2022-08-12, 20:24
Medlem
mrmoonlightss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kesey
Lugn nu. Khomeini är som påve för typ 10% av muslimerna. Han var shia son utgör en mycket liten minoritet av alla muslimer i världen. Han tillsammans med fransmännen gjorde en revolution och sedan statskupp för ta makten i Iran som är shia

Det finns miljarder muslimer, så även 10 % är 100 miljoner.
Citera
2022-08-12, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrmoonlights
Det finns miljarder muslimer, så även 10 % är 100 miljoner.

100 miljoner eller 20 trillioner. Med endast 10% kan inte khomeini beskrivas som påve för muslimerna som det inlägget gjorde. Isåfall skriv påve för shia muslimerna
Citera
2022-08-12, 20:27
Medlem
ImTheMans avatar
Är ju lite intressant att det inom senaste veckan nystats upp två mordkomplotter från Iran i USA typ senaste veckan (mot Masih Alinejad och John Bolton). Lite väl mycket av ett sammanträffande att det här inträffar nu också.
Citera
2022-08-12, 20:28
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
Och ändå skriker folk här i tråden att islam ska förbjudas och alla muslimer ska packa sina väskor...

Vi har bra diagnoser i Sverige, naturligtvis har den som attackerar en annan människa med kniv inte alla hästar hemma. Oavsett om denne åberopar "kristendom" eller "islam", lika fel i båda fallen.

Så du menar att Ayatollah Ruhollah Khomeini var psyksjuk?
Citera
2022-08-12, 20:38
Medlem
welcometorealitys avatar
Enligt Reuters så opereras Salman nu, men det är ingen fara för hans liv.
Citera
2022-08-12, 20:49
Medlem
SecretQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Kommer skyllas på "högerextremism och "arga vita män"
De hör väl ihop?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Så du menar att Ayatollah Ruhollah Khomeini var psyksjuk?
Något fel var det på honom eftersom han dömde en man till döden för en bok som han inte ens hade läst.

Satansverserna är en bok som alla bör ha läst för att kunna förstå islam. Vi får hoppas att salman rushdie återhämtar sig 100%

Fråga ditt lokala bibliotek om de har boken
Citera
Medlem
Sam.Boyds avatar
Allt för en bok som skrevs för över 30 år sedan.
Citera
2022-08-12, 20:50
Medlem
irishrages avatar
Ingen muslimsk organisation går ut och fördömer dådet. Muslimer hatar och föraktar oss andra. Islam är ingen fredlig religion. Men det blir bättre eller?
Citera
2022-08-12, 20:54
Medlem
heggeness avatar
En person attackerar Rushdie, vi vet inget mer. Varför dryper denna tråd av muslim-hat som skulle få Der Sturmer att rodna?
Citera
2022-08-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heggenes
En person attackerar Rushdie, vi vet inget mer. Varför dryper denna tråd av muslim-hat som skulle få Der Sturmer att rodna?
Inte så konstigt.. Mussar står för extremt mycket elände... Det finns inget positivt över huvud taget med deras religion.
Citera
2022-08-12, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dharmabum
Salman Rushdie har en förmögenhet uppskattad till 15 millioner dollar (från bokförsäljning i huvudsak) och har vunnit Booker priset, så du måste använda en rätt extrem måttstock för att få det till att han inte är särskilt läst. Jag rekommenderar Midnight Children (finns översatt till svenska) som gav mig mer Satansverserna.

Man skulle också kunna hävda att Lars Wilks är en av de svenska konstnärer som flest svenskar har en relation till, genom Nimis vid Håle stenar.

Ok, viker mig. Så du har läst Rushdie och då kan ge en recension på något av hans verk? Och du kanske även har en relation till Wilks, i form av en svarvad snusdosa eller dylikt hemma?

Det enda jag ville med mitt inlägg var om någon haft ett konstnärligt utbyte med respektive. Jag är rädd att jag var otydlig där, mitt fel.

Fortfarande så har jag den största respekten för respektive, även de jag svarar. Vill bara få någon balans i det hela.

Inte intresserad om hur mycket pengar de tjänat eller vilka utmärkelser de fått. Känns lite som ”Kejsarens nya kläder”.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in