2022-08-11, 02:23
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Ja, jag skrev ju att den typen av personer generellt brukar ogilla pedofiler. Men för den sakens skull är det knappast omöjligt att det även bland dessa finns de som har den störningen. Eller bland andra riktigt farliga eller potentiellt farliga individer. Det behöver inte nödvändigtvis vara just maffiamedlemmar, det var bara ett exempel.
De finns i alla led och alla samhällsklasser.
Citera
2022-08-11, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De finns i alla led och alla samhällsklasser.

Ja, det var det som var min poäng från början. Men att dumpen troligtvis inte hängt ut den här typen av riktigt farliga individer ännu. Antingen för att de har undvikit dem, vilket trots allt kan vara förståeligt, eller så har de än så länge haft tur. Det är ju inte direkt riskfritt det de pysslar med.
Citera
2022-08-11, 03:13
Medlem
Sveppss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Med det vill du ha sagt att de barn som dyker upp får skylla sig själva?
Eller är med på det?

Att detta är ett problem borde du insett givet att män dömts för att ha lockat ut barn.

Sov du som en icke-pedofil och dröm sött som den pedofilvurmare du är.

Du kan försöka kollra bort andra med att leka juridiska leken - ingen som inte är pedofil försvarar deras rätt att locka in barn och möta upp dem...

Dumpen söker inte upp människor - de fångar upp pedofiler som söker barn.

Precis. Like och plus och hjärta och hör på ni som hänger här dag ut och dag in och bankar skallarna i betongväggar

Ni är INTE förföljda och ingen söker upp er eller försöker hänga ut er. Det är NI som söker, runkar och har er. Det är Ni som dyker upp och gör bort er. Jobbigt läge. Vi fattar. Men det är NI och inga andra som ställer till det. Sluta VARA GUBBSLEM OCH GÅ OCH TRÄFFA EN PSYKOLOG!

(Och byt kallingar, lär er ta selfie och försök fatta att i n g e n. Ingen! Alltså, INGEN!! vill ha er)
Citera
2022-08-11, 05:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Ja man såg hur ångesten riktigt slet i hans kropp. Och jag tror att det faktiskt blev värre i bilen när hela bilden av vad som nyss hände sjunker in.
Även om han bara har sig själv att skylla för att ha hamnat i den här situationen kan man inte låta bli att känna medlidande med en person som just insett att livet som han har känt till fram tills nu är över.

Ja, tyvärr är det svårt att inte känna medlidande. Och mannen som begick självmord - när man ser hans fina hund sitta där med en färgglad boll i munnen så blir man bara ledsen.

Men - när man tänker på vad dessa "gäddor" har för uttryckligt uppsåt - att knulla förvirrade 13-åringar, att en t o m jobbar som skolkurator med förvirrade tonåringar, de vill sätta kuklås på dem, raka deras kön, ta deras oskulder - och många av dem har själva barn - då sinar medlidandet.

Jag tror att flera av dessa "gäddor" inte "bara" skulle ha våldtagit, utan gjort än värre än så. Släppt ut alla sina frustrationer på en och samma gång om de väl lyckats få tag på ett barn och haft barnet i sitt totala våld.

De får ångest när de blir avslöjade - för att de tycker synd om sig själva och de sociala konsekvenser de kommer råka ut för. Inte för att de tycker ett dugg synd om barnen de tänkte knulla skiten ur.
Citera
2022-08-11, 06:06
Medlem
Rebus på elbilsgäddan?

Dumpen hänger ut gäddor som snuskchattat med barn och pedofilmammor och SOM BESTÄMT TRÄFF med sina chattkompisar.

Sedan polisanmäler Dumpen skickade dickpics mm.

Det är allt.

Därefter är det upp till familj, medborgare, arbetsgivare, vänner, kollegor mm. att agera.

Att vara pedofil, smyga med vissa perversa lustar, att agera snuskhummer mot barn mm. det är inget bra i vårt samhälle.

Inte många som försvarar dessa avarter öppet i samhället.

På Flashback finns några få som anonymt går till försvar.

Det är nog den enda tröst dessa as till gäddor kan få😅
Senast redigerad av Spritsson 2022-08-11 kl. 06:09.
Citera
2022-08-11, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Ja, det var det som var min poäng från början. Men att dumpen troligtvis inte hängt ut den här typen av riktigt farliga individer ännu. Antingen för att de har undvikit dem, vilket trots allt kan vara förståeligt, eller så har de än så länge haft tur. Det är ju inte direkt riskfritt det de pysslar med.

Har du något belägg för det eller? Jag personligen har mycket svårt för den typ av hittepå argument som du verkar vara svårt förtjust i.
Citera
2022-08-11, 09:24
Medlem
Sara lade precis ut en print på en privat konversation med en gädda på Dumpen.se.

En aggressiv gädda som kallade Patrik och Sara för både pedofiler och kräk.

Någon som kan lista ut vilken av gäddorna det avser?

Gäddan ska ha fångats två gånger och även försökt köra på Patrik.

Och rebus på den patetiska gäddan i blått? Någon måste väl känna igen honom?
Citera
2022-08-11, 09:32
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
Alltså nu har jag ägnat tid att läsa chattloggar och det är helt fucking unbelievable hur gäddorna kan gå i dom här fällorna. Dom måste sakna all kunskap om ungdomar helt. Och sej själva också.
Det handlar ju inte ens om pengar!?
Att en 13-åring skulle vilja att en random 50-åring tar hennes oskuld bara för att liksom... de händer inte.
Det är faktiskt otroligt. Det förvånar mig inte ett dugg att gubbar är sugna på teens, det som förvånar mig är den funadmentala dumheten hos gubbsen på Dumpen. I en del fall med gäddorna är det så påträngande att det inte är en tonårsunge i andra änden, men fiskarna behöver tydligen inte ens vara duktiga för att lura gäddorna på Dumpen. Verkar faktiskt nästan som om de med högre utbildning och högre intelligens är dom som är mest korkade och naiva, kan väl tyda på en viss hybris då kan jag tro kombinerat med testosteron och sjukligt sexuellt begär. Du är nog i närheten av att dumpchattarna med fjortisar är felvisande på hur det vanligtvis fungerar. Män med i närheten av unga i beroendeställning, i olika yrken, släktrelationer, som kan locka med annat först, pengar etc är verklignheten, men den här typen av scenarion där en smällfet gubbe skickar en fulbild på en stinkande extremt ful kuk och en söt tjej svarar "guuu va sööööt" är inte verklighet utan bara dumpenfix.

I gaysammanhang dock kan vara MER trovärdigt, gayvärlden är helt gränslös i vissa fall. Men inte ens där är det så troligt, gaypojkar kan nog vara kräsna idag.
Senast redigerad av Beckombergalandet 2022-08-11 kl. 09:36.
Citera
2022-08-11, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Berätta hur du tänker dig ett scenario med en vulkan

Tänker du dig någon som Göran Lindberg? Anders Eklund? Marc Dutroux?
Jag kan se framför mig folk som Stefan Löfven, Jimmie Åkesson, Lars Lerin eller varför inte Jenny Strömstedt fasta på kroken. Då skulle Dumpen bli berömda.
Citera
2022-08-11, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules

Men skitsamma egentligen. Dom förtjänar att hängas ut oavsett.

Jag känner att jag inte gråter över att gäddorna hängs ut. Frånsett en del av dem som verkar halvt efterblivna så tycker jag att de får skylla sig själva helt enkelt. Om sedan Dumpens verksamhet verkligen gör någon skillnad samt frågor rättssäkerheten är en annan sak. Men det är ganska kul att se dumuhuvudet-gubbar stå där med lång näsa, haha ett glas vin till det.

EDIT: Med pedofilmamman ser jag att Dumpen nog har gjort skillnad, här har man hittat rejäla svin och en del har gripits, DET är bra.
Senast redigerad av Beckombergalandet 2022-08-11 kl. 09:52.
Citera
2022-08-11, 09:55
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Jag känner att jag inte gråter över att gäddorna hängs ut. Frånsett en del av dem som verkar halvt efterblivna så tycker jag att de får skylla sig själva helt enkelt. Om sedan Dumpens verksamhet verkligen gör någon skillnad samt frågor rättssäkerheten är dock en helt annan sak. Men det är ganska kul att se dumuhuvudet-gubbar stå där med lång näsa, haha ett glas vin till det.

EDIT: Med pedofilmamman ser jag att Dumpen nog har gjort skillnad, här har man hittat rejäla svin och en del har gripits, DET är bra.

nää ja bryr mej heller inte om några gubbar. Rätt åt dom. Dom kan gott skiten ha.
Jag är själv efterbliven enligt vissa, men det innebär inte jag automatiskt tycker synd om andra efterblivna. Tvärtom.
Dom har ju trots allt stämmt träff med barn i sexuellt syfte. Det är nog så illa. Dom ska va glada för att dom inte får stryk eller rånas eller utpressas.
Ingen tvingade gubbarna att riskera allt. Det gjorde dom så fint själva. Vuxna människor ska ta ansvar för sina handlingar.
Citera
2022-08-11, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svepps
Sluta VARA GUBBSLEM OCH GÅ OCH TRÄFFA EN PSYKOLOG!

(Och byt kallingar, lär er ta selfie och försök fatta att i n g e n. Ingen! Alltså, INGEN!! vill ha er)

Ja det är ju så att de här orden du säger är sanna.

En del av gäddorna har både haft fruga och bra jobb och inte sett illa ut, men det är väl det sjuka begäret som får dem att ta risken?

Snusk-gubbar och pedofiler har alltid funnits så den biten är inget konstigt, men med vissa av gubbarna på Dumpen är det intressant vilka psykologiska mekanismer som styr deras totalt vansinniga agerande.
Senast redigerad av Beckombergalandet 2022-08-11 kl. 10:01.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in