2022-08-13, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Ryssland invaderade inte Krim överhuvudtaget.
De hade sina militärbaser, flygbaser och hela svartahavsflottan redan där.
Västmedia fotograferade soldaterna och kallade det för ‘invasion’.
Bilder och text publicerades i Aftonbladet och övrig västmedia och vips så blev det en sanning.

Och dom gröna männen, vad var det för några. Inga nationalitetsbeteckningar inga gradbeteckningar. Men dom pratade ryska. Och Putin visste väl inte vilka dom var. Inte Lavrov heller, dom verkar väldigt okunniga var dom har sina soldater. Det är svårt att vinna ett krig när utrikesministern inte vet att soldaterna finns i ett grannland, och när han blir upplyst om var dom är så svarar han - vi har inte invaderat Ukraina.
Dom kanske skulle liera sig med Laila Freivalds, dom verkar ju ha samma fantastiska koll.
Citera
2022-08-13, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Kul grej

https://twitter.com/am_misfit/status/1558527604092571648
Republikerna börjar mopsa upp sig, de ser hur Moskva håller på att förlora greppet.
Hur länge kommer det att dröja innan federationen kommer att falla samman?
Citera
2022-08-13, 21:29
Medlem
Någon som hört/sett varför den ryska ledningen i Kherson springer iväg som skållade råttor? Allt jag hittat om det så står det bara orsak okänd 😉
Citera
2022-08-13, 21:30
Medlem
HejaFinlands avatar
Ukraina får fler flygplan från Slovakien.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1558440446514298880

Citat:
Ursprungligen postat av Newfield
Rysk avhoppad VDV-soldat har skrivit en bok om hur dom blev lurade in i ukraina, samt allmänt om ryska armén.
Rysk oberoende media: https://meduza.io/en/feature/2022/08/12/we-had-no-moral-right-to-attack-another-country
”All of our training was only on paper, our technique was hopelessly outdated. We still have the same tactics as our grandfathers! Those who broke through first were destroyed. The guys tell me that there are 50 people left in their brigade.”

Intressant att det var så illa på södra fronten där det ju gick bäst för ryssarna. VDV utanför Kiev hade det ännu värre.
Citera
2022-08-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
En ryss, fd FSB agent. Han har startat en jäkla massa skit, bla kriget i Ukraina 2014. Just nu vet jag faktiskt inte vilken position han har faktiskt. Klagar för det mesta bara tycker jag.

https://en.wikipedia.org/wiki/Igor_Girkin

Skall man tro de debattörer i tråden som gillar Kreml skall han visst vara Ukainsk separatist.
Född i Moskva området och var anställd av FSB en s.k. typisk RyssUkrainare, det är visst för att rädda denne man och hans likasinnade som det här kriget startades.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-08-13 kl. 21:51.
Citera
2022-08-13, 21:31
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Någon som hört/sett varför den ryska ledningen i Kherson springer iväg som skållade råttor? Allt jag hittat om det så står det bara orsak okänd 😉

För att Ukraina kör över dom.
Kherson är snart åter till Ukraina
Officerarna förstår nog vilket öde som väntar dem.
Råttorna flyr skeppet först.
Citera
2022-08-13, 21:33
Moderator
-Info-s avatar
Ryssarna i Kherson börjar bli hungriga. Matleveranserna till soldaterna har minskat kraftigt:

Citat:
Trap Near Kherson: 20,000 Russian Army Beginning To Starve
The enemy grouping on the right bank of the Dnieper was cut off from supplies.

"Cutting off the supply routes for arms and weapons makes them incapable of combat, this time. And secondly, this large number of people need to be fed. Even those remarks that the Kherson region will feed, one must understand that after all, 20 thousand people is a lot — and it is unrealistic to feed them with vegetables, on which people in the occupation survive in the summer. The very supply of food is one of the most significant elements of the combat capability of the army. The Russian army cannot receive dry rations or any other food today. And this weakens the morale of the occupiers, which they had none of anyway."

https://charter97.org/en/news/2022/8/13/511112/

En hungrig soldat är en dålig soldat.
Citera
2022-08-13, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaginalketchup
För att Ukraina kör över dom.
Kherson är snart åter till Ukraina
Officerarna förstår nog vilket öde som väntar dem.
Råttorna flyr skeppet först.
Jo att ukraina är bakom husknuten begrep jag, tänkte bara om det var nån särskild händelse. T ex rökning på olämpliga platser etc
Citera
2022-08-13, 21:34
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:

Vet inte om det bara är ett rykte. Men om sant beror det nog på att det är svårt att ta sig över floden så de vill inte bli fast på fel sida. Kanske blir de beskjutna hela tiden på den sidan också? Ukraina riktar ju in sig på ledningscentraler.
Citera
2022-08-13, 21:37
Medlem
Vaginalketchups avatar
Citat:
Jo att ukraina är bakom husknuten begrep jag, tänkte bara om det var nån särskild händelse. T ex rökning på olämpliga platser etc
Kanske snabbaste sättet att få slut på Kriget. Dela ut fria tändstickor till ryzzka soldater 🙄
Citera
2022-08-13, 21:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Ja där instämmer jag med dig. Ett mycket dumt krig dock med endast en huvudansvarig - tsar Putin.

Man har väl alltid en huvudansvarig. Men näste man är Zelensky, eller hur? Eller anser du att Ukraina inte har någon skuld? Helt oskyldiga Ukraina? Oskulden Ukraina?
Citera
2022-08-13, 21:41
Medlem
Citat:
Postade detta tidigare.

Goodwill från ryssen

A step of goodwill from the leadership of the invaders.
They are evacuating across the Dnipro. The head of the Mykolaiv OV Kim writes about this.
https://twitter.com/TpyxaNews/status/1558474299480186880
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in