2022-08-11, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Avrätta hemlösa?
Skulle de vara farligare än andra?

Jag sa inget om att hemlösa skulle vara farligare. Jag skrev "svetsa igen alla dörrar OCH avrätta alla hemlösa". Det där "och" var ganska viktigt. Betydelsen av det jag skrev är helt enkelt om man ska minska eller ta bort riskerna för barn så finns det endast en metod, nämligen att låsa in samtliga människor. Det är alltså inte en möjlighet.

Men det viktigaste är nog just det jag skrev innan, Sara tänker fel när hon säger att gäddorna har tillgång till barn eftersom de är dömda för tidigare övergrepp, eftersom gäddorna lika gärna kan ha kidnappat ungarna på gatan. En sådan tillgång kommer ju som sagt aldrig gå att få bort.
Citera
2022-08-11, 17:47
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Jag sa inget om att hemlösa skulle vara farligare. Jag skrev "svetsa igen alla dörrar OCH avrätta alla hemlösa". Det där "och" var ganska viktigt. Betydelsen av det jag skrev är helt enkelt om man ska minska eller ta bort riskerna för barn så finns det endast en metod, nämligen att låsa in samtliga människor. Det är alltså inte en möjlighet.

Men det viktigaste är nog just det jag skrev innan, Sara tänker fel när hon säger att gäddorna har tillgång till barn eftersom de är dömda för tidigare övergrepp, eftersom gäddorna lika gärna kan ha kidnappat ungarna på gatan. En sådan tillgång kommer ju som sagt aldrig gå att få bort.
Det är Gäddorna/pedofilerna som ska jagas.
Inte alla människor.
Dumpen är ett sätt att komma åt människor som söker barn och unga i sexuellt syfte.
Kidnappat på gatan, då handlar det väl även om människorov? Är nog inte så vanligt.
Senast redigerad av MeggieCleary 2022-08-11 kl. 17:50.
Citera
2022-08-11, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Har du något belägg för det eller? Jag personligen har mycket svårt för den typ av hittepå argument som du verkar vara svårt förtjust i.

Dels skrev jag att de troligtvis inte hängt ut den typen av riktigt farliga individer ännu. Det var ett antagande från min sida.

Det är väl flertalet användare här på forumet som klagat på att det är för mesiga gäddor. De uppträder ju oftast väldigt beskedligt och gör inte mycket väsen av sig.

Vad jag vet i alla fall så är det väl bara en gång som Patrik och Sara själva nämnt en specifik gädda där de var oroliga för sin egna säkerhet och hade hjälp av poliser eller om det var väktare i närheten då gäddan hade något knivbrott i bagaget.

Har du någon annan info på att de ska ha hängt ut en massa farliga individer? Nu menar jag så klart inte farliga för barn, för det har de ju gjort, utan individer som man kan ha anledning att tro är farliga för Patrik och Sara själva.
Citera
2022-08-11, 19:40
Medlem
Skurhinkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Inte omöjligt men det vore verkligen att riskera hela verksamheten. Förr eller senare blir det dramatik och känsloutbrott och Dumpen får läggas ner. Utåtagerande ADHD-fruntimmer är trevliga i början sen går åt helvete varenda gång.

I sanning. Fruntimmer med ADHD är riktigt nyckfulla. Det låter som du har personliga erfarenheter?
Citera
2022-08-11, 19:41
Medlem
Citat:
Det är fascinerande hur hårt du kämpar för rätten att ragga barn på internat att våldta.

Det kämpar jag inte för det minsta. Tycker meningen med groominglagen är utmärkt. Sedan har jag inte följt med nog mycket för att säga att lagen är utmärkt, den är den kanske. Så nej, jag kämpar inte det minsta för rätten att ragga barn att våldta.

Men jag kritiserar Dumpen för en hel del lagbrott och annan omoral, det är helt korrekt. Och helt skilt från folks rätt att ragga på nätet.

Att hantera rättsskipning är en sak för polisen, inte någon blogg. Om Patrik och Sara gärna vill bekämpa sexuella övergrepp, så är det bara att söka till polisskolan eller åklagarutbildningen.
Citera
2022-08-11, 19:58
Medlem
Beckombergalandets avatar
Flertal gånger i den här tråden har det återkommits till att folk tror att Patik och Sara har haft eller har samlag med varandra.

Jag har svårt att förstå vad som föranleder dessa misstankar.

Har de på något sätt uttryckts på Dumpen från de själva eller från annat håll att de skulle ha ett sexuellt intresse för varandra.. och om inte, varför dessa återkommande antydningar?
Citera
2022-08-11, 19:59
Medlem
Citat:
Jag argumentera med det jag vet och kan belägga, du argumenterar om det du tror kan eventuellt hända men som du saknar belägg för. Vi är alltså olika på det sättet.

Då och då skojar jag också men det brukar raderas pga trams och ot och jag framstår därmed som helt jävla torr och tråkig.

Men herregud, du får väl använda ditt sunda förnuft? Eller tycker du det finns något som tyder på att gäddorna de hängt ut i själva verket är förklädda våldsverkare?

Så ifall jag gör ett antagande, och dessutom är noga med att poängtera att det är just ett antagande, då ska jag bli beskylld för att inte ha några belägg!??

Tror du inte möjligheten finns att man gör antaganden och ställer frågor för att se efter vad andra kan ha för syn på saken och få igång en diskussion?
Citera
2022-08-11, 20:28
Medlem
Hittade ni nånsin gäddan i blått?
Citera
2022-08-11, 20:34
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Flertal gånger i den här tråden har det återkommits till att folk tror att Patik och Sara har haft eller har samlag med varandra.

Jag har svårt att förstå vad som föranleder dessa misstankar.

Har de på något sätt uttryckts på Dumpen från de själva eller från annat håll att de skulle ha ett sexuellt intresse för varandra.. och om inte, varför dessa återkommande antydningar?

Ser inga milfs i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=yygnaAdnx6c

Han gillar nog bara damer i samma ålder som hans egna dotter.
Citera
2022-08-11, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Ser inga milfs i denna video: https://www.youtube.com/watch?v=yygnaAdnx6c

Han gillar nog bara damer i samma ålder som hans egna dotter.
Var det svar på min fråga?? En manlig bekant till mig sa att Sara är en gilf, vad det nu innebär. Nu pratar du om milf, men jag är tyvärr inte såp bevandrad i porrens olika titlar så du kanske kan förklara för mig. I vilket fall, VAD är det som gör att folk tor att Patrik skulle ha sex med Sara?? Jag kan inte se. Är sysftet att misskreditera Dumpen som företseelse el vad?
Citera
2022-08-11, 21:00
Medlem
Citat:
Haha men för helvete Beckombergalandet
Så då kanske du kan förklara för mig varför du misstänker att de är ett sexpar.

Vore ytterst märkligt att de har sex på sin gäddturné skulle väl vara nästan en aning perverst. Vad grundas påståendena i?
Citera
2022-08-11, 21:02
Medlem
Bussmekanikerns avatar
Citat:
Bra och intressant inlägg.
När det gäller tex Kuratorgäddan #132 i Malmö kan man tänka att han bryter mot lojalitetsplikten mot sin arbetsgivare vilket är skäl till uppsägning.

Ja, i det fallet är det väldigt uppenbart, att personen inte är lämplig för sitt yrke pga förtroendeskäl samt rent säkerhetsmässigt och värderingsmässigt, likaså i de förekommande fall där gäddan är engagerad inom föreningslivet och idrotten med barn / ungdomar samt jobbar inom skola, barnomsorg t.ex förskolärare, lärare, fritidspedagog etc. Ungefär som att en dömd narkoman jobbar på apoteket och blir påkommen med att stjäla tabletter eller att en polis gör sig skyldig till mened eller falska vittnesmål, alltså personens handling kommer på direkt kollisionskurs med yrket.

Citat:
Lojalitetsplikten innebär att du ska sätta arbetsgivarens intresse framför ditt eget – Du ska undvika lägen där du riskerar att inte vara lojal med, eller rent av skada, din arbetsgivare.

Inte för att vara "den" men lojalitetsplikten som sådan är väl inte tillämpningsbar som praxis i detta case, lojalitetsplikten handlar väl mer om att inte ägna sig åt konkurrerande verksamhet, röja företagshemligheter, sprida rykten om företaget etc liknande. Det gäddan har gjort är fördj*vligt och helt galet men inte direkt riktat mot arbetsgivare ? Bra är iallafall att de förlorar sina jobb, meningen med Dumpen är att de skall få skämmas samt få lida konsekvenser i syfte att avskräckas från att göra om det samt att varna övriga Svenska folket så alla vet vem personen är.

Citat:
Han har både skadat arbetsgivaren genom sitt agerande och satt sina intressen framför arbetsgivaren iom att han nu inte längre kan vara inhyrd kurator på skolan.Det andra som händer som också är skäl till uppsägning är att det uppstår arbetsbrist då han inte längre går att hyra ut som kurator till skolor.

Helt korrekt av dig ! Om han inte längre är anställningsbar i sin bransch pga preferenser som dessa är det enkelt att säga upp honom på skäl av "personlig arbetsbrist", så det ger jag dig helt rätt i , men min fråga är snarare i det fall där den respektive gäddans jobb inte berör arbetet t.ex målare, industriarbetare, affärsbiträde etc

Och missförstå mig inte är du snäll, jag tar definitivt inte gäddorna i försvar, jag tycker det är väldigt bra att gäddorna får alla konsekvenser de kan t.ex att de får skämmas inför hela internet, sin arbetsgivare, sin familj och grannar m.fl men jag bara validerar hur enkelt det är att bli uppsagt från en fast tjänst pga någonting som publicerats på internet och som inte är relaterat direkt till jobbet som sådant. Vad som egentligen krävs utanför jobbet för att ge arbetsgivaren rätt att avskeda personen pga dennes livsstil, livsföring, åsikter och utomarbetsliga företagande.
Senast redigerad av Bussmekanikern 2022-08-11 kl. 21:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in