig i situationer där du måste vara full? Har du miljöer eller saker som triggar dig att dricka? Speciellt sådana som finns hemma.
Citera
2022-08-14, 03:21
Medlem
heyys avatar
Provat Kudzu?
Jag testar nämligen det nu.

https://www.svensktkosttillskott.se/healthwell-kudzu

https://www.youtube.com/watch?v=fbQ7jLhBkIQ

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4510012/
Citera
2022-08-14, 04:26
Medlem
jag-har-oxo-en-kuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gistgucker
Ts är ett troll finns ingen som klarar denämnda mängderna

Varför tror du det? Det låter lite för att bli så utslagen. Beror på när man kör igång för dagen.

Testa själv lite kalsongfylla på nästa semester, börja morgonen med 75cl kall rose, sug på detta tills 3-tiden, sedan går du på ölen, minst 7%:are och en djävla god whiskey med is. Går åt 4st öl och 20cl whiskey per dag.

Kan vara svårt att köra igång med allt direkt, för en amatör, men du klarar det.
Citera
2022-08-14, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
Provat Kudzu?
Jag testar nämligen det nu.

https://www.svensktkosttillskott.se/healthwell-kudzu

https://www.youtube.com/watch?v=fbQ7jLhBkIQ

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4510012/

Var lite försiktig med visa växter bara.
En del kan mangla din lever..
Citera
2022-08-18, 21:04
Medlem
Jobbar självständig som arbetsledare på en mekanisk verkstad för uthyrning av maskiner och service av enklare maskiner samt det vi har kunskap om. Lite som ModeLX så tänker jag inte testa några växter från vad Heyy sagde. Gistgucker prova att drick varje dag så det blir mer regel än undantag, man hamnar i en punkt där det bara går utför och där jag nu igen, tar hjälp från dom vill lyssna så gott jag kan. Jag hade förhållande 2013-2019ish som hjälpte mig men det sket sig pga av mitt drickande, då var det att bara att lämmna hus o hem och söka lägenhet, så där är jag idag. Tror jag tänker tillbaka för mycket och lever på nostalgi som var kaos nu i efterhand. Hoppas ni har en trevlig kväll.
Citera
2022-08-18, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ekorrex
En flaska vodka 70cl och 12 åbro Lejon varje/varannan dag är mer regel än undantag tyvärr. Mitt sprit konto på bolaget är något i hästväg
Oj vilka mängder.
Men det finns en positiv sak i detta.
Du har fortfarande insikten att din konsumtion är otroligt hög och att du nu står inför ett vägskäl...
Din konsumtion antar jag börjat för att bedöva något.
Och jag tycker ärligt mycket synd om dig.
Har sett alkolismen på nära håll.
Och det påverkar även omkretsen.

Försök att snarast få proffesionell hjälp.
Att bara få berätta om sitt problem för likasinnade som fått hjälp gissar jag är en bra början. Du kommer få stöd och du kan ta det därifrån.
Men det kräver också en stor portion egen vilja.
Om du verkligen har motivation och vill få ett betydligt bättre liv så kommer du klara det.
Lycka till!
Citera
2022-08-21, 21:18
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModelX
Var lite försiktig med visa växter bara.
En del kan mangla din lever..

Denna knappast värre hepatoxiskt än alkoholen eller blott paracetamol, i princip allt man äter och dricker måste förstås göra ett s,k "första pass" förbi levern, det är inte gift detta dock(Se nightshadefamiljen för dylikt(den är rätt bred!)), fan folk äter bladen som "sallad" dagligen i japan(om jag minns korrekt, något asiatiskt land iaf eller fler), rätt kolhydratfri och proteinrik "sallad" för den delen.

The good outweighs the bad, sedan är det ju knappast menat att man skall gå på det konstant resten av livet, utan bara så att man tar sig igenom och utanför riskzonen för akut återfall samt vid behov inför när man kanske drar ut och gör någonting där begäret kan tänkas komma att krypa tillbaka under nackskinnet.

Klarat mig rätt länge nu på Kudzu, kan inte svara för varesig det är placebo eller genuin verkan, dock så talar ju studien rätt starkt för att det faktiskt har god effekt, så jag fortsätter såhär jag.
Senast redigerad av heyy 2022-08-21 kl. 21:20.
Citera
2022-08-21, 21:19
Medlem
heyys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Oj vilka mängder.
Men det finns en positiv sak i detta.
Du har fortfarande insikten att din konsumtion är otroligt hög och att du nu står inför ett vägskäl...
Din konsumtion antar jag börjat för att bedöva något.
Och jag tycker ärligt mycket synd om dig.
Har sett alkolismen på nära håll.
Och det påverkar även omkretsen.

Försök att snarast få proffesionell hjälp.
Att bara få berätta om sitt problem för likasinnade som fått hjälp gissar jag är en bra början. Du kommer få stöd och du kan ta det därifrån.
Men det kräver också en stor portion egen vilja.
Om du verkligen har motivation och vill få ett betydligt bättre liv så kommer du klara det.
Lycka till!

Ditto, det är fan inte värt det, någonsin!
Citera
2022-08-21, 21:23
Medlem
Rimberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyy
Ditto, det är fan inte värt det, någonsin!
Ja, sluta att dricka omedelbart. Hur svårt ska det vara egentligen?
Livet är ingen dans på rosor, men man gör det bara svårare med ett alkoholmissbruk.
Det är kul för stunden men kostar desto mer i längden.
Senast redigerad av Rimbert 2022-08-21 kl. 21:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in