2022-08-11, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lasseliten2
Problemet med det Mumsebull är ju att Emil inte längre hade någon nära kontakt med dessa personer mer. Men det har du vägrat se har man ju förstått.
Det stämmer säkert väldigt bra att dom kände honom väldigt bra tidigare, men ej sedan de bröt den dagliga kontakten om man säger så.
Jag vet ju inte hur du fungerar mer än att du har sex med alla dina vänner med tanke på ditt resonemang här i tråden. Men om man bortser från det. De jag har kontakt med dagligdags, kan jag säga att jag känner väl. Men personer som jag ej har en sådan kontakt med, kan jag ej säga det. Och det spelar ingen roll om det är en bror, syster, ex eller vad det än må vara.
Emil vände sig till andra också när han hade det tufft, det har ju visat sig i tråden innan också.

Trovärdighet säger du som vill sprida ut att dansken arbetade med porr m.m. Det är sinnessjukt, och ren förbannad lögn ju. Och att Lydia tjänade reklampengar via honom? Du har ingen aning hur jäkla fel du har. Och man behöver inte fråga någon om detta, det räcker att man öppnar ögonen bara.

Och du är ju en sexfixerad avundsjuk stalker ju, det har du visat gång på gång nu ju. Dina texter talar för sig själv liksom.
Vilken fantasi du har Lasse.
När argumentationen tryter går man till motangrepp.
Precis lika som Lydias taktik....
När hon får svåra frågor av åklagaren så går hon till stöddigt motangrepp
Samma som hon beter sig mot Emil under ljudklippet. Stöddig och högtravande
Jadu Lasse. Lika barn leker bäst... liksom.....
2022-08-11, 13:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mercede
ot: Just det där har jag aldrig fattat fören jag fick mina kaniner för 2 år sen (har haft djur i yngre år men då hade jag inga barn så kunde ej jämföra) tyckte folk som sa så var knäppa heh, men den sorgen när den ena av mina då 2 kaniner dog under kastreringen var hjärtskärande.

men till frågan. Nu gällde det tydligen att hon tagit deras presentpengar från dom, hur ställer du dig till sånt? är det ok?
Sen självklart är det ju ok att ta de pengarna för att köpa det som barnen vill ha (om mina vill köpa på nätet tar jag kontanterna tex o betalar samma värde med mitt kort) men tar man dom utan att ens ha frågat barnen är det inte ok någonstans.

Mums vet du mer om det hela?
Jag kollar på det, måste bara hitta rätt dokument, återkommer i frågan.
Som jag uppfattade det så var det inte fråga om att betala via kort och ta motsvarande av barnen. Det är en överenskommelse, här var det mer att Lydia helt sonika tog barnens pengar. Ska leta rätt på det, så jag inte anklagas för att ljuga...igen...
2022-08-11, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vemdalen62
Vilken fantasi du har Lasse.
När argumentationen tryter går man till motangrepp.
Precis lika som Lydias taktik....
När hon får svåra frågor av åklagaren så går hon till stöddigt motangrepp
Samma som hon beter sig mot Emil under ljudklippet. Stöddig och högtravande
Jadu Lasse. Lika barn leker bäst... liksom.....

Absolut ingen fantasi. Man kan se det hur klart som helst när man läser i denna tråd.
Jag har absolut inga problem med argument eftersom det är sanningen. Håller man sig till det förstår du, så blir allting mycket lättare.
2022-08-11, 13:50
Avslutad
Citat:
Du hänger alltså inte med i sanningen, hur läget egentligen är. Förstår ju det eftersom du är så insnöad på Lydias sexliv m.m. Även i detta inlägg visar du det genom det jag markerat.
Vad min fru tycker? Ja hon tycker likt mig att ni är sinnessjuka, då hon också känner och har träffat Lydia många, många gånger. Och som info, hon satte inte på Emil vid Nyår, för då var Lydia ute med sin gamla klasskompis, och Emil var ej med. Så ytterligare en lögn från dig ju.
De träffades kring nyår, Lydia var ihop med P, du vet, som du skulle hjälpa till att sätta i skiten åt Lydia
2022-08-11, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
De träffades kring nyår, Lydia var ihop med P, du vet, som du skulle hjälpa till att sätta i skiten åt Lydia

Se nu hittar du på en massa skit igen ju.
Ja Lydia gick på några dejter med P, men man kan inte säga att dom var ihop, det var avbrutet innan hon träffade Emil. Och ja, de träffades mellan jul och Nyår.
Jag hjälpte inte Lydia med att sätta dit Per, jag hjälpte Emil att sätta dit Bellmans. Kan du inte försöka att inte hitta på en massa skit....någon gång varje fall.
Men du vägrar fortfarande att förstå det enkla i att man kan faktiskt träffas och umgås utan att ha sex med varandra.
Du bör testa det, det kan vara trevligt, jag lovar.
Senast redigerad av Lasseliten2 2022-08-11 kl. 13:56.
2022-08-11, 13:56
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Är det så konstigt?
Ni är 2 personer som hävdar en massa, skapar trådsanningar och tjafs.
Du captenen, du kände inte Lydia, fast nu har du också total insikt i Lydia och hennes ansvarslösa leverne...
Så drar ni upp ytterligare en man?
Lydia hade inte många män enligt er, vad är det du vill?
Sysslade tysken också med porr?

Japp, jag har en jäkla insikt. Och jag skapar inga trådsanningar det gör du och dina bästisar!

T.ex detta med porr, massa falska rykten om folk sprids det hejvilt ut.

Det gör att det är inte lönt att ens försöka få eller ge svar. Vi kan helt enkelt inte diskutera med varandra för du/ ni vill ha svar. När ni får det skriker ni som små obstinata ungjävlar som ngn ryckt en godispåse från. Istället för att ta till sig info, fråga om man undrar ngt och sedan dela information.

För plötsligt så vill ju du och dina riddarpolare också söka svaren. Det som ni tidigare inte tyckte var ok att vi andra gjorde. Så omoget beteende!

När fan delar ni ngn info? Aldrig. Skärpning!
2022-08-11, 13:57
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Den här P, hur länge dejtade Lydia honom? När var det Emils ex var med honom, kan det vara så att Lydia blev svartsjuk på Emils exfru och "hämnades" genom att börja träffa Emil?

Eller var Emils exfru med P innan Lydia?
2022-08-11, 14:00
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
Den här P, hur länge dejtade Lydia honom? När var det Emils ex var med honom, kan det vara så att Lydia blev svartsjuk på Emils exfru och "hämnades" genom att börja träffa Emil?

Emils ex var med Per först.

Sedan dejtade Lydia Per, träffade Emil. Och Emil avskydde Per och mådde skit då han satt på hans ex. Alltså man sätter fan inte på en väns brud eller fd.

Är du med?
2022-08-11, 14:07
Avslutad
Citat:

Efter Emil innan Lydia
2022-08-11, 14:09
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Ja om du lyssnar på rättegången, så säger hon det ca 30 sekunder in i förhöret. Nekar till att de var tillsammans, men att dom hade träffats sen december månad. I samma veva säger hon att hon ej skulle bo där, att det bara var tillfälligt tills dess att hon fick annat boende. Men andra ord, ingen kärleksrelation.

Citat:
Ursprungligen postat av Captainspiced
Dom bestämde sig för att ljuga ihop att det var slut, så att ingen skulle tro att han och Lydia skulle flytta ihop på annan ort.

När Emil och Lydia planerade att flytta så fick Emil veta att om han flyttade så vore det bästa att ge vårdnaden till exet. Det ville Emil absolut inte. Inte under några omständigheter. Så istället låtsades dom att det var slut. Tog ner de flesta foton m.m från sociala medier. Svartsjukan var stor. Man störde sig på att Emil gav saker till Lydia vilket inte var sant. De delade på kostnaderna. Läs gärna Mr Mystifications inlägg igen.

Pressen på Emil och Lydia var stor. De bråkade självklart om detta.

Citat:
Svaret är mycket enkelt. Folk tror så jäkla mycket, folk trodde att de var ett par, så då kunde de lika bra spela med, för vem fan bryr sig. Så då fick dom även spela spelet att de bröt. Som sagt, mycket enkelt.
Emil ville säkert vara tillsammans, men Lydia har sagt ifrån redan från börjat hur det låg till. Så hon har absolut inte sol och vårat någon.

Citat:
Japp, jag har en jäkla insikt. Och jag skapar inga trådsanningar det gör du och dina bästisar!

T.ex detta med porr, massa falska rykten om folk sprids det hejvilt ut.

Det gör att det är inte lönt att ens försöka få eller ge svar. Vi kan helt enkelt inte diskutera med varandra för du/ ni vill ha svar. När ni får det skriker ni som små obstinata ungjävlar som ngn ryckt en godispåse från. Istället för att ta till sig info, fråga om man undrar ngt och sedan dela information.

För plötsligt så vill ju du och dina riddarpolare också söka svaren. Det som ni tidigare inte tyckte var ok att vi andra gjorde. Så omoget beteende!

När fan delar ni ngn info? Aldrig. Skärpning!

Det sista fetaste: Även om det inte är trådsanningar du skapar måste du ju ändå erkänna att någon av dig eller Lasse är ju lite ute och cyklar? (skriver ut fel info här i tråden som blir lite av en trådsanning)
2022-08-11, 14:12
Medlem
Captainspiceds avatar
Citat:
ot: Just det där har jag aldrig fattat fören jag fick mina kaniner för 2 år sen (har haft djur i yngre år men då hade jag inga barn så kunde ej jämföra) tyckte folk som sa så var knäppa heh, men den sorgen när den ena av mina då 2 kaniner dog under kastreringen var hjärtskärande.

men till frågan. Nu gällde det tydligen att hon tagit deras presentpengar från dom, hur ställer du dig till sånt? är det ok?
Sen självklart är det ju ok att ta de pengarna för att köpa det som barnen vill ha (om mina vill köpa på nätet tar jag kontanterna tex o betalar samma värde med mitt kort) men tar man dom utan att ens ha frågat barnen är det inte ok någonstans.

Mums vet du mer om det hela?

Jag förstår dig 🥰

För att svara på din andra fråga ang presentpengar.

För det första så är det horribelt av den som spridit ut detta. Jättesynd om flickorna. Vad den personen fick ut av att skvallra, vet jag inte. Men personen ifråga bryr sig inte ett enda dugg om dessa flickor.

Vad jag fått veta så sa flickorna till sin mamma att ta av de pengarna för att handla mat då de haft många utgifter. Det var alltså ingen stöld. Det var pengar Lydia själv från början satt in. Vi talar om några hundra. Alltså inga tusenlappar eller så.

Nej, att stjäla är inte ok.
2022-08-11, 14:17
Medlem
Mercedes avatar
Citat:
Emils ex var med Per först.

Sedan dejtade Lydia Per, träffade Emil. Och Emil avskydde Per och mådde skit då han satt på hans ex. Alltså man sätter fan inte på en väns brud eller fd.

Är du med?

Citat:
Efter Emil innan Lydia
ok då vet jag ordningen.

Varför tog det slut med P? Och hur träffades Lydia och Emil? Så liten är ju ändå inte världen att under ett år blir det Emils x -> P -> Lydia -> Emil. Vilken soppa hehe blir helt snurrig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in