2022-08-11, 00:37
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Storbritanien kommer att skicka ytterligare 3 MLRS till Ukraina. Det låter lite futtigt. Uppgiften enligt "flash Ukraine twitter".

Jag har sett dom på bild tidigare och det är ett imponerande vapen.

Fint det. Man får komma ihåg lite att britterna har ju gått i bräschen för när nytt materiel har skickats ifrån Europa. Således.., så låt oss vänta ett par veckor, så kanske andra "grannar" hakar på..
Citera
2022-08-11, 00:43
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
"Alla". Fick ledigt.

HHHAAHHHAAAAAHHahahhha.......
Saggi har ju i all fall svarat.
- Det är ett tecken på hur illa Ukraina ligger till
- Flygfältet ligger "utanför slagfältet" (till skillnad från alla mål Putin bombar inne i Ukraina)
- De är fega och skulle aldrig ha vågat ta sig fram genom mil av ockuperat område till flygbasen i uniform...

En riktigt tung comeback! Jag blir svarslös...

Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det säger en hel del om hur illa det ligger till för Ukraina. De måste ständigt söka nya mål helt utanför slagfältet, på helt andra platser.

Andra legendariska segrar för Ukraina är väl att man lyckades träffa Antonovsky bron med artilleri, sätta en flagga på Snake Island samt bomba en oljeplattform med bara civila Ukrainare. De segrarna firas väl fortfarande.

Om Ukrainarna vill ha respekt så får de börja avancera på slagfältet istället för att gömma sig bland barnfamiljer, skolor och fabriker.

Ynkryggarna skulle aldrig ha vågat ta sig fram till flygbasen i uniform. Såklart. De måste ha klätt ut sig som turister för att våga ta sig dit överhuvudtaget. Och garanterat tog de sig dit i sällskap med kvinnor och barn.

Ryssarna måste helt enkelt omvärdera sina motståndare och inse att de bara kommer möta Ukrainare i bakhåll.
Citera
2022-08-11, 01:01
Medlem
Sqrbankens avatar
Har Kreml yttrat sig under kvällen? Inte hånfullt menat utan fortfarande väldigt säker på att Krim tillskillnad mot andra områden i Ukraina är själva ögonstenen och att ryssen är rätt öppna med att ta till vilka medel som helst för att markera detta.

En salva om att tre tjommar hade tre lika deppiga rökpauser - samtidigt - och det samma dag köper inte ens en senil jordmask som förklaring, än mindre som den markering jag hade förväntat mig. Har en känsla av att ett eskalerande utspel är på gång.

Mitt i allt detta så letade sig precis en bärfis in i mina nytvättade sängkläder dessutom, en irritation som är väldigt off topic men jag bara behövde få ur mig. Usch va det luktar.
Citera
2022-08-11, 01:07
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leckerlele
Jag är här så sällan, och ja läser mest. Nappar aldrig på deras beten, tycker bara de är kul att de är så tyst nu från serberna/ryssarna/inavlade töntar

Det var inte personligt riktat, ryckte mest tag i din kommentar för att det verkade vettigt att just då uttrycka min totala frustration
Citera
2022-08-11, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Missade du artikeln i den ukrainska tidningen som avslöjade att ukrainarna ljög om många s.k. våldtäkter..

>>>Vilken artikel? Fram med en länk.
Citera
2022-08-11, 01:10
Medlem
raskenss avatar
En t70 blev punkterad med ett pansarvapen. En dog och två överlevde träffen. Undrar hur det känns att sitta i vagnen med en penetrerande träff? Dom hade nog tur att den inte träffade ammo. Dom lär väl får rejäla hörselskador iaf?

https://twitter.com/UAWeapons/status/1557305465687744512?t=gGE3gvjSbdDtQwQ18mwxmw&s=19
Citera
2022-08-11, 01:15
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Fint det. Man får komma ihåg lite att britterna har ju gått i bräschen för när nytt materiel har skickats ifrån Europa. Således.., så låt oss vänta ett par veckor, så kanske andra "grannar" hakar på..

Dey är nog utbildning logistik och samordning som måste till också. Lär sitta tusentals administratörer i tyskland nu som bara samordnar alla transporter så dom sker smidigt och säkert. Tror det är ett gigantisk projekt som pågår under ytan.

Det är ryssarnas akilleshäl. Dom saknar förmåga att samordna och organisera.
Citera
2022-08-11, 01:18
Medlem
Tvonds avatar
Nästa flygbas att få smaka på härliga natt explosioner Hoppas på lite trevliga bilder och videoklipp snart då.

Citat:
8 large explosions reported from Ziabrauka airfield near Homel in Belarus.

Lots of Russian military gear is stationed there & the Russians often launch attack against Ukraine from Ziabrauka.

Ukraine might have counterattacked Belarusian territory for the first time

https://mobile.twitter.com/visegrad24/status/1557499496950546432
Citera
2022-08-11, 01:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GillrocK
Ryssland har ju redan vunnit!
Med den där stora pannan som du har på bild, kan du börja använda för fasiken!

Oja!

Piss-fittorna i Ryssland har redan vunnit.

25 flygplan åt helvete för mindre än 24 timmar sedan....
Citera
2022-08-11, 01:33
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Bajs-Ryssarna står där med +20 flygplan helt utraderade på KRIM. Vad i helvete ska dom göra för att dölja den förlusten?

"Olycka" orsakat av egen personal på flygbasen. Man vill till varje pris leda bort ev. funderingar och rykten som just nu går igång bland många tusen ryssar som flydde hals över huvudet från Krim och kanske inte riktigt förstod vad som hände. En del köper det, andra inte. Så går snacket igång , sprider sig sakta och regimen har kanske så småningom ett stadigt ökande folkligt motstånd. En del har nog vaknat. En propagandaseger för UA att kvadda flygbasen mitt i eftermiddagsfikat på ljusan dag mitt bland semesterfirare som alla sket ner sig och orsakade 50 mil bilkö ut från Krim
Citera
2022-08-11, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Nästa flygbas att få smaka på härliga natt explosioner Hoppas på lite trevliga bilder och videoklipp snart då.

Nu har helvetet brakat loss
Men vad hände med Zelensky som skulle kasta in handduken vilken sekund som helst? Ja enligt en Putinkramare i tråden då. Läst länge nu att Ryssland har vunnit sitt folkmord i Ukraina enligt trådens knähundar, vinner man ett krig när sin flygbas flyger i luften eller? Mycket förvirrande detta 🤔🤔🤔
Citera
2022-08-11, 01:34
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond

Wow intressant utveckling. Det räcker nog gott med himars där. Verkar som Ukraina går på offensiven brett nu på alla flygbaser med ryskt spetsflyg.

Det lär nog leda till att ryssarna flyttar bort allt flyg utom räckhåll. Krym kommer nog tömmas på ryskt flyg nu.

Kan mycket väl vara lika stort som smällen på Krym. Det händer mycket nu.

Edit: lite spekulation kan mycket väl finnas partisaner i Belarus som gjort något också. Det är definitivt många som hatar Lukatjenko. Långt mer hatad än Putin av dom egna.
Senast redigerad av raskens 2022-08-11 kl. 01:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in