2022-08-12, 04:55
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proggrogg
Japp, de har ju en dokumenterad tradition av att skicka giftlönnmördare på ’turistuppdrag” i väst, tex England.
Och nu också som sagt sanktionerade produkter till hemlandet.

Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Invånarna på Krim anser sig tillhöra Ryssland, inte Ukraina. Krim är för ryssarna som Småland är för Sverige.
Det fanns inga problem mellan Krim, Ukraina och Ryssland innan pyromanerna från USA kom in i bilden.
Enligt all internationell rätt tillhör Krim Ukraina din sopa! Ryssland har olagligt annekterat området, det vet alla med en fungerande hjärna…
Citera
2022-08-12, 04:58
Avstängd
vera.os avatar
Citat:
Det här är ett klipp från Peski.

En av de sista försvarsställningarna för Ukraina.

Därefter är det öppet i princip hela vägen till Polen.

Hur kan Sverige delta i denna slakt av medmänniskor (Ukrainare) är ett absolut mysterium.

Sverige säger sig vara en humanitär supermakt..!

https://t.me/Slavyangrad/5004
Hur korkad är du egentligen? Även om Peski skulle falla, hur tror du då att ryssen bara har att ta över hela Ukraina? Du tror inte att det finns mer soldater i UAF som kommer att stoppa dom?
Citera
2022-08-12, 06:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Du menar att de korrupta diktatorer som leder länderna ifråga kommer att applådera. Det är självklart eftersom alla former av demokrati och individuella rättigheter utgör ett existentiellt hot mot alla korrupta despoter. Vad befolkningarna i länderna tycker tror jag du kan utläsa bättre genom att se vart människorna flyr när de flyr från sina länder.
Nej, jag menar alla länder dit Blinken desperat reser till för att få deras stöd och stoppa handeln med Ryssland.

Nu sist Afrika.
Senast redigerad av LaVerdadTodo 2022-08-12 kl. 06:54.
Citera
2022-08-12, 06:36
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Jaså? Vidhåller du påståendet?
Nej, jag hade, fel.
Citera
2022-08-12, 06:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
Helt omöjligt att diskutera med en som till 100% gått på Kremls propaganda.
Minskavtalet tvingades på Ukraina via hot, dessutom bröts det direkt av Rysland så om Ukraina hade försökt följa det hade de redan 2014 blivit anekterade av Rysland.
Givetvis går det inte att förhandla med en motpart som kräver stora delar av landet, avsättandet av en legitimt vald regering samt att landet skulle lägga ner sin militär.
Då motparten dessutom sen 8år ockuperat en del av landet med sin militärmakt styrd av sin säkerhetstjänst och dessutom har visat att de bara följer ett avtal så länge det passar dem.
Men läs på, sist så tolkade du 10000 militära begravningar i Ryssland som totala förlusterna.
Sluta läs Kremls propaganda som fakta.
Men jag har väldigt få ryska källor.

Läs nu hela transkriptionen av denna paneldebatt på CFR och tala sedan om vem som egentligen för kriget i Ukraina och för vilkas mål. När jag läser detta har i alla fall jag svårt att se att Ukrainas intressen är det primära. Det blir väldigt mycket amerikansk exceptionalism. Det viktigaste verkar vara att försvaga Putin och sätta honom på plats- Både Ukraina och Europa kommer i andra hand verkar det som. Eller snarare de ses som någon form av sidokaraktärer som man i och för sig måste anpassa sig till för att nå målen:
/.../It is true we do not have troops engaged on the ground in Ukraine, but it has, in some sense, become our fight, and the president is going to have to do that week after week in order to keep the consensus here at home.
https://www.cfr.org/event/russias-war-ukraine-how-does-it-end

Och nej, de mest av mina underlag är faktiskt olika källor i väst mest också för att min ryska inte är vad den borde vara. Eller rättare sagt, icke-existerande.
Citera
2022-08-12, 06:43
Medlem
Citat:
Det här är ett klipp från Peski.

En av de sista försvarsställningarna för Ukraina.

Därefter är det öppet i princip hela vägen till Polen.

Hur kan Sverige delta i denna slakt av medmänniskor (Ukrainare) är ett absolut mysterium.

Sverige säger sig vara en humanitär supermakt..!

https://t.me/Slavyangrad/5004
Är altså 2km från Donetsk flygplats. 2km på 6mån
Citera
2022-08-12, 06:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Frågan är ju hur de (Afrika, Kina m m) definierar vinst och förlust. Detta krig tror jag slutar med att alla förklarar att de har vunnit. Du ser ju redan hur vissa tycker de har vunnit för att "tredagarskriget" fortfarande pågår. Men frågan är hur relativt neutrala aktörer definierar det. Edgerton hade något intressant resonemang för ett tag sedan om att kineserna inte tyckte att det gick bra för ryssarna, exempelvis.

Om jag varit en arabisk smådiktator hade jag nog definierat vinst som att komma undan med en land grab trots att USA-polisen sa nej.
Kan vara men jag tror faktiskt att NATO och därmed USA:s förmåga att styra och ställa i världen som är i fokus. Jag tror inte att man bekymrar sig över petitesser som att Ukraina inte är medlem eller att inga NATO-trupper deltar formellt. En militär förlust kommer att tolkas som ett rejält nederlag för väst. Särskilt i t.ex. afrikanska länder som säkert minns allt för väl vad som hände i Libyen.
Citera
2022-08-12, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men jag har väldigt få ryska källor.

Läs nu hela transkriptionen av denna paneldebatt på CFR och tala sedan om vem som egentligen för kriget i Ukraina och för vilkas mål. När jag läser detta har i alla fall jag svårt att se att Ukrainas intressen är det primära. Det blir väldigt mycket amerikansk exceptionalism. Det viktigaste verkar vara att försvaga Putin och sätta honom på plats- Både Ukraina och Europa kommer i andra hand verkar det som. Eller snarare de ses som någon form av sidokaraktärer som man i och för sig måste anpassa sig till för att nå målen:
/.../It is true we do not have troops engaged on the ground in Ukraine, but it has, in some sense, become our fight, and the president is going to have to do that week after week in order to keep the consensus here at home.
https://www.cfr.org/event/russias-war-ukraine-how-does-it-end

Och nej, de mest av mina underlag är faktiskt olika källor i väst mest också för att min ryska inte är vad den borde vara. Eller rättare sagt, icke-existerande.
.
Samtidigt så har du bevisat att du faktiskt inte förstår vad det står i de källor du hänvisar till.
Du tar till dig Putins propaganda sen tolkar du de skrivelser som du hittar på nätet efter det.
Jag vet inte om du har problem med språket eller bara att dålig läsförståelse eller helt enkelt att du är för djupt nergrävd i ditt kaninhål för att förstå.
USA, EU och Nato stöder Ukraina med vapen och kunskap, bakgrunden är att de vill förhindra Ryssland att med militär makt ta över sina grannländer, dvs. försvaga Ryssland. Men knappast nåt aktivt proxy krig för att USA vill ta ,ver makten i Ukriana, Georgien baltstaterna.
Men jag har förstått av dina inlägg och framför allt din tolkning av BBCs artikel om Ryska förluster att du har problem med att förstå och tolka en skiven text.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-08-12 kl. 07:07.
Citera
2022-08-12, 07:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkogsSaab
.
Samtidigt så har dubevisat att du faktiskt inte förstår vad det står i de källor du hänvisar till.
Du tar till dig Putins propaganda sen tolkar du de skrivelser som du hittar på nätet efter det.
Jag vet inte om du har problem med språket eller bara att dålig läsförståelse eller helt enkelt att du är för djupt nergrävd i ditt kaninhål för att förstå.
USA, EU och Nato stöder Ukraina med vapen och kunskap, bakgrunden är att de vill förhindra Ryssland att med militär makt ta över sina grannländer, dvs. försvaga Ryssland. Men knappast nåt aktivt proxy krig för att USA vill ta ,ver makten i Ukriana, Georgien baltstaterna.
Men jag har förstått av dina inlägg och framför allt din tolkning av BBCs artikel om Ryska förluster att du har problem med att förstå och tolka en skiven text.
Men man har ju redan tagit över makten i Ukraina. Du vet Maidan-revolutionen..

Kom igen nu! Läs det jag länkade till och sammanfatta vad det föredragna slutmålet är med Ukraina och om det ligger i linje med landets bästa eller vad det nu kan vara.

Hade USA haft de minsta intressen i Ukrainas väl och ve hade man förmått dem följa Minskavtalen.

Javisst ja! I dina källor är det Ryssland som brutit avtalet även fast de inte är en part i det.
Citera
2022-08-12, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eerieye
Cesium 137 och Strontium 90 är de stora bovarna vid utsläpp från båda typerna av kraftverk. Det finns inga skillnader där. Uran 237 finns nästan inte.

Men om man t ex spränger bassängen där utbränt kärnbränsle förvaras så blir det mycket stora konsekvenser för dricksvattnet i flera urbana områden. Spränger man oljekraftverket så går det inte att stänga de två kärnreaktorer som är i drift och det är även möjligt att de fyra stängda reaktorerna fortfarande behöver el från oljekraftverket.

Hela anläggningen borde stängas ner under ordnade förhållanden och jag tror att IAEA vill detta.
Jag tycker att det där med kärnkraftverket är konstigt..

Ryssland kontrollerar det ju.
Så bombar ryssarna sig själva?

Eller om de bombar det för att det finns ukrainska styrkor där:
Varför är de ukrainska styrkorna där då?
Förväntar sig ukrainarna att de får gå in på området utan att ryssarna anfaller dem?

Obs. jag är inte en Putinkramare.
Och svar från Putinkramare undanbedes.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Men man har ju redan tagit över makten i Ukraina. Du vet Maidan-revolutionen..

Kom igen nu! Läs det jag länkade till och sammanfatta vad det föredragna slutmålet är med Ukraina och om det ligger i linje med landets bästa eller vad det nu kan vara.

Hade USA haft de minsta intressen i Ukrainas väl och ve hade man förmått dem följa Minskavtalen.

Javisst ja! I dina källor är det Ryssland som brutit avtalet även fast de inte är en part i det.

Enligt Putins och ni andra i hans kaninhål ja.
För oss andra som inte styrs av Kreml var det ett folklig stödd avsättning av en korrupt president(Som var tillsatt som en marionett av Kreml)

Då Sepparatisterna aldrig varit en frisående part och Ryssland aldrig drog tillbaka sina styrkor från Ukraina så fanns det uppenbarligen ingen intention från Ryssland(Då de s.k. sepparatisterna styrdes av Ryssland via FSB, med stöd från en mindre del befolkningen i Donbass) att på något sätt uppfylla sin del av avtalet.
Läs på lite och ta bort dina skygglappar för verkligheten. Du behöver verkligen ta dig upp från ditt kaninhål.
Senast redigerad av SkogsSaab 2022-08-12 kl. 07:35.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dragan-shitfucker
God morgon! Vad är det senaste ? Skyller ni ryssar fortfarande flygplatsen på en "special smoking operation" eller har ni gett upp den lögnen ?

Konstigt att det röks på Vitryska flygbaser direkt efter, de borde verkligen se över reglerna.
Här får man inte ens röka på en mack.
Hur går det med Kherson-offensiven?

Javisst ja! Nu är offensiven mot Krim igång. Vad tror du? Åter under Kievs kontroll till jul?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in