Citat:
Ursprungligen postat av
Moretex
Ja du, ta en titt omkring och det verkar även vara kört för andra länder här i väst. Är det några som är beroende av omvärlden så är EU och till viss mån USA. Nu isolerar vi oss men kräver att andra länder utanför lyder som tidigare. Vi var tidigare en marknad för övriga världen och dom hade nytta av vår teknologi. Nu har många kommit ikapp medans du och andra sovit. Se bara på Siemens senaste rapport och förluster. Nu är inte ens vår marknad så intressant längre då världens befolkning överstiger vår rika miljard och deras ekonomier växer då våra krymper, dom kan nu klara sig utan oss. Det är därför vi ser denna hysteri och desperation från EU och USA då man inser att man håller på att tappa makten över fattigare länder och därmed också naturresurser.
Att det är en hel del korruption i Ryssland är rätt men det är lika i alla forna öststater, framför allt i Ukraina. Vad tycker du om våra oligarker i väst och vår "väl gömda" korruption då? Ryssland och Kina har sina sätt att göra affärer på med det är jobbigt för västs investerare att lära om för dom vill ha vår typ av liberal marknad (dvs vår typ av korruption).
Rysslands S300-400 samt kryssningsrobotar är bra och det kan vi konstatera med detta krig, inbilla dig inget annat. Man har även hypersoniska missiler och effektiva och fruktade eldkastare, tos-1a. Därimot har USA:s och NATO:s utrustning och vapen visat sig vara sämre än väntat och det vet du. Med dagens motmedel mot stridsvagnar och stridsflyg är dom i mycket överspelade och Ryssland använder knappt sitt flygvapen mer än närmast sina trupper. USA och NATO är helt beroende på luftherravälde så dom har slösat bort mycket pengar där. HIMARS fungerar bättre i ett modert krig och därför köper Polen många fler av dom då ryssland har massor av liknade och bättre system. Tas GPS och satelliter ut rasar USA:s krigföring ihop, även HIMARS. Indien köper vad som är fördelaktigt för militärt, ekonomiskt och politiskt ... prestanda är som vanligt inte viktigast.
Nej du får inga frågor för du vet lite och kan inte svara på ett realistiskt sätt, se bara detta tunna svar du gav, du brinner av hat och avsky mor Ryssland. Troligtvis hjälpte du till att bygga upp McDonald's eller IKEA (eller liknade) och har inte ens sett 1% av övrig ryskt industri eller teknologiutveckling. Vill du skriva av dig så beskriv gärna ditt upplevda Ryssland så kanske någon här läser. Själv tar jag del av andras äkta upplevelser av Ryssland och dess industri samt ekonomi. Ställ dig istället frågan varför många företag i väst fortfarande står i kö för att komma tillbaka till Ryssland efter detta vansinniga spektakel är över. Allt från råvaror, billig kompetent arbetskraft till uppbyggda transportvägar till Asien är intressant. Det finns så många fördelar och dom har blivit fler nu med väst sanktioner som har sparkat igång ryssarna som alltid är svårstartade men svåra att stoppa. Vi får se om ryssarna är så intresserade att släppa oss tillbaka in efter detta exploderande latenta rysshat.
En vägg av text samt spekulationer om vad jag gjort i Sovjet/Ryssland kryddat med whataboutism.
Som dessutom hyllar ryska vapen som har visat sig undermåliga och dissar NATO-vapen som har visat sig överlägsna.
Tror du att jag vill utveckla någon diskussion med någon så okunnig, obegåvad och spekulativ som vad du är?
Jag slösar inte mitt intellekt på någon som tror att Rysslands industri är överlägsen andras, de har liksom inte förstått Rysslands dilemma.
Ryssland håller sakta på att kollapsa vare sig du vill eller inte