2022-08-10, 23:22
Medlem
Halte Haralds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jo, att dumparna skiter fullständigt i vad som är lagligt eller inte har framgått ganska klart. Det är ganska roligt att det ses som en styrka, när det i själva verket är ett implicit erkännande av att de inte har särskilt mycket inflytande i samhället. Det är givetvis också därför som dumparna konsekvent duckar frågan om varför de inte använder sig av den politiska processen för att uppnå sina mål. Jag menar, om det hade funnits ett brett stöd för att straffa människor för icke-existerande brott utan föregående prövning så hade det ju inte varit några problem att driva igenom det på politisk väg.

Beträffande att större delen av befolkningen skulle uppfatta att någon påstår sig vara 13 år i en sexchatt som en varningssignal så håller jag med dig. Jag har aldrig hävdat att de som hängs ut inte tar stora risker som större delen av befolkningen inte skulle utsätta sig för. Beträffande att de har hängt i 10 år på diverse sidor så ser jag det som en förmildrande omständighet. Om någon kan hänga där i 10 år utan att ge upp så kan man nog med visst fog säga att den personen inte har en chans på köttmarknaden.

I rest my case. Du tycker synd om dom stackars gäddorna som har lagen på sin sida! (Det har dumpen också! ).
Citera
2022-08-10, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beckombergalandet
Bli som jag istället. Jag svarar aldrig på personangrepp.
Bra tips... får ta ett extra djupt andetag när sådana dör dyker upp..
Citera
2022-08-10, 23:33
Medlem
jenniferruless avatar
Alltså nu har jag ägnat tid att läsa chattloggar och det är helt fucking unbelievable hur gäddorna kan gå i dom här fällorna. Dom måste sakna all kunskap om ungdomar helt. Och sej själva också.
Det handlar ju inte ens om pengar!?
Att en 13-åring skulle vilja att en random 50-åring tar hennes oskuld bara för att liksom... de händer inte.
Citera
2022-08-10, 23:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
Alltså nu har jag ägnat tid att läsa chattloggar och det är helt fucking unbelievable hur gäddorna kan gå i dom här fällorna. Dom måste sakna all kunskap om ungdomar helt. Och sej själva också.
Det handlar ju inte ens om pengar!?
Att en 13-åring skulle vilja att en random 50-åring tar hennes oskuld bara för att liksom... de händer inte.
Nej, det handlar om önsketänkande från pedofilernas sida.
Med hänsyn till vad flera av dem uttryckt att de skall göra mot barnet de möter så är det ju en väldig tur att de stoppas.
Citera
2022-08-10, 23:53
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, det handlar om önsketänkande från pedofilernas sida.
Med hänsyn till vad flera av dem uttryckt att de skall göra mot barnet de möter så är det ju en väldig tur att de stoppas.
Poängen är ju att det inte finns några barn eller ungdomar att möta. Om du kan visa en enda dom där en gubbe har träffat en ungdom enligt Dumpens scenario så lovar jag att omvärdera min inställning.
Citera
2022-08-10, 23:58
Avstängd
ElIzzards avatar
Citat:
Det enda rimliga tolkningen av det du skriver är att den som inte skriker högt om pedofili banaliserar densamma. Om man skall dra resonemanget till sin spets så innebär det att även du troligtvis banaliserar pedofili, eftersom att det troligtvis finns någon som skriker högre än du.

Läste en bra bok av Maria-Pia Boethius som heter Våldtäkt. De som vill dölja sina brott på fängelser o dyl. är de som är aggressivast mot andra sexbrottslingar när mobben går ... de skriker högt för att dölja sig ...

.. med detta sagt så gillar jag Dumpens arbete!
Senast redigerad av ElIzzard 2022-08-11 kl. 00:01.
Citera
2022-08-11, 00:04
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Poängen är ju att det inte finns några barn eller ungdomar att möta. Om du kan visa en enda dom där en gubbe har träffat en ungdom enligt Dumpens scenario så lovar jag att omvärdera min inställning.
Skyddsvallen är Dumpen - inte att äcklena inte vill ge sig på och planerat att ge sig på barn.
Citera
2022-08-11, 00:12
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Skyddsvallen är Dumpen - inte att äcklena inte vill ge sig på och planerat att ge sig på barn.
Fel. Som vid många andra typer av brottslighet så går försvarslinjen huvudsakligen i det potentiella offrets eget huvud. En ungdom som inte vill vill träffa en gubbe kommer inte att träffa en gubbe, svårare än så är det inte. Du länkar vidare inte till en dom av den typ som jag efterfrågar, något som jag tolkar som att du inte känner till någon sådan. Om vi hade diskuterat scenariot "snuskgubbe stryper flicka" så hade du säkerligen varit snabb med att hänvisa till Engla/Anders Eklund som svar på motsvarande fråga.
Citera
2022-08-11, 00:19
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Fel. Som vid många andra typer av brottslighet så går försvarslinjen huvudsakligen i det potentiella offrets eget huvud. En ungdom som inte vill vill träffa en gubbe kommer inte att träffa en gubbe, svårare än så är det inte. Du länkar vidare inte till en dom av den typ som jag efterfrågar, något som jag tolkar som att du inte känner till någon sådan. Om vi hade diskuterat scenariot "snuskgubbe stryper flicka" så hade du säkerligen varit snabb med att hänvisa till Engla/Anders Eklund som svar på motsvarande fråga.
Nej, jag hade nog hänvisat till dig som uppenbarligen är ett pedofiläckel som försöker lägga ansvaret på barnen.
Citera
2022-08-11, 00:25
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Nej, jag hade nog hänvisat till dig som uppenbarligen är ett pedofiläckel som försöker lägga ansvaret på barnen.
Det är mycket sällan som jag skriver om sex på Flashback, och inte vid något tillfälle så har jag hävdat att jag är peddo. Det handlar med andra ord bara om dina fria fantasier. Vidare så lägger jag inte något ansvar på barn och ungdomar, eftersom att det helt enkelt inte finns något ansvar att lägga. Den typen av träffar som Dumpen försöker förhindra förekommer helt enkelt inte. Dumpen är lösningen på ett problem som inte existerar.
Citera
2022-08-11, 00:32
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Det är mycket sällan som jag skriver om sex på Flashback, och inte vid något tillfälle så har jag hävdat att jag är peddo. Det handlar med andra ord bara om dina fria fantasier. Vidare så lägger jag inte något ansvar på barn och ungdomar, eftersom att det helt enkelt inte finns något ansvar att lägga. Den typen av träffar som Dumpen försöker förhindra förekommer helt enkelt inte. Dumpen är lösningen på ett problem som inte existerar.
Nej, det handlar inte om mina fantasier utan om de åsikter du ger uttryck för och vad du försvarar.

Jo - i förra inlägget lade du just ansvaret på barnen.

De träffar som Dumpen hindrar förekommer givetvis - annars hade de inte fått gäddorna i nätet.
Citera
2022-08-11, 00:35
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BobGet
Med tanke på vilken typ av gäddor det är som hängs ut så kan man ställa sig frågan ifall dumpen medvetet undviker att hänga ut riktigt farliga personer? Nu menar jag inte personer som är farliga för barn, det har vi ju sett exempel på, utan personer som på allvar kan vara farliga för Patrik och Sara själva? Det är ju som sagt inga motorcykelknuttar och maffiamedlemmar som dyker upp i gäddregistret direkt.

motorcykelknuttar och maffiamedlemmar tortyrmördar peddos bara så du vet, vilket är precis vad som ska hända med dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in