2022-08-11, 09:03
Medlem
KLAR MAJORITET FÖR SD, M och KD:

https://mobile.twitter.com/StatistiskO/status/1557600197143830530?cxt=HHwWhICxzY7I2p0rAAAA

SD: 23%

M: 22%

KD: 8%

(Om bara män hade röstat. Svenska kvinnor sviker verkligen sina barn och barnbarn.)
Citera
2022-08-11, 09:12
Medlem
TonyBergmans avatar
Har alltid trott att MP kommer klara sig. Men alla OU under sommaren har ej visat det förens denna..
Tråkigt MP klarar sig o majoritet för en regering med MP i.
Citera
2022-08-11, 09:19
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Har alltid trott att MP kommer klara sig. Men alla OU under sommaren har ej visat det förens denna..
Tråkigt MP klarar sig o majoritet för en regering med MP i.

Allt kampanjande i SVT för MP har nu gett frukt. De har synts oproportionellt mycket i media på senaste tiden.
De ger alltid avtryck även om de är dåliga. Så fungerar marknadsföring.
Citera
2022-08-11, 09:22
Medlem
Concac123s avatar
Det kanske är bra med ytterligare 4 år med de rödgröna så att massinvandringen äntligen får konsekvenser i de vita enklaverna de hycklande vänstersvennarna gömmer sig i.
Citera
2022-08-11, 09:24
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Som sosse är jag kluven. Helst av allt vill jag se S i majoritet och MP åka ur tillsammans med L och KD.
Vi behöver ta bort riksdagsspärren, främst pga att den ger stödröster åt partier väldigt få väljare egentligen vill ska få inflytande.

När Maggan uppmanar sina väljare att inte rösta S utan istället rösta Mp, då illustrerar detta hur riksdagsspärren sätter den representativa demokratin ur spel.
Citera
2022-08-11, 09:29
Avslutad
Kommer vi få se en självmordsvåg nu bland Sverigevänner när det inte blir regeringsskifte?
Citera
2022-08-11, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kortrockad
KLAR MAJORITET FÖR SD, M och KD:

https://mobile.twitter.com/StatistiskO/status/1557600197143830530?cxt=HHwWhICxzY7I2p0rAAAA

SD: 23%

M: 22%

KD: 8%

(Om bara män hade röstat. Svenska kvinnor sviker verkligen sina barn och barnbarn.)

Snacka om att män röstar med kuken ibland. KD skulle inte ha haft en endaste procent om deras partiledare var en Alf Svensson-typ.
Citera
2022-08-11, 09:32
Medlem
Citronitas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi behöver ta bort riksdagsspärren, främst pga att den ger stödröster åt partier väldigt få väljare egentligen vill ska få inflytande.

När Maggan uppmanar sina väljare att inte rösta S utan istället rösta Mp, då illustrerar detta hur riksdagsspärren sätter den representativa demokratin ur spel.

Har hon gjort det?
Citera
2022-08-11, 09:34
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grus-Olle
Kommer vi få se en självmordsvåg nu bland Sverigevänner när det inte blir regeringsskifte?

NÄÄ!! Man får anpassa sig efter omständigheterna. Att köpa skyddsväst blir obligatoriskt tror jag om några år. Det kommer ses som det nya normala.
Arabiska blir andraspråk osv. Det är bara att anpassa sig.
Citera
2022-08-11, 09:36
Medlem
Citronitas avatar
En bra undersökning. Hoppas MPs siffror håller sig. Då kommer stödröstarna tänka ”äsch, 1,2% marginal, då kan jag rösta på V som jag tänkte från början”.
Tillräckligt många såna och MP hamnar under 4%
Citera
2022-08-11, 09:38
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Allt kampanjande i SVT för MP har nu gett frukt. De har synts oproportionellt mycket i media på senaste tiden.
De ger alltid avtryck även om de är dåliga. Så fungerar marknadsföring.

Jo tyvärr. Men vår sommar... en vecka kring midsommar sen ett par dagar "när England stod i brand" under lika lång tid. Förstår 2018 när Sverige bran och de var 30c från maj-augusti.

Det kan ju va stödröster i opinionen som sen går tillbaka till S eller V. Vi har snart debatter. MP är väldigt dåliga då, säkert kommer Magdalena och Nooshi ta tillbaka några.

Men ja svts kampanjade får mig o spy.
De e OT men reklamen om"vill inte bo nära kärnkraftverk det låter så mycket" som SVT rullade ut igår fick mig o gå i taket.
Citera
2022-08-11, 09:38
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Som sosse är jag kluven. Helst av allt vill jag se S i majoritet och MP åka ur tillsammans med L och KD.
Vi är nog många som är kluvna. Själv hade jag i princip kunnat rösta på vem som helst förutom den vandrande katastrofen Ulf Kristersson.

Citat:
Snacka om att män röstar med kuken ibland. KD skulle inte ha haft en endaste procent om deras partiledare var en Alf Svensson-typ.
Hahaha. Utan männens röst så hade alltså partiet legat minus (hur nu det skulle kunna gå till i verkligheten).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in