2022-08-11, 14:19
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
Det sista fetaste: Även om det inte är trådsanningar du skapar måste du ju ändå erkänna att någon av dig eller Lasse är ju lite ute och cyklar? (skriver ut fel info här i tråden som blir lite av en trådsanning)

Nej, det är inga trådsanningar.
Det är bara det att det är alltför komplext att förklara i denna tråd deras relation. Jag förstår fullständigt vad Lasseliten2 skriver för jag har samma fakta och jag kan nog säga att han förstår mig också. Alltså inga problem oss emellan.

Tyvärr går det ju inte som Lasse säger att skriva ut allt här p.ga alla påhopp som görs och där Lasse ständigt får gå i försvar istället hade han kunnat dela sin info.

Ute och cyklar är däremot många andra som sprider hörsägen och skvaller och gör det till trådsanningar.

Och kanske tycker du och andra att det är givande att ha sån här pajkastning, men några utav oss delar iaf information med varandra.
2022-08-11, 14:21
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
ok då vet jag ordningen.

Varför tog det slut med P? Och hur träffades Lydia och Emil? Så liten är ju ändå inte världen att under ett år blir det Emils x -> P -> Lydia -> Emil. Vilken soppa hehe blir helt snurrig

Genom Per kan man säga.
2022-08-11, 14:21
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Jag förstår dig 🥰

För att svara på din andra fråga ang presentpengar.

För det första så är det horribelt av den som spridit ut detta. Jättesynd om flickorna. Vad den personen fick ut av att skvallra, vet jag inte. Men personen ifråga bryr sig inte ett enda dugg om dessa flickor.

Vad jag fått veta så sa flickorna till sin mamma att ta av de pengarna för att handla mat då de haft många utgifter. Det var alltså ingen stöld. Det var pengar Lydia själv från början satt in. Vi talar om några hundra. Alltså inga tusenlappar eller så.

Nej, att stjäla är inte ok.
Ok, ja har det gått till på det sättet och barnen var medvetna om det och ville hjälpa till med mat kan jag förstå det.

Sen om anledningen är många utgifter som tillkommer som familj så absolut, skulle det däremot vara så att ens leverne som alkohol, festande och sånt gjort att pengarna sinat tycker jag det är mindre ok.
2022-08-11, 14:22
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ok, ja har det gått till på det sättet och barnen var medvetna om det och ville hjälpa till med mat kan jag förstå det.

Sen om anledningen är många utgifter som tillkommer som familj så absolut, skulle det däremot vara så att ens leverne som alkohol, festande och sånt gjort att pengarna sinat tycker jag det är mindre ok.

Det håller jag helt med dig om!
2022-08-11, 14:25
Medlem
Citat:
Det sista fetaste: Även om det inte är trådsanningar du skapar måste du ju ändå erkänna att någon av dig eller Lasse är ju lite ute och cyklar? (skriver ut fel info här i tråden som blir lite av en trådsanning)

Ledsen, men jag förstår inte din fråga. Ingen av oss är ute och cyklar som du påstår.
Som jag skrev innan, folk tror så jäkla mycket. Så då kan det vara smidigt at spela med.
2022-08-11, 14:30
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
De träffades kring nyår, Lydia var ihop med P, du vet, som du skulle hjälpa till att sätta i skiten åt Lydia

Nu är du dum Muffe. Det var Emils önskan. Kanske du borde ta dig ett snack med Emils broder/familj så kanske de kan berätta för dig om dessa smutsiga affärer.

Men du tror väl ännu att det var utpressning. Trist att du inte kan ta till dig att Emil mådde dåligt.
2022-08-11, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ledsen, men jag förstår inte din fråga. Ingen av oss är ute och cyklar som du påstår.
Som jag skrev innan, folk tror så jäkla mycket. Så då kan det vara smidigt at spela med.
Är det så man går till botten med någonting? Att spela med? Dvs undanhålla sanningen för att den inte är vit som snö?
Det som kan verka obetydligt för ett vittne, kan lösa ett helt brottsfall, det gäller att ha ALLA pusselbitar, utan att någon skriker att någon annan fuskar/ljuger.
Hur du än gör så sitter du med svartepetter på hand🙂🕴omöjlig att byta bort.
2022-08-11, 14:39
Avslutad
Citat:
Nu är du dum Muffe. Det var Emils önskan. Kanske du borde ta dig ett snack med Emils broder/familj så kanske de kan berätta för dig om dessa smutsiga affärer.

Men du tror väl ännu att det var utpressning. Trist att du inte kan ta till dig att Emil mådde dåligt.
Du försöker verka så väl insatt i allt kring Lydia och Emils tidigare liv.
Varför engagerar du dig så?
Du har skrivit att du inte känner dem, ändå är du utsedd som allvetande orakel?
Om det är för komplext, varför inte ens försöka berätta vad ni känner till, istället för att tjata sönder tråden? Sluta kalla mig Muffe
2022-08-11, 14:43
Medlem
Citat:
Är det så man går till botten med någonting? Att spela med? Dvs undanhålla sanningen för att den inte är vit som snö?
Det som kan verka obetydligt för ett vittne, kan lösa ett helt brottsfall, det gäller att ha ALLA pusselbitar, utan att någon skriker att någon annan fuskar/ljuger.
Hur du än gör så sitter du med svartepetter på hand🙂🕴omöjlig att byta bort.

Ja vi förstår alla att du inte förstår. Nu var det ju som så att folk tog för givet att Lydia och Emil var ett par. Något som egentligen ingen har med att göra. Men för att då Emil skulle få tillbaka barnen eller få vistas med de, "hittade de på denna lögnen" att de brutit. Återigen inget som någon annan har med att göra. Det var så Lydia och Emil resonerade.
Förstår du bättre nu? Nähä, va synd.
2022-08-11, 14:46
Avslutad
Citat:
Nej, det är inga trådsanningar.
Det är bara det att det är alltför komplext att förklara i denna tråd deras relation. Jag förstår fullständigt vad Lasseliten2 skriver för jag har samma fakta och jag kan nog säga att han förstår mig också
. Alltså inga problem oss emellan.

Tyvärr går det ju inte som Lasse säger att skriva ut allt här p.ga alla påhopp som görs och där Lasse ständigt får gå i försvar istället hade han kunnat dela sin info.

Ute och cyklar är däremot många andra som sprider hörsägen och skvaller och gör det till trådsanningar.

Och kanske tycker du och andra att det är givande att ha sån här pajkastning, men några utav oss delar iaf information med varandra.
Hur var det nu med skogen? Det är någonting du och Lasse återkommer till, någonting "ni hört"?
Vad kallas det i din värld?

Lasse vill inte berätta för alla är så dumma.

Jag har delgivit info om studieresultat, äktenskap, kronofogde, lån, män, adresser, skilsmässor, vårdnadstvister, äktenskapsförord mm men blir påhoppad med att jag ljuger och att myndigheterna har felaktig information🙄
2022-08-11, 14:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Ja vi förstår alla att du inte förstår. Nu var det ju som så att folk tog för givet att Lydia och Emil var ett par. Något som egentligen ingen har med att göra. Men för att då Emil skulle få tillbaka barnen eller få vistas med de, "hittade de på denna lögnen" att de brutit. Återigen inget som någon annan har med att göra. Det var så Lydia och Emil resonerade.
Förstår du bättre nu? Nähä, va synd.
Vad var anledningen till att de skulle brutit förhållandet? Ansåg familjen att Lydia inte fick vara i närheten av Emils barn och att det var anledningen till att de skulle låtsas att de inte var ett par?

Det är väl klart att man undrar, särskilt då det råder delade meningar om orsakerna, Emil är död och därför är det högst relevant. Men av dig och din kompis får man inga svar.
2022-08-11, 14:59
Medlem
Citat:
Vad var anledningen till att de skulle brutit förhållandet? Ansåg familjen att Lydia inte fick vara i närheten av Emils barn och att det var anledningen till att de skulle låtsas att de inte var ett par?

Det är väl klart att man undrar, särskilt då det råder delade meningar om orsakerna, Emil är död och därför är det högst relevant. Men av dig och din kompis får man inga svar.

Nej, det var precis tvärtom.

Om du hade brytt dig om Emil så hade du inte angripit oss andra som försökt berätta saker.

Emil hade inte en chans att starta ett nytt liv, för hans ex var på honom jämt. Hon sprang där jämt och ständigt och bankade på fönsterrutorna med mycket mera. Mycket finns dokumenterat.
Därför kunde han inte ens lämna Bålsta. Men du verkar ha missat allt detta? Kanske minns du exets egna rader som hon sa en gång. hon brukade ruska tag i Emil. Just det, hon styrde honom helt, även då deras förhållande var slut. Därför att hon använde barnen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in