2011-04-11, 20:37
Medlem
loqus avatar
Då jag anser mig ekonomiskt ha det ganska bra har jag ibland skänkt pengar till olika välgörenhetsorganisationer, bl.a. till Rädda Barnen och Stockholms stadsmission, och någon gång till Röda korset.

Jag blev i dagarna uppringd av en person från Stockholms stadsmission som undrade om jag kunde tänka mig att skänka mer regelbundet eftersom det skulle underlätta deras planering och minska administrativa kostnader.

Jag är ideologiskt (delvis etno-) nationalistisk. Röstade senast på SD. Ser framförallt att eventuella penger går till de mest behövande svenskarna. (Jag skulle gärna hjälpa hela världen, men det kan jag inte).

Vilka hjälporganisationer är bra ur mitt perspektiv? Kräver eller önskar ingen rasdiskriminering, men att de inte prioriterar helt galet. Har något svagt minne av att någon föredrog att gömma "flyktingar" i stället för att hjälpa medborgare, men jag kanske har fel.

Några åsikter om detta?
Citera
2011-04-11, 20:55
Bannlyst
Stadsmissionen kallar ju numer illegala invandrare för "rättighetslösa", vilket kanske säger en hel del om deras hållning.

Som etnonationalist kan jag rekommendera dig Solidarity Helping Hand som främst arbetar med att hjälpa vita afrikaaner i Sydafrika. Det pågår ju som bekant ett massmedialt och politiskt nedtystat folkmord på dessa i detta nu.

Om du vill hålla dig till Sverige finns annars Gula Korset som hjälper fängslade nationalister.
Citera
2018-07-24, 20:10
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Just ni driver Stockholms stadsmission en kampanj i dagspressen med bilder på blonda svenska barn som påstås få gå hungrande under sommarlovet eftersom deras föräldrar är så fattiga att det inte finns pengar till mat!

Ungefär lika trovärdigt som om man påstod att de blonda barnen på bilderna löpte risk att könsstympas eller giftas bort under sommarlovet!

Stadsmissionen har gått från att hjälpa utsatta kristna svenskar till att hjälpa muslimer och romer, de får inte en spänn av mig!

Har ni sett annonserna? Vad tänker ni?
Senast redigerad av Omaskeradmask 2018-07-24 kl. 20:23. Anledning: Typo
Citera
2018-07-24, 20:24
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Omaskeradmask
Just ni driver Stockholms stadsmission en kampanj i dagspressen med bilder på blonda svenska barn som påstås få gå hungrande under sommarlovet eftersom deras föräldrar är så fattiga att det inte finns pengar till mat!

Ungefär lika trovärdigt som om man påstod att de blomda barnen på bilderna löpte risk att könsstympas eller giftas bort under sommarlovet!

Stadsmissionen har gått från att hjälpa utsatta kristna svenskar till att hjälpa muslimer och romer, de får inte en spänn av mig!

Har ni sett annonserna? Vad tänker ni?
Har inte sett anonnserna men tänkte bemöta din tro.
Jo, faktiskt. Det finns Svenska barn som ofrivilligt småsvälter.
Det finns familjer som lever på marginalerna där pengarna är slut straxt innan lön.

Nu ska jag erkänna att en familj överlever på exeistensminimum om de inte drar på sig något extra o jag vill nog peka på att det är just det där lilla extra som gör att pengarna är slut.
Ser ganska mkt fimpar vid lekparken i detta område. Samma lekpark som om dagarna även utanför semestertider är fulla av barnfamiljer.
Citera
2018-07-24, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Har inte sett anonnserna men tänkte bemöta din tro.
Jo, faktiskt. Det finns Svenska barn som ofrivilligt småsvälter.
Det finns familjer som lever på marginalerna där pengarna är slut straxt innan lön.

Nu ska jag erkänna att en familj överlever på exeistensminimum om de inte drar på sig något extra o jag vill nog peka på att det är just det där lilla extra som gör att pengarna är slut.
Ser ganska mkt fimpar vid lekparken i detta område. Samma lekpark som om dagarna även utanför semestertider är fulla av barnfamiljer.

Då är det bättre att ge pengarna till familjerna och barnen direkt. Istället för att föda en direktör på stadsmissionen med 70.000 Kr. i lön.
Citera
2018-07-24, 21:55
Medlem
Sleepyoh22s avatar
Vad jag vet om stadsmissionen är att det är få anställda personer, några få chefer mer kvinnor än män, oftast Svenska, (vita) chefer och 4 andra med blandad etnicitet per butik. På en vanlig dag kanske det är 8-12 personer där, 2-4 jobbar där (är anställda) medans resten är en blandning mellan arbetstränande människor från arbetsförmedlingen alternativt personer dömda till samhällstjänst, etnictet blandad. Helger är mer 1-2 anställda och 1-3 dömda/arbetstränande, beroende på vilka som orkar bry sig om att åka dit.

Dom som arbetstränar är blandade, lata svenskar som fastnat vid ett tv-spel alternativt mörkhyade som aldrig gjort ett ärligt handtag och drömmer om tiden i hemlandet, blandat och mestadels ovilja och lathet.

Dom som jobbar med samhällstjänst där verkar vara mest svenskar, dömda för brott som inte vid anblick är allt för allvarliga men som för staten är "allvarliga", mest svenskar men olika, några undantag givetvis men dom dömda som jobbar är ofta Svenska.

Förtäckt gratis arbete och totalt bullshit om jag får säga mitt, folk där går runt och funderar på vilken galje som är rätt och vilken skjorta som ska hänga var, och om leksaksbilen ramlat ner på leksaksavdelningen. Vad i Helvete det hjälper folk till att få arbete kan jag inte förstå, eller hur det ska straffa en återfallsförbrytare alternativt en sneseglare som gör en sak fel.

Vart pengarna går har jag ingen aning om, men som vanligt i liknande organisationer verkar vissa ha det jäkligt bra och vissa det sämre. Jag räknar med att pengar försvinner, så är det alltid.

Men visst, dom hjälper en del kvinnor barn och hemlösa, så lite cred får dom väl. Men annars i övrigt har jag inget för deras organisation som luktar unket.
Senast redigerad av Sleepyoh22 2018-07-24 kl. 22:08.
Citera
2018-07-24, 23:03
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Jag vet inget fungerande alternativ för att hjälpa svenska hemlösa så jag fortsätter att stödja Stadsmissionen som månadsgivare. Men jag övervägde allvarligt att hoppa av när de tackade nej till pengar från SD, en makalös arrogans som det är svårt att glömma. Kanske var det dock ett korrekt beslut pragmatiskt sett eftersom de flesta givare förmodligen är välbeställda kvinnor som får en godhetskick av att hata SD.
Citera
2019-06-03, 07:03
Medlem
Omaskeradmasks avatar
Då var det dags för deras årliga kampanj för att du ska skänka pengar till svältande barn i Sverige vars föräldrar inte har råd att mätta sina barns munnar under sommarlovet!

Det är den uteblivna skollunchen som är den stora boven i dramat!

Tror faktiskt att detta är ett lika "stort" problem som de sägenomspunna sommarkatterna!

Har du råd att göda dina barn i sommar?
Citera
2022-08-11, 12:17
Medlem
Ördögs avatar
Stadsmissionen tackar nej till donationer från SD, men anställer hijabklädda islamister att ta hand om ukrainska flyktingar. Mycket intressant och synnerligen svenskt.

https://detgodasamhallet.com/2022/08...en/#more-60909
Jag studsade till när jag i DN 29 juli såg att chefen för ett hjälpcenter som Stockholms stadsmission inrättat, för hjälp och vägledning till krigsflyktingar från Ukraina, leds av en kvinna i strikt heltäckande hijab. Hon heter Susanne Svensson, är chef för verksamheten och deltar i det dagliga arbetet på hjälpcentret vid Fridhemsplan, vilket startades den 12 april.
/---/
Stadsmissionen låter alltså en tydligt uttalad representant för en av de mest ojämlika maktordningar som finns, den totalitära politiska ideologin islam, bli ansiktet utåt för en av sina hjälpverksamheter. Vilken till absolut övervägande del besöks av ortodoxt kristna kvinnor som ensamma flytt med sina barn från det ryska anfallskriget i Ukraina.
/---/
Svensson representerar en ideologi/religion där kvinnan enligt den regelbok som Svensson följer, koranen och sharialagarna, har halva människovärdet av en man vid arv, får räkna med lite stryk om hon inte lyder sin make, ständigt i hederns namn måste kontrolleras genom sedesam och heltäckande klädsel, får slinka in genom en sidoingång till moskén och försvinna upp på läktaren, för att hållas utom synhåll från männen. För att bara nämna några exempel.
Citera
2022-08-11, 14:50
Medlem
Akvavitaes avatar
Kön till statsmissionens mathjälp i min hemstad består främst av invandrare o en och annan whitetrash. Kanske bättre att hjälpa KRIS om du vill sikta in dig på vitingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in