2022-08-12, 21:11
  #199117
Bannlyst
Dom ryzzka kollaboratörerna får vad dom förtjänar!

Citat:
In occupied Melitopol, one of the heads of the United Russia election headquarters, Oleg Shostka, the head of the propaganda department working with mass media, was blown up. He survived, but was injured.

https://babel.ua/en/news/82849-the-mayor-of-melitopol-reported-on-the-bombing-of-a-local-collaborator-oleg-shostka

Nu blir det välling eller kålsoppa till frukost, lunch och middag ett bra tag framöver!
Citera
2022-08-12, 21:13
  #199118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Märkligt att folk hurrar när en enda stridsvagn förstörs. En (1). Så bra som det går för Ukraina enligt dom själva borde vi kunna se rader av förstörda tanks. Nya bilder och filmer på hela regementen av döda ryssar borde cirkulera hela tiden. Var är dom bevisen?

Sen kommer det fram: ”hurra för oss, vi hade sönder en(1) stridsvagn!”

Undrar om Zelenisterna öht kommer att förstå hur extremt lättlurade dom är.

Rysarna har förlorat tusen stridsvagnar och Ukraina ungefär en fjärdedel.
Citera
2022-08-12, 21:14
  #199119
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Märkligt att folk hurrar när en enda stridsvagn förstörs. En (1). Så bra som det går för Ukraina enligt dom själva borde vi kunna se rader av förstörda tanks. Nya bilder och filmer på hela regementen av döda ryssar borde cirkulera hela tiden. Var är dom bevisen?

Sen kommer det fram: ”hurra för oss, vi hade sönder en(1) stridsvagn!”

Undrar om Zelenisterna öht kommer att förstå hur extremt lättlurade dom är.
Åja nackspärren ska nog inte förhäva sig med att det bara var några mördare som strök med i stidsvagnen. Om inte den positiva nyheten var glädjande nog så rök det ett antal stridsflygplan pga smygrökning häromsistens nackspärren kan glädja sig åt.
Citera
2022-08-12, 21:14
  #199120
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Absolut framför allt de som tillhör ryska armén och FSB kan man tänka.

Okej, jag ska ta det lugnt med dig och inte tjata om källan jag postade som förklarar det du dillar om. Du kan uppenbart inte läsa engelska och om du gick ut grundskolan var det förmodligen med mycket svaga betyg.

Hoppas att det går bättre för dig i nästa liv. Lycka till.
Citera
2022-08-12, 21:14
  #199121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Under de senaste hundra åren är det främst etniska ryssar som flyttat in i Donbas. Befolkningen är i huvudsak av rysk etnicitet, talar ryska, har ryska traditioner och ser sig mer som ryssar än som Ukrainare.

http://www.aalep.eu/about-donbas-region-autonomy

Majoriteten är Ukrainare. Ryssarna knappa 40%.
Citera
2022-08-12, 21:15
  #199122
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Märkligt att folk hurrar när en enda stridsvagn förstörs. En (1). Så bra som det går för Ukraina enligt dom själva borde vi kunna se rader av förstörda tanks. Nya bilder och filmer på hela regementen av döda ryssar borde cirkulera hela tiden. Var är dom bevisen?

Sen kommer det fram: ”hurra för oss, vi hade sönder en(1) stridsvagn!”

Undrar om Zelenisterna öht kommer att förstå hur extremt lättlurade dom är.

Oja, dom bilderna finns. Dom ryska förlusterna av materiel är väl dokumenterade.

https://www.oryxspioenkop.com/2022/02/attack-on-europe-documenting-equipment.html

Rad efter rad av bilder på sönderskjutna och söndersprängda ryska stridsvagnar och stridsfordon.

Men inget slår videoklipp!
Citera
2022-08-12, 21:15
  #199123
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Rysarna har förlorat tusen stridsvagnar och Ukraina ungefär en fjärdedel.

Så sade Ukraina i mars.
Citera
2022-08-12, 21:19
  #199124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Så sade Ukraina i mars.

Här talar vi om de stridsvagnar som är fotoverifierade.
Citera
2022-08-12, 21:19
  #199125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Har du länkar till dina bisarra påståenden. Eller är det något du hittar på?

Enklaste sättet och se vem som mår bäst är att titta förväntad livslängd.

Ryssland 70.06 år

https://www.statista.com/statistics/1193858/life-expectancy-at-birth-by-region-russia/

EU 80.4 år

https://ec.europa.eu/eurostat/web/products-eurostat-news/-/ddn-20220427-1

Varför skiljer det 10år? Är det Genetiska skillnader eller miljö skillnader? Något är direkt fel i Ryssland

Men invasionen av Ukraina kommer förväntad livslängd gå ner i Ryssland. Det är inte hälsosamt att skicka unga pojkar att dö i ett främmande land.

Om man ska tro på vad du säger så får du länka till något som är någorlunda trovärdigt.
Det kan finnas många anledningar till det men jag misstänker att studierna är mycket felaktiga. USA har en livslängd på 79 år men endast 16,9 procent av befolkningen är äldre jämfört med ryssland 13% och de är hälften av populationen. Också åldern för vad som anses vara äldre är olika i Ryssland. men det finns inget samband mellan ålder och ett lands ekonomiska hälsa. menar du att ju högre ålder så betyder det att de mår bättre?
__________________
Senast redigerad av ForumsHack 2022-08-12 kl. 21:28.
Citera
2022-08-12, 21:23
  #199126
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumsHack
Det kan finnas många anledningar till det men jag misstänker att studierna är mycket felaktiga. USA har en livslängd på 79 år men endast 16,9 procent av befolkningen är äldre. Också åldern för vad som anses vara äldre är olika i Ryssland. men det finns inget samband mellan ålder och ett lands ekonomiska hälsa. menar du att ju högre ålder så betyder det att de mår bättre?

Jösses....varför är endast 16,9 procent äldre?
Ja dom har liksom inte levt klart än
Citera
2022-08-12, 21:23
  #199127
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Okej, jag ska ta det lugnt med dig och inte tjata om källan jag postade som förklarar det du dillar om. Du kan uppenbart inte läsa engelska och om du gick ut grundskolan var det förmodligen med mycket svaga betyg.

Hoppas att det går bättre för dig i nästa liv. Lycka till.
Jag klarade skolan betydligt bättre än vad du gjort uppenbarligen.
Vi diskuterar vilka Ryssar som befinner sig i Donbass, sen 2014 har ett antal med militär bakgrund och en bakgrund från FSB flyttat dit. Bland annat har de lett övertagande av oficiella byggnader och skapade konflikter.
Läs på lite när det gäller dina länkade uppgifter så säger de emot de uppgifter som finns enligt undersökningar gjorda före 2014 då majoriteten såg sig som Ukrainare.
Men det är klart kan man inte ta till sig information och analysera information kan man inte.
Lycka till med ditt nästa möte med din socialsekreterare.
__________________
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-08-12 kl. 21:33.
Citera
2022-08-12, 21:24
  #199128
Medlem
Newfields avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Ja. Och det är nästan så att man undrar om de dessutom skurit ner på besättningen.

Killen drar utan att se sig om, trots att det borde finnas två kolleger till inne i stridsvagnen som skulle behöva hjälp med att ta sig ut.

Förståeligt! kan inte vara kul att åka runt på dom där öppna fälten med vetskapen att snart smäller en mina, pansarvärnsvapen, artilleri eller drönare vagnen i luften.

Lär vara svårt att hitta frivilliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in