Citat:
Ursprungligen postat av
Lokskoks
Jag får nämligen inget "rus" av opiater. Visst får jag "effekter" men ingen "rus", välmående eller eufori. Har provat oxycontin men effekter såsom illamående, klåda, kräkningar, dåsighet och små pupiller som man borde få på opiater fast inget välmående eller kön känsla.
Har också provat tramadol fick mild förstoppning, mycket klåda och inte mycket mer än så.
Jag har också provat kodein och blev lite trött å mistänker jag inte tog tillräckligt för kände inte något alls.
Sen har jag också provat Subutex, då fick jag den typiska dåsigheten och klådan men mådde inte direkt bättre än innan jag tog det.
Det jag undrar varför det är så att jag inte får något "rus" och mår bra av opiater? Anledningen till att jag provat så många olika opiater är för att jag trott att det kanske bara var just den substansen som inte funkade bra, men samma sak gäller oavsätt substans. Jag funderar på om det kanske är någon genetisk faktor som gör att opiaterna inte påverkar mitt belöningssystem som för alla andra. Konstigt nog får jag knappt inte äns något särskilt märkbart smärtstillande effekt heller vilket är väldigt konstigt då det ska vara starkt smärtlindrande, visst jag kanske får lite mindre känsel men inte som att "gå på moln" som vissa säger.
Har samma erfarenhet. Plus heroin i alla versioner utom skjuta.
Ingen effekt alls eller så klåda och spy som en gris.
Efter närmare 100 försök har jag gett upp. Kommer aldrig uppleva det där alla talar om. Trist.
Men öl och allt annat knark finns ju fortfarande.
Och sedan får man påminna sig om att opiater är den enda drog som inte tillför något hos dig. Den bedövar och tar bort. Så kanske inte världens största förlust ändå.