Citat:
Ursprungligen postat av
Dharmabum
Salman Rushdie har en förmögenhet uppskattad till 15 millioner dollar (från bokförsäljning i huvudsak) och har vunnit Booker priset, så du måste använda en rätt extrem måttstock för att få det till att han inte är särskilt läst. Jag rekommenderar Midnight Children (finns översatt till svenska) som gav mig mer Satansverserna.
Man skulle också kunna hävda att Lars Wilks är en av de svenska konstnärer som flest svenskar har en relation till, genom Nimis vid Håle stenar.
Ok, viker mig. Så du har läst Rushdie och då kan ge en recension på något av hans verk? Och du kanske även har en relation till Wilks, i form av en svarvad snusdosa eller dylikt hemma?
Det enda jag ville med mitt inlägg var om någon haft ett konstnärligt utbyte med respektive. Jag är rädd att jag var otydlig där, mitt fel.
Fortfarande så har jag den största respekten för respektive, även de jag svarar. Vill bara få någon balans i det hela.
Inte intresserad om hur mycket pengar de tjänat eller vilka utmärkelser de fått. Känns lite som ”Kejsarens nya kläder”.