2022-08-11, 15:14
Avslutad
Det känns som att man har följt den här valrörelsen helt i onödan.

Migrationen kommer aldrig kunna stramas åt helt och hållet.
Den grova brottsligheten kommer bara att fortsätta.
Energipriserna kommer förbli oförändrade så länge det skylls på Putinpriser.
Citera
2022-08-11, 18:02
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Det känns som att man har följt den här valrörelsen helt i onödan.

Migrationen kommer aldrig kunna stramas åt helt och hållet.
Den grova brottsligheten kommer bara att fortsätta.
Energipriserna kommer förbli oförändrade så länge det skylls på Putinpriser.
Valrörelser är inte onödiga, vi måste fortsätta för våra barns skull.

Men, det kommer inte att komma någon vändning i brådaste rappet. Har ni inte förberett er förr så är det hög tid nu, för detta kommer inte att sluta väl förr än tidigast efter bra nog mörkare tider än detta.
Citera
2022-08-11, 18:50
Medlem
Tror sossarna vinner igen, andelen bidragsberoende kontra arbetare ökar över tid och med en annalkande lågkonja vänder nog sig folk mot sossarna över alliansen
Citera
2022-08-11, 19:10
Medlem
ronaldo77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Nu säger Johan Pehrson (L) att han kan tänka sig att stödja Magda (S). Det svänger fort i L. Som jag ser det i nuläget måste M + KD + SD få fler mandat än de övriga partierna tillsammans om Sverige skall få ett regeringsskifte. Skall jag vara ärlig så tror jag inte att det lyckas, utan vi får en regering som leds av S. Frågan är bara vilka partier som kommer att ingå i S-regeringen.
Du misstolkade det han sa totalt. Han sa att om M KD SD L inte får majoritet så kommer han inte att rösta ner alla S förslag för sakens skull. Han sa att han vill vara en ”konstruktiv opposition” och göra upp med S i de frågor de tycker lika. Om högern får majoritet är det uteslutet att L inte stöttar högersidan, allt annat vore politiskt självmord
Citera
2022-08-11, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det blir med andra ord samma kaos som förra gången det begav sig. Kanske vi har en regering fram på vårkanten 2023 efter en ändlös rad av talmansrundor.

Jag ska rösta på Mp trots att jag egentligen är Sverigedemokrat, jag vill att samhället ska bli mycket sämre så att fler svenskar vaknar!
Citera
2022-08-11, 19:22
Medlem
Stantormans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Nu säger Johan Pehrson (L) att han kan tänka sig att stödja Magda (S). Det svänger fort i L. Som jag ser det i nuläget måste M + KD + SD få fler mandat än de övriga partierna tillsammans om Sverige skall få ett regeringsskifte. Skall jag vara ärlig så tror jag inte att det lyckas, utan vi får en regering som leds av S. Frågan är bara vilka partier som kommer att ingå i S-regeringen.

Mitt tips blir S, C och L. Med passivt stöd från V. Jag tror att S är duktigt less på Miljöpartiets flum och helt oansvariga politik. Får man en chans att dumpa MP tar man den. Det ser inte ut att bli något stabilt regeringsunderlag den här gången heller, regeringskriserna kommer nog att avlösa varandra.
Citera
2022-08-11, 19:41
Medlem
Concac123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KariusTand
Jag ska rösta på Mp trots att jag egentligen är Sverigedemokrat, jag vill att samhället ska bli mycket sämre så att fler svenskar vaknar!
Föreslår att du röstar på Nyans isåfall!
Citera
2022-08-11, 20:11
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KariusTand
Kamrat Karius, gör det inte. Du vill inte Sverige I L L A med att rösta (Mp) om du är värdekonservativ.

(Mp) kommer ändå Räddas med Råge i Riksdagen av Kamrat Fyra Procent by Nooshi.

Källa SVT / Novus idag som ger (Mp) 5,2 procent i stundande riksdagsvalet, smack dab mitt i nuffrorna för vår egen Kill-gissning (Kill, Pussycat, Kill) av 4,8 till 5,9 procent.

Lägg din röst för en framtid för Sverige. Rösta värdekonservativt.
Citera
2022-08-11, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Å andra sidan kommer SD förmodligen inte att släppa in L i någon borgerlig regering. Tar M och KD in dem, ja då kan de glömma SDs stöd.
Det du säger är alltså att en Kristerssonregering är omöjlig för SD+M+KD kommer aldrig få egen majoritet. Att insistera på att detta blågula block kan vinna är rent oärligt gentemot mindre politiskt insatta som faktiskt tror på skiten som skrivs på FB.
Citera
2022-08-11, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ronaldo77
Du misstolkade det han sa totalt. Han sa att om M KD SD L inte får majoritet så kommer han inte att rösta ner alla S förslag för sakens skull. Han sa att han vill vara en ”konstruktiv opposition” och göra upp med S i de frågor de tycker lika. Om högern får majoritet är det uteslutet att L inte stöttar högersidan, allt annat vore politiskt självmord
L är ju ingen främling för politiskt självmord så….
Citera
2022-08-11, 21:44
Medlem
CyberIngmars avatar
Svensken gråter över elpriser och bensin för att sen rösta grönt Siffrorna Siegfried visade på Novus tidigare före valen i deras augusti op ger klart en ljusglimt. Inte för att det ändrar mycket. Vi får ändå en S/C regering.

Är det inte märkligt hur båda partierna L och MP som månader innan valet presterar under spärren kommer över spärren just inför valet. Medias hatobjekt visar sänkt resultat på under 18% i ett antal undersökningar.

Kom ihåg att FI skrek feminister före rasisterna i valet när FI var aktuellt. FI fick all hjälp av media och kändisar ett parti kan önska. Resultatet har vi.
Citera
2022-08-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snitchelibitchen
L är ju ingen främling för politiskt självmord så….
Så vad föreslår du istället? Dödläge hela mandatperioden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in