2022-08-11, 13:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av inspiratoeren
Greta föredrar folk som kan tänka själva. Hon ger inte detaljerade instruktioner, det har hon inte tid för, istället förväntas man själv kunna tänka efter vad som är lämpligt.

Jag har bara sagt att Greta var på ett besök i EU-kommissionen, jag har inte sagt när eller hur, så jag är mycket försiktig med Gretas förtroende. Bilden visar dock tydligt, att Greta har varit i tunnelbanan i Bryssel.

Det är märkligt att jag angrips för en mycket försiktig upplysning, medan andra här får be om nakenbilder nästan utan kritik.

Greta kanske snart morrar om, att hon inte är något slags utställningsföremål! Både hon och jag föredrar, att kallas för aktivister, även om vi båda två även har andra roller. P S Har aldrig sett Greta tugga bubbelgum och jag har sett henne rätt många gånger. Att Greta gillar att kolla på nyheter stämmer däremot.
Det var ett himla morrande på henne Fortfarande så tycker jag att om ett möte är hemligt,ja då är det hemligt och inget annat.Att ha fått tillåtelse från henne att det är okej om man pyser ut det lite lätt här låter allt annat än trovärdigt Lika tokigt att just du skulle ha den bilden från tunnelbanan I Bryssel Som du sedan ska fråga Greta om det är okej att lägga ut här En fråga När tror du själv du får svar från Greta? Hon som önskar att dygnet ska ha fler timmar.Hur många år ska vi vänta? Hon tuggar visst bubbelgum
2022-08-11, 13:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni
Det var ett himla morrande på henne Fortfarande så tycker jag att om ett möte är hemligt,ja då är det hemligt och inget annat.Att ha fått tillåtelse från henne att det är okej om man pyser ut det lite lätt här låter allt annat än trovärdigt Lika tokigt att just du skulle ha den bilden från tunnelbanan I Bryssel Som du sedan ska fråga Greta om det är okej att lägga ut här En fråga När tror du själv du får svar från Greta? Hon som önskar att dygnet ska ha fler timmar.Hur många år ska vi vänta? Hon tuggar visst bubbelgum
Greta tycker nog att den som väntar på något gott kan vänta länge. Så småningom kommer hon antagligen dock, att offentligt lägga ut bilden från tunnelbanan i Bryssel.

En liten sakupplysning, Greta har delat bilden både med mig och med vissa andra i F4F, så den är knappast jättekänslig.

Bilder och info från/om möten som sker i det tysta är vanligtvis som känsligast just när mötet sker och vanligtvis betydligt mindre känsliga som här i efterhand.

Det känsliga med bilden i tunnelbanan är väl att den visar, att Greta fortfarande i vissa sammanhang är den främsta av jämlikar. Annars är bilden rätt oskyldig.
2022-08-11, 13:50
Medlem
Citat:
Greta föredrar folk som kan tänka själva. Hon ger inte detaljerade instruktioner, det har hon inte tid för, istället förväntas man själv kunna tänka efter vad som är lämpligt.

Jag har bara sagt att Greta var på ett besök i EU-kommissionen, jag har inte sagt när eller hur, så jag är mycket försiktig med Gretas förtroende. Bilden visar dock tydligt, att Greta har varit i tunnelbanan i Bryssel.

Det är märkligt att jag angrips för en mycket försiktig upplysning, medan andra här får be om nakenbilder nästan utan kritik.

Greta kanske snart morrar om, att hon inte är något slags utställningsföremål! Både hon och jag föredrar, att kallas för aktivister, även om vi båda två även har andra roller. P S Har aldrig sett Greta tugga bubbelgum och jag har sett henne rätt många gånger. Att Greta gillar att kolla på nyheter stämmer däremot.
Min kommentar om att Greta™ gillar att titta på TV, var givetvis en anspelning på filmen "Being There". Där kläcker Peter Sellers mentalt efterblivne rollfigur ur sig plattityder som den självständigt "tänkande" omgivningen tolkar som visdomsord. Därmed inte sagt att jag betraktar Greta™ som mentalt efterbliven. Hon är bara en skådespelerska. Som kläcker ur sig plattityder som den självständigt "tänkande" omgivningen tolkar som visdomsord.

Med tanke på att det här är en skvallertråd, så är väl inläggen med sexuella anspelningar de som ligger närmast topic?

Greta™ gillar inte dick-pics eller spunnet socker.
2022-08-11, 13:55
Avslutad
Citat:
Greta tycker nog att den som väntar på något gott kan vänta länge. Så småningom kommer hon antagligen dock, att offentligt lägga ut bilden från tunnelbanan i Bryssel.

En liten sakupplysning, Greta har delat bilden både med mig och med vissa andra i F4F, så den är knappast jättekänslig.

Bilder och info från/om möten som sker i det tysta är vanligtvis som känsligast just när mötet sker och vanligtvis betydligt mindre känsliga som här i efterhand.

Det känsliga med bilden i tunnelbanan är väl att den visar, att Greta fortfarande i vissa sammanhang är den främsta av jämlikar. Annars är bilden rätt oskyldig.
Om jag får gissa så kommer du inte lägga ut den bilden här överhuvudtaget. Okej är det så det ligger till så är det väl inga problem att du berättar mer om mötet.
2022-08-11, 13:58
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Eftersom TV:n åkte ut för 20 år sedan, kan jag tyvärr inte se filmen om Greta™. (Inte heller resten av SVT:s enfaldiga propaganda.)

Men jag är nyfiken på hur Greta fan club™ tänker. Tror de verkligen på berättelsen om den ensamma lilla flickan som startade allt själv utan hjälp? Tycker de inte att det är underligt att en filmare sätter igång att följa henne direkt? Tycker de inte att det är underligt att en filmare följer med i bilen på väg till stallet? (Det har ju ingenting med skolstrejk att göra.) Tycker de inte att det är underligt att en filmare kan följa Greta™ i ett år utan uppdrag från någon? Hur försörjde han sig under den tiden? Det hör till ovanligheterna att en ung frilansande filmare har ett sparkapital att leva på under ett år. (Alla tänkande människor förstår att han fick betalt för sitt jobb.) Saknar Greta fan club™ helt förmågan till kritiskt tänkande? Det är ju så uppenbart att det är ett skådespel. Som när SVT råkade sända lite för mycket när Greta™ höll tal i Polen eller Tyskland eller var det nu var. Kameran råkade avslöja att hon höll tal inför en sal som saknade publik. (Vilket stämde lite illa med narrativet om hur otroligt intresserade alla var av vad hon hade att förtälja.) Om någon skall hålla ett tal, men upptäcker att ingen har kommit för att lyssna, så ställer man in. Men Greta™ skulle bara tala inför kameran. (Vilket hon lika gärna kunde ha gjort i en studio hos SVT hemma i Stockholm.) Greta™ är en massmedial produkt från början till slut. Off-topic: Hur mycket betalar du för tillgång till Disney+?

Greta™ gillar att titta på TV och tugga bubbelgum.
Jag streamar allt gratis såklart
Så du tycker det är konstigt att Sveriges största tonåring blir dokumenterad?
Jag tror nog att de stod på kö där.
2022-08-11, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Jag streamar allt gratis såklart
Så du tycker det är konstigt att Sveriges största tonåring blir dokumenterad?
Jag tror nog att de stod på kö där.
Problemet (och det förstår du nog, om du tänker efter) är att hon blev dokumenterad från början. Innan hon blev känd. Det var ingen som stod på kö, allt var planerat. Greta™ är en massmedial produkt, hon blev inte känd av sig själv. Hon är en skådespelerska. Som inte har några problem att hålla ett tal inför en folktom sal. Det är ju bara för kameran i vilket fall som helst...
2022-08-11, 14:32
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Problemet (och det förstår du nog, om du tänker efter) är att hon blev dokumenterad från början. Innan hon blev känd. Det var ingen som stod på kö, allt var planerat. Greta™ är en massmedial produkt, hon blev inte känd av sig själv. Hon är en skådespelerska. Som inte har några problem att hålla ett tal inför en folktom sal. Det är ju bara för kameran i vilket fall som helst...
Du har ju rätt att ha en åsikt såklart. ( det finns de som tror Trump är president fortfarande)
Greta höll tal senast på Glastonbury för över 100k människor.
2022-08-11, 14:47
Medlem
Citat:
Du har ju rätt att ha en åsikt såklart. ( det finns de som tror Trump är president fortfarande)
Du duckar huvudfrågan: Varför dokumenterades Greta™ långt innan hon blev känd? Tror du att en ung frilansfilmare har råd att gå utan inkomst i ett år i hopp om att kunna sälja sin film? Eller tror du på det mer sannolika; att han faktiskt var anställd för att dokumentera Greta™? Hon är en skådespelerska och medial produkt. Inget mer, inget mindre.

En annan osannolik slump är att Greta™:s "skolstrejk" tidsmässigt råkade sammanfalla med publikationen av Malena Ernmans pekoral om sin familj.
2022-08-11, 14:50
Medlem
wwrs avatar
Citat:

Greta är så pass populär hos EU-kommissionen, så jag tror att hon skulle kunna få ett eget fint kontor där, om hon skulle vara intresserad av sådant. Greta föredrar dock att se människor som de är, status betyder föga för henne, vilket är tlltalande.
Jag tror också att Greta slutar i EU om inte förnuftiga krafter lyckats lägga ned organisationen innan dess. Hon maskerar bara ointresse ibland. Hon är en duktig skådespelerska men drar ibland mot överspel.

https://snipboard.io/6Xh2Jo.jpg

Var är bilden på henne i Bryssel?
Senast redigerad av wwr 2022-08-11 kl. 15:18.
2022-08-11, 15:18
Medlem
Citat:

Greta kanske snart morrar om, att hon inte är något slags utställningsföremål! Både hon och jag föredrar, att kallas för aktivister, även om vi båda två även har andra roller. Har aldrig sett Greta tugga bubbelgum och jag har sett henne rätt många gånger. Att Greta gillar att kolla på nyheter stämmer däremot.

Greta är så pass populär hos EU-kommissionen, så jag tror att hon skulle kunna få ett eget fint kontor där, om hon skulle vara intresserad av sådant. Greta föredrar dock att se människor som de är, status betyder föga för henne, vilket är tlltalande.

Greta föredrar folk som kan tänka själva. Men hon begriper inte att ett globalt nätverk kräver planering. Det måste du tvärtom påminna henne om, gång på gång…

Citat:
Ursprungligen postat av tindraninni

Man skulle kunna tro att Greta gett klartecken åt att offentliggöra just det här ”hemliga” besöket, medan andra hemliga möten på högsta internationell nivå ska förbli hemliga. Varför är förstås en annan femma som vi nog inte är värdiga att få veta.

Citat:

Och då kom hon överens med över 100K jublande människor om att just de ska ”make the impossible”. Vet du möjligen om de har satt igång? Eller ska hon vänta till nästa sommarlov?

Ska hon delta i klimatkonserten på Malmöfestivalen den 19 augusti? Går det att kombinera med skolstarten?

Citat:
Du duckar huvudfrågan: Varför dokumenterades Greta™ långt innan hon blev känd? Tror du att en ung frilansfilmare har råd att gå utan inkomst i ett år i hopp om att kunna sälja sin film? Eller tror du på det mer sannolika; att han faktiskt var anställd för att dokumentera Greta™? Hon är en skådespelerska och medial produkt. Inget mer, inget mindre.

En annan osannolik slump är att Greta™:s "skolstrejk" tidsmässigt råkade sammanfalla med publikationen av Malena Ernmans pekoral om sin familj.

Greta förklarade den perfekt tajmade boklanseringen med att den skulle ha getts ut redan samma vår men att de blev osams med förlaget och bytte till ett annat.

Jag vet inte jättemycket om förlagsvärlden, men tror inte det är så lätt att bara bryta ett kontrakt. Är det inte risk för att man åker på ett sjujäkla skadestånd för avtalsbrott? Pengar som kunde ha använts till svältande barn…

Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Jag tror också att Greta slutar i EU om inte förnuftiga krafter lyckats lägga ned organisationen innan. Hon maskerar nog bara ointresse ibland. Hon är en duktig skådespelerska men drar ibland mot att spela över.

https://snipboard.io/6Xh2Jo.jpg

Vad är bilden på henne i Bryssel?

Din länkade bild är garanterat mycket mer talande
2022-08-11, 17:08
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:

Tror du att Nahtan Grossman var synsk och förutspådde Gretas raketkarriär?
Hans projekt från början handlade om unga aktivister från början. Greta var en del i detta och som filmare så träffade han mitt i prick.
2022-08-11, 17:38
Medlem
Citat:
Ungdomar kan ha olika skäl till att åka på musikfestival:
  • Lyssna på musik.
  • Supa.
  • Knarka.
  • Knulla.
  • Lyssna på Greta™.
Jag var senast på musikfestival 1987 i Roskilde, så jag har ingen aning om hur dagens undomar prioriterar. Det var kanske 100k människor som pyntade inträde bara för att få se Greta™?
Citat:
Tror du att Nahtan Grossman var synsk och förutspådde Gretas raketkarriär?
Hans projekt från början handlade om unga aktivister från början. Greta var en del i detta och som filmare så träffade han mitt i prick.
Nej, jag tror inte att Grossman var synsk, det är det narrativ som Team Greta™ presenterar. Jag tror att Grossman var anställd av Team Greta™.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in