2022-08-12, 21:47
  #199141
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Märkligt att folk hurrar när en enda stridsvagn förstörs. En (1). Så bra som det går för Ukraina enligt dom själva borde vi kunna se rader av förstörda tanks. Nya bilder och filmer på hela regementen av döda ryssar borde cirkulera hela tiden. Var är dom bevisen?

Sen kommer det fram: ”hurra för oss, vi hade sönder en(1) stridsvagn!”

Undrar om Zelenisterna öht kommer att förstå hur extremt lättlurade dom är.
Några dagar efter Ryssarna blivit av med massa flygplan och fortfarande står och kliar sig i huvudet hur det kunde hända kläcker du ur dig detta? Väldigt genomskinligt.
Citera
2022-08-12, 21:48
  #199142
Medlem
CanisMinors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Wagner orkestern röker ut råttor, de vinner alltid optics;

https://t.me/TheEternalUkrainian2/13266

Ser du någon rök? Kastade de ner en cigarett? Ett jäkla märkligt scenario och beteende, eller hur?

Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Jag ska kolla in dina länkar men jag använder inte twitter normalt för att få mina nyheter om viktiga saker. använder du också tiktok ? instagram?

Ja, dina länkar om viktiga saker är lika värdelösa som serb-dannes ovan. Det ni läser och länkar från Telegram, har nästan aldrig någon substans eller verklighetsförankring.
Citera
2022-08-12, 21:49
  #199143
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nä. Innan kriget var befolkningen i Donbass till majoritet etniska ukrainare. Endast en minoritet var etniska ryssar.



Donbass är ukrainskt. Även etniskt. Ryssarna har ingen rätt till Donbass.


Allmän fundering bara. Vad är man om man är etniskt Ukrainare? Då man talar det språket? Ukraina är ju ett område med slaver som haft olika statsbildningar och folkvandringar.
Citera
2022-08-12, 21:49
  #199144
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nä. Innan kriget var befolkningen i Donbass till majoritet etniska ukrainare. Endast en minoritet var etniska ryssar.



Donbass är ukrainskt. Även etniskt. Ryssarna har ingen rätt till Donbass.
Oavsett om det finns ryssar, norrmän eller greker i ett annat land, så går det inte bara att invadera det och hävda att det nu tillhör ett annat land!

Det funkade på 1500 talet men inte idag!
Citera
2022-08-12, 22:01
  #199145
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Då får de väl flytta till shithole Russia då istället för att leva i sitt förmodade himmelrike med sina fränder.

Ukrainas junta 2014 sade att alla ryssar skulle ge sig iväg. Poroshenko sade samma år att barnen i Donbas skulle få bo i källarna. Vilket dom fick göra under Ukrainas 8 år av bombningar. Men mellan 2-3 miljoner människor i Donbas flyttade också till Ryssland.

Citat:
Sist jag kollade på kartan var Ryssland ganska stort så de kanske inte behöver mer "lebensraum"?

”Lebensraum” är precis vad Azov talade om, för Ukrainarna. Skicka ut orcherna och ge deras hemland till Ukrainarna.

Citat:
Det finns exempelvis flera länder som talar spanska, är katolska och följer spanska traditioner men de klarar numera av att inte kriga och göra anspråk på varandras territorier. Kanske nåt för Ryssland att lära där?

Om Ukraina hade lärt sig det hade inte Ryssland behövt gå in militärt i Ukraina.
Citera
2022-08-12, 22:05
  #199146
Medlem
Krösus Sorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flugpappa
Allmän fundering bara. Vad är man om man är etniskt Ukrainare? Då man talar det språket? Ukraina är ju ett område med slaver som haft olika statsbildningar och folkvandringar.
Njae, finns gott om etniska ukrainare som primärt pratar ryska.

https://en.wikipedia.org/wiki/Ukrainians
Citera
2022-08-12, 22:07
  #199147
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Under de senaste hundra åren är det främst etniska ryssar som flyttat in i Donbas. Befolkningen är i huvudsak av rysk etnicitet, talar ryska, har ryska traditioner och ser sig mer som ryssar än som Ukrainare.

http://www.aalep.eu/about-donbas-region-autonomy

Men den logiken så ska Malmö snart tillhöra Irak?
Citera
2022-08-12, 22:08
  #199148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Är det inte bättre att spara på krutet till sådana som är aktiva?

En övergiven stridsvagn kan hämtas om den är på den egna sidan av fronten. Även trasiga stridsvagnar kan lagas. Men sprängs den i luften så är den garanterad utslagen.
Citera
2022-08-12, 22:08
  #199149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Polen, Slovakien och Tjeckien står på humanitetens sida och ska börja producera artilleri och ammunition till Ukraina.
https://twitter.com/visegrad24/status/1558069162873962496

Andra länder borde lära av av Polen, Slovakien och Tjeckien.


Tror du dom bjuder på det? Nej det ska sverige och tyskland betala sen så klart tycker dom.
Polen gnäller ju redan om att dom gett bort sin begagnade militärutrustning och vill ha nytt från Tyskland och USA.
Polen är som Turkiet, gör bara sånt som gynnar dom själva och vill att nordeuropa ska betala.

Och tillverkning måste ju sättas igång för natos reservlager är slut. Nu måste dom börja ge bort sin aktiva utrustning som dom behöver själva för att ha något försvar kvar.
__________________
Senast redigerad av HappyUW 2022-08-12 kl. 22:11.
Citera
2022-08-12, 22:09
  #199150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Men den logiken så ska Malmö snart tillhöra Irak?

Är du säker på att det inte redan gör det? "Det här är inte Sverige, det här är rosengård".
Citera
2022-08-12, 22:11
  #199151
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Är du säker på att det inte redan gör det? "Det här är inte Sverige, det här är rosengård".

Fattas bara att Irak kräver det så får vi skänka bort det enligt proryssarna.
Citera
2022-08-12, 22:12
  #199152
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Men den logiken så ska Malmö snart tillhöra Irak?

Malmö har aldrig tillhört Irak, så jämförelsen haltar lite. Annars håller jag med om att Irak gärna kan få Malmö. Proppa först in så många irakier, libyer, afghaner och turkar som möjligt så är det en bra deal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in