2022-08-12, 14:14
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
(FB) Kim Jong Un erbjuder 100 000 frivilliga för att biffa upp Putins special op (NY-post)

Jag tror inte att man ska se det som någon slags wunderwaffe, mer något som gör Putin mer motståndskraftig/förlusttålig. Det är inget som vänder kriget, mer något som gör att det kan fortsätta i "tangentens riktning" (såvida inte NATO blir provocerade).

Jag har sett det där, men tolkat det som varmluft bara. Precis som de syrier/afrikaner/tjetjener/fångar och allt annat löst folk den starka ryska armén behöver förstärka med.
Citera
2022-08-12, 14:19
Medlem
tenebriss avatar
Kul film på när UAF nyper en av de utrotningshotade VDV (aka JP Gaultiers finest)
https://twitter.com/visegrad24/status/1558049649692385280?s=20&t=9oZt7wJ6UlsRbFah687R6w

Väcktes han ur sin dröm om hjälp från nordkoreanska dvärgar månne?
Citera
2022-08-12, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Bra fråga.
Ja, kanske det?
Skulle NATO svara med kärnvapen mot Moskva om Ryssland släppte en bomb över Kiev?
Kanske?

Varför skulle dom göra det? Ukraina är jubinte med i NATO
Citera
2022-08-12, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Nej egentligen behöver de väl inte, men det är ett rimligt steg.

Ja det är sant det hade ju varit ett sätt att öka hotbilden.
Citera
2022-08-12, 14:22
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El-Strutso
Jag vet inte.
Men vad skulle NATO (och resten av världen) göra i ett sådant scenario som du ser det?
Kan ju knappast bara rycka på axlarna heller.
Citera
2022-08-12, 14:23
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Frågan är vart de skickar missilerna, Kiev?

Kanske börjar med en mindre stad och bortom de områden de vill ta över själva. Lviv är för nära Polen så kanske Zhytomyr.

Citat:
Bra fråga. Ja, kanske det? Skulle NATO svara med kärnvapen mot Moskva om Ryssland släppte en bomb över Kiev? Kanske?

Jag tror inte NATO (USA snarare) skulle svara med kärnvapen men de skulle aktivt stödja Ukraina i Ukrainakriget. De skulle med kryssningsrobotar förstöra alla ryska baser i Ukraina inklusive Krim. Och vi ser nu att Rysslands luftvärn inte kan stoppa dem. Det skulle bli tusentals döda ryssar på några dagar och alla tunga vapen, allt luftvärn och allt flyg/helikoptrar utslagna på ukrainskt territorium.
Citera
2022-08-12, 14:25
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:

Citat:
Jag vet inte.
Men vad skulle NATO (och resten av världen) göra i ett sådant scenario som du ser det?

Tror att NATOs vedergällning hade kommit blixtsnabbt i så fall, man hade slagit ut alla viktiga mål på några minuter.
Är man beredd och använda en kärnvapenmissil, då har man nog inga hämningar efter det.
Så full vedergällning antagligen.
Citera
2022-08-12, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
(FB) Kim Jong Un erbjuder 100 000 frivilliga för att biffa upp Putins special op (NY-post)

Jag tror inte att man ska se det som någon slags wunderwaffe, mer något som gör Putin mer motståndskraftig/förlusttålig. Det är inget som vänder kriget, mer något som gör att det kan fortsätta i "tangentens riktning" (såvida inte NATO blir provocerade).

Finns det ens 100 000 Nordkoreaner av stridsduglig kvalité som Mordkorea skulle kunna skänka som material till Putins köttkvarn i Ukraina? Jag menar, folket där har det rätt så rejält eländigt och blir landet av med de (enda?) stridsdugliga icke-undernärda soldater man har så blir ju Mordkorea rätt sårbara. Tror nog den paranoide Kim kommer tänka sig för både en och två gånger innan han skeppar iväg en enda (livsduglig) gubbe.

Uj, uj att vara insatsledare för 100 000 icke-rysktalande undernärda soldater/ "frivilliga" som ska samarbeta med de försupna ryssarna i den ukrainska lervällingen till hösten. Ingen dröm direkt...
Citera
2022-08-12, 14:27
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Jag vet inte.

Ryssen vill väl ha hjälp från FN under förevändningen att Ukraina skjuter på ett kärnkraftverk?

Fredsbevarande styrkor, nordkoreaner, fångar, syrier... de ropar på hjälp i alla riktningar.

'världens näst starkaste militärmakt', vem gör fortfarande den bedömningen?
Citera
2022-08-12, 14:27
Medlem
Citat:

Fast om det börjar avfyras kärnvapen så tror jag inte längre det bara handlar om vilken allians någon är med i eller inte.
Citera
2022-08-12, 14:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyllskalle
Ja det är sant det hade ju varit ett sätt att öka hotbilden.

De vågar sig inte på en provsprängning, risken att misslyckas är för stor.
Citera
2022-08-12, 14:28
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CenturyVoltaire
Finns det ens 100 000 Nordkoreaner av stridsduglig kvalité som Mordkorea skulle kunna skänka som material till Putins köttkvarn i Ukraina? Jag menar, folket där har det rätt så rejält eländigt och blir landet av med de (enda?) stridsdugliga icke-undernärda soldater man har så blir ju Mordkorea rätt sårbara. Tror nog den paranoide Kim kommer tänka sig för både en och två gånger innan han skeppar iväg en enda (livsduglig) gubbe.

Uj, uj att vara insatsledare för 100 000 icke-rysktalande undernärda soldater/ "frivilliga" som ska samarbeta med de försupna ryssarna i den ukrainska lervällingen till hösten. Ingen dröm direkt...

Undra om de skulle ansluta till fronten i en konvoj
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in