2022-08-11, 09:53
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulsmurf2
...det är kul att gynna svenskt...
Gärna, om bönderna själva köper svenska produkter, något de inte gör.
Citera
2022-08-11, 09:59
Medlem
MittMalmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
jo, men hur vet du att det är bra kvalitet?

Är det bara lilla Sverige som har ensamrätt på "bra kvalitet"?
Landet som livnärde sig endast på potatis och kolrötter för bara någon generation sedan?

Lär dig skilja på vad som är bra och vad som är mindre bra kvalitet .. oaktat vart de odlas eller föds upp... istället för att vara omedvetet rasistisk i din korkade kommentarer
Citera
2022-08-11, 10:03
Medlem
slush-puppies avatar
Jag undviker svenskt så långt det är möjligt.

I mitt fall så är det en bojkott då de flesta bönder fortfarande är dumma i huvudet och röstar på pedofil och islamistkramarna i Centerpartiet.

Hade gärna sett en märkning, typ "Livsmedel från en (C)-vikarfri lantbrukare" då hade jag valt det svenska alternativet, men fan inte som landet ser ut idag.
Citera
2022-08-11, 10:05
Medlem
Gulsmurf2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare

Men man kan göra saker även om andra inte gör dem. "Men du då" mentaliteten börjar gå för långt.
Citera
2022-08-11, 10:06
Medlem
Själv köper jag bara svenskt kött, jag tycker det är tveksamt att äta kött som är fullpumpat med antibiotika.
Citera
2022-08-11, 10:09
Medlem
Sinraths avatar
Citat:

Vad är det du menar? Förklara. Vad är det svenska bönder köper som inte är svenska produkter som gör att man inte stödjer svenska produkter genom att köpa deras grönsaker, vete, kött, mjölk och annat som odlas i Sverige av svenska bönder?
Citera
2022-08-11, 10:12
Medlem
Haajibs avatar
Är köttet från den moderna världen med undantag för Danmark, så finns det lagar och regler hur köttet ska hanteras. Jag skulle inte köpa kött från Afrika eller Kina.
Citera
2022-08-11, 10:12
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinrath
Vad är det du menar? Förklara.
Köpte svenska bönder svenska traktorer medan de fanns?
Citera
2022-08-11, 10:14
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Svenskt kött är av urusel kvalitet.
Tvärtom.
Citera
2022-08-11, 10:15
Medlem
Citat:
Kött från Argentina är snarare bättre än det svenska. Och jag tror inte djurhållningen där är sämre.

Svenska bönder gynnar inte svenska produkter, hade de gjort det hade jag kunnat hjälpa till. Men skiter de i oss, så skiter jag i dem. Ost från Tyskland och smör från Finland, Kött från Argentina och gurka från Polen.

Förstår inte vad du menar med det fetade, förklara gärna så kanske jag förstår ditt resonemang bättre att bojkotta svensk mat och svenska bönder.

Citera
2022-08-11, 10:16
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykbryt76
Förstår inte vad du menar med det fetade, förklara gärna så kanske jag förstår ditt resonemang bättre att bojkotta svensk mat och svenska bönder.

Svenska bönder köpte inte svenska traktorer då de fanns.
Citera
2022-08-11, 10:19
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K-Glitchen
hahahahahahahahahahahahhahah!!

Det här måste vara den roligaste repliken jag någonsin läst på flashback.org - någonsin!
Så, om jag förstår din kommentar på rätt sätt.

Jag är alltså en rasist för att jag bara köper kött från Sverige?

Tror det han menar är att alla länder är stolta över sin tillverkning. I tyskland hittar du en tysk flagga på köttpaketet, i danmark en dansk etc etc.

Antibiotikaargumentet köper jag men i övrigt är "svenskt", "danskt", "tyskt" rätt meningslöst. Jag tyckte det brasilianska importerade köttet som fanns i butik för ca 10 år sedan var helt suveränt (frigående djur som betar ut hela livet är troligen orsaken där). Brasilianska köttet blev för stor konkurrent så eu lade strafftullar på det vill jag minnas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in