2022-08-10, 23:41
Medlem
Jag får nämligen inget "rus" av opiater. Visst får jag "effekter" men ingen "rus", välmående eller eufori. Har provat oxycontin men effekter såsom illamående, klåda, kräkningar, dåsighet och små pupiller som man borde få på opiater fast inget välmående eller kön känsla.
Har också provat tramadol fick mild förstoppning, mycket klåda och inte mycket mer än så.
Jag har också provat kodein och blev lite trött å mistänker jag inte tog tillräckligt för kände inte något alls.
Sen har jag också provat Subutex, då fick jag den typiska dåsigheten och klådan men mådde inte direkt bättre än innan jag tog det.

Det jag undrar varför det är så att jag inte får något "rus" och mår bra av opiater? Anledningen till att jag provat så många olika opiater är för att jag trott att det kanske bara var just den substansen som inte funkade bra, men samma sak gäller oavsätt substans. Jag funderar på om det kanske är någon genetisk faktor som gör att opiaterna inte påverkar mitt belöningssystem som för alla andra. Konstigt nog får jag knappt inte äns något särskilt märkbart smärtstillande effekt heller vilket är väldigt konstigt då det ska vara starkt smärtlindrande, visst jag kanske får lite mindre känsel men inte som att "gå på moln" som vissa säger.
Citera
2022-08-10, 23:42
Medlem
MorganJohanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lokskoks
Jag får nämligen inget "rus" av opiater. Visst får jag "effekter" men ingen "rus", välmående eller eufori. Har provat oxycontin men effekter såsom illamående, klåda, kräkningar, dåsighet och små pupiller som man borde få på opiater fast inget välmående eller kön känsla.
Har också provat tramadol fick mild förstoppning, mycket klåda och inte mycket mer än så.
Jag har också provat kodein och blev lite trött å mistänker jag inte tog tillräckligt för kände inte något alls.
Sen har jag också provat Subutex, då fick jag den typiska dåsigheten och klådan men mådde inte direkt bättre än innan jag tog det.

Det jag undrar varför det är så att jag inte får något "rus" och mår bra av opiater? Anledningen till att jag provat så många olika opiater är för att jag trott att det kanske bara var just den substansen som inte funkade bra, men samma sak gäller oavsätt substans. Jag funderar på om det kanske är någon genetisk faktor som gör att opiaterna inte påverkar mitt belöningssystem som för alla andra. Konstigt nog får jag knappt inte äns något särskilt märkbart smärtstillande effekt heller vilket är väldigt konstigt då det ska vara starkt smärtlindrande, visst jag kanske får lite mindre känsel men inte som att "gå på moln" som vissa säger.

Hade exakt samma problem som dig. Jag fick sjuka eksem och hudproblem av tramadol. Mådde bara dåligt.
Citera
2022-08-10, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorganJohansson
Hade exakt samma problem som dig. Jag fick sjuka eksem och hudproblem av tramadol. Mådde bara dåligt.
Snabbt svar! Ja visst är det konstigt, å höjer man dosen så blir det bara mer sidoeffekter ingen eufori.
Citera
2022-08-10, 23:56
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:

Har samma erfarenhet. Plus heroin i alla versioner utom skjuta.
Ingen effekt alls eller så klåda och spy som en gris.
Efter närmare 100 försök har jag gett upp. Kommer aldrig uppleva det där alla talar om. Trist.
Men öl och allt annat knark finns ju fortfarande.
Och sedan får man påminna sig om att opiater är den enda drog som inte tillför något hos dig. Den bedövar och tar bort. Så kanske inte världens största förlust ändå.
Citera
2022-08-11, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Efter närmare 100 försök har jag gett upp. Kommer aldrig uppleva det där alla talar om. Trist.
Och sedan får man påminna sig om att opiater är den enda drog som inte tillför något hos dig. Den bedövar och tar bort. Så kanske inte världens största förlust ändå.
Ja det är ju just det att man provat upprepade gånger även fast man inser att det inte kommer bli bra, det ska ju vara det ultimata ruset som så många fastnar för man blir ju lite besviken. Alla andra droger funkar ju som de ska.
Citera
2022-08-11, 00:20
Medlem
Citat:
Funderar på om det är något genetiskt eller om man saknar något enzym i kroppen som gör opiater värdelösa för en del. Vissa kan ju till exempel inte använda kodein för de saknar något enzym (CYP2D6 eller var det heter) som metabolerar det. En del dricker ju grapefruit juice för att få bättre effekt efter som det påverkar något enzym det med. Men kanske detta inte spelar någon roll.
Citera
2022-08-11, 00:25
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Funderar på om det är något genetiskt eller om man saknar något enzym i kroppen som gör opiater värdelösa för en del. Vissa kan ju till exempel inte använda kodein för de saknar något enzym (CYP2D6 eller var det heter) som metabolerar det. En del dricker ju grapefruit juice för att få bättre effekt efter som det påverkar något enzym det med. Men kanske detta inte spelar någon roll.
Det är den slutsats jag har dragit. Som sagt, jag har gett upp, insett, gått vidare. Och jag gav det fan många chanser.
Inte lika vanligt, men man har ju stött på folk som säger de aldrig känt något av thc. Det hade ju ändå varit värre, om man var sådan.
Citera
2022-08-11, 00:32
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Och sedan får man påminna sig om att opiater är den enda drog som inte tillför något hos dig.
Ok det är väl delvis sant men va till för tex tjack då?
Ändå droger jag tycker tillför nåt är väl psykedelia, dissociativer och till vis mån cannabis.
Citera
2022-08-11, 00:34
Medlem
Har samma problem.
På oxy spyr jag bara som fan. Kan kanske nodda lite efter några timmar.
Citera
2022-08-11, 00:39
Medlem
Citat:
Det är den slutsats jag har dragit. Som sagt, jag har gett upp, insett, gått vidare. Och jag gav det fan många chanser.
Inte lika vanligt, men man har ju stött på folk som säger de aldrig känt något av thc. Det hade ju ändå varit värre, om man var sådan.
Att röka cannabis funkar skit bra för mig men att äta eller svälja THC-olja funkar mycket sämre för mig behöver ta typ 3 gånger mer än andra och får ändå svagare rus, sen så tar det väldigt långt tid innan jag märker något ca 2-4 timmar, detta är också något jag märkt. Röka funkar kanon.
Citera
2022-08-11, 00:41
Medlem
neuron-drones avatar
Sädär är två killar jag känner. De får inget rus, de känner sig konstiga och blir kliiga. Det har inte haft tur med andra droger heller. Lyrica har inte gett ena något. Den andra blev aggressiv av ADHD-medicin. Han tuppade av av väldigt låg dos benso.
Citera
2022-08-11, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Sädär är två killar jag känner. De får inget rus, de känner sig konstiga och blir kliiga. Det har inte haft tur med andra droger heller. Lyrica har inte gett ena något. Den andra blev aggressiv av ADHD-medicin. Han tuppade av av väldigt låg dos benso.
Man skulle vilja veta exakt varför det är så, man känner ju igen en dopamin kick som nästan alla droger ger, opiater ska ju inte direkt frisätta dopamin utan ska väl gör det indirekt genom att släppa ut endorfiner vilket i sin tur påverkar belöningssystemet och ökar dopamin nivåera, men det skulle man ju märkt av. Ingen expert utan bara någon som speculerar men kanske är att det är här felet uppstår att det misslyckas med att stimulera belöningssystemet så de önskvärda effekterna uteblir.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in