Citat:
Ursprungligen postat av
inspiratoeren
Greta föredrar folk som kan tänka själva. Hon ger inte detaljerade instruktioner, det har hon inte tid för, istället förväntas man själv kunna tänka efter vad som är lämpligt.
Jag har bara sagt att Greta var på ett besök i EU-kommissionen, jag har inte sagt när eller hur, så jag är mycket försiktig med Gretas förtroende. Bilden visar dock tydligt, att Greta har varit i tunnelbanan i Bryssel.
Det är märkligt att jag angrips för en mycket försiktig upplysning, medan andra här får be om nakenbilder nästan utan kritik.
Greta kanske snart morrar om, att hon inte är något slags utställningsföremål! Både hon och jag föredrar, att kallas för aktivister, även om vi båda två även har andra roller. Har aldrig sett Greta tugga bubbelgum och jag har sett henne rätt många gånger. Att Greta gillar att kolla på nyheter stämmer däremot.
Greta är så pass populär hos EU-kommissionen, så jag tror att hon skulle kunna få ett eget fint kontor där, om hon skulle vara intresserad av sådant. Greta föredrar dock att se människor som de är, status betyder föga för henne, vilket är tlltalande.
Greta föredrar folk som kan tänka själva. Men hon begriper inte att ett globalt nätverk kräver planering. Det måste du tvärtom påminna henne om, gång på gång…
Citat:
Ursprungligen postat av
tindraninni
Det var ett himla morrande på henne Fortfarande så tycker jag att om ett möte är hemligt,ja då är det hemligt och inget annat.Att ha fått tillåtelse från henne att det är okej om man pyser ut det lite lätt här låter allt annat än trovärdigt Lika tokigt att just du skulle ha den bilden från tunnelbanan I Bryssel Som du sedan ska fråga Greta om det är okej att lägga ut här En fråga När tror du själv du får svar från Greta? Hon som önskar att dygnet ska ha fler timmar.Hur många år ska vi vänta? Hon tuggar visst bubbelgum
Man skulle kunna tro att Greta gett klartecken åt att offentliggöra just det här ”hemliga” besöket, medan andra hemliga möten på högsta internationell nivå ska förbli hemliga. Varför är förstås en annan femma som vi nog inte är värdiga att få veta.
Citat:
Ursprungligen postat av
Giant Squid
Du har ju rätt att ha en åsikt såklart. ( det finns de som tror Trump är president fortfarande)
Greta höll tal senast på Glastonbury för över 100k människor.
Och då kom hon överens med över 100K jublande människor om att just de ska ”make the impossible”. Vet du möjligen om de har satt igång? Eller ska hon vänta till nästa sommarlov?
Ska hon delta i klimatkonserten på Malmöfestivalen den 19 augusti? Går det att kombinera med skolstarten?
Citat:
Ursprungligen postat av
Osynlige.Mannen
Du duckar huvudfrågan: Varför dokumenterades Greta™ långt innan hon blev känd? Tror du att en ung frilansfilmare har råd att gå utan inkomst i ett år i hopp om att kunna sälja sin film? Eller tror du på det mer sannolika; att han faktiskt var anställd för att dokumentera Greta™? Hon är en skådespelerska och medial produkt. Inget mer, inget mindre.
En annan osannolik slump är att Greta™:s "skolstrejk" tidsmässigt råkade sammanfalla med publikationen av Malena Ernmans pekoral om sin familj.
Greta förklarade den perfekt tajmade boklanseringen med att den skulle ha getts ut redan samma vår men att de blev osams med förlaget och bytte till ett annat.
Jag vet inte jättemycket om förlagsvärlden, men tror inte det är så lätt att bara bryta ett kontrakt. Är det inte risk för att man åker på ett sjujäkla skadestånd för avtalsbrott? Pengar som kunde ha använts till svältande barn…
Citat:
Ursprungligen postat av
wwr
Jag tror också att Greta slutar i EU om inte förnuftiga krafter lyckats lägga ned organisationen innan. Hon maskerar nog bara ointresse ibland. Hon är en duktig skådespelerska men drar ibland mot att spela över.
https://snipboard.io/6Xh2Jo.jpg
Vad är bilden på henne i Bryssel?
Din länkade bild är garanterat mycket mer talande