Citat:
Ursprungligen postat av
Ganonito
Nej, jag anser inte att jag motsäger mig själv. Hur ska ålderskontrollen gå till menar du? Det är inte som att köpa cigg på ICA där personalen kollar ditt legg. Ungen var inte ens tillräckligt gammal för att få använda TikTok öht. Åldersgränsen är 13 år och han var 10. Bara där hade föräldrarna kunnat förhindra att detta hade hänt. TikTok har gjort vad de har kunnat. De har inget ansvar för andras ungar. Föräldrarna har det strikta ansvaret att se till att barn inte kan handla via nätet. Om de inte pallar att lägga någon timme på det så ska de inte ge ungen någon smartphone öht. Dessutom lär abbonnemanget vara skrivet på föräldrarna så det är svårt att se att det är ett barn som köper.
Se mina inlägg innan. Det krävs kontroll av ett kreditkort innan det används.
Det behövs ingen ålderskontroll utöver kreditkortet.
"Om de inte pallar att lägga någon timme på det så ska de inte ge ungen någon smartphone öht". Hur naiv kan man bli, utan familj i sin lilla lägenhet.
Tiktok har det fulla ansvaret för alla köp. Precis som jag för köp från min hemsida. Det skulle aldrig falla mig in att kräva betalt av en 13-åring, eller att ta pengar från ett kreditkort av en 13-åring.
Vad verkar enklast: att tiktok kollar sina kunder eller att ca 1 miljard föräldrar jorden runt kollar sina barn och allt de gör på nätet dygnet runt.
Tänk att du är för ett kinaföretag som scammar ungar, och mot svenska föräldrar.