Citat:
Ursprungligen postat av
Saggi
Hur invaderar man ett land som man redan ockuperar?
Hur menar du? De hade hyrt viss mark. Där kunde de husera. De hade väl inte ockuperat regeringsbyggnaden? Eller var där något i avtalet som visade att de kunde husera fritt och stå för säkerhet på Krim generellt? Mig veterligen hade de bara hyrt mark där.
Jag inser dock nu att jag kanske har fel? "In his first news conference, on Feb. 28, Yanukovych said he had no intention of asking Russia to intervene militarily in Ukraine.
But a day later, Yanukovych wrote to Putin asking for military intervention, Russia’s ambassador to the United Nations, Vitaly Churkin, told the Security Council. Russian troops were pouring into Crimea, although Putin denied they were Russian.Yanukovych, 63,
said Wednesday that he had been wrong to ask for Russian intervention. Crimea, he told the AP, would not have been lost had he remained in the presidency. He said he had spoken to Putin since his arrival in Russia, calling the conversation “difficult.” (Washington Post)
Om Yanukovich bad om intervention var ju invasionen i Krim legitim, som jag ser det.