2022-08-10, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Det fremkommer ingen faktaopplysninger om ressursbruk i artikkelen.
Kun noen lettvinte påstander fra SH, som neppe kan brukes som fasit.
Holden vil nok bruke alt det remmer og tøy kan holde for at siktelsen droppes. Alt han sier er nøye kalkulert for å genere clickbaits og påvirke folkeopinionen.
Citera
2022-08-10, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Angående ressursbruk:

SH sa "– Politiet har brukt enormt med tid og ressurser på å ettergå Tom Hagen."
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/AL65rA/hagen-forsvarer-om-politikonflikt-i-loerenskog-saken-katastrofe

Artikkelen er oppdatert.
Det er nettopp der skoen trykker. Er det forsvarlig å bruke så my ressurser på TH, som åpenbart ikke er GM.
Citera
2022-08-10, 20:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Holden vil nok bruke alt det remmer og tøy kan holde for at siktelsen droppes. Alt han sier er nøye kalkulert for å genere clickbaits og påvirke folkeopinionen.

Vel, alt jeg kan si er at Holden har gjort alt annet enn å påvirke folkeopinionen i favør av sin klient.
Snarere tvert imot. Alt han har foretatt seg på vegne av TH, både før og etter hypoteseskiftet, har
generert mer og mer mistanke. Det eneste han har rett i, er at dagens nyhet er en katastrofe.
Citera
2022-08-10, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
du har vel også dårlig forhold til din mor kanskje. Hvis hun ble drept har du ikke giddet og heller ikke benyttet privat etterforskning.

Nå er det vel ikke nødvendigvis slik at disse barna er bemidlet i den grad at de kan fritt benytte seg av slikt. TH har vel ikke akkurat vært raus med kronene gjennom åras løp, heller ikke mot dem.

Utover det synes jeg man skal trå litt varsomt når det kommer til å vurdere disse barna opp mot hva man selv ville gjort i samme sted.

Jeg tror ingen i denne familien har levd noe enkelt liv, da med tanke på hva som er delt med oss, og det inkludert høvdingen. Tragedie hele greiene.
Senast redigerad av Kokadu 2022-08-10 kl. 20:28. Anledning: Tillegg
Citera
2022-08-10, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Pengene er ikke nødvendigvis bortkastet, selv om det ev skulle bli en cold case.
IT og kryptokunnskap blandt politiet er nok kraftig økt, DNA analyse, og anden kunnskap innen mange områder.

Jeg ser bare i Danmark idag, i går var alle 7/11 butikker lukket pga hacking, og idag bruker de en slags iPhone fidus med betalingsapp på kun en åpen kasse.

Det er klart at politiet har hatt stor nytte av å utvikle egne IT eksperter.

Ransomware er et stort samfunnsproblem, og der er flere artikler om at bedrifter uten å fortelle det til utenforstående, betaler den, og kjører kassa helt i bunn, for å kunne drive videre i det hele tatt.

I Danmark er det 30 uløste mord på kvinner siden 1989, og enda er oppklaringsprosent høy. Problemet ligger bl a i problemer i bevisbyrden, at gm forsvandt utenlands, eller er helt ukjent..

Krypto og IT krim koster samfunnet enorme summer.
enig. Før eller senere løses denne. Håper th lever da.
Citera
2022-08-10, 20:27
Medlem
Kommentar fra Milli
https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/QydWM8/en-oedeleggende-konflikt
Citera
2022-08-10, 20:38
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Kommentar fra Milli

En velformulert og fornuftig betraktning av saken, slik jeg ser det.

Siterer her en beskrivelse av det Sandemose mener er "gamere som aldri har utført grov vold":
En eldre kvinne som i en nøye planlagt voldsaksjon brutalt ble overfalt og muligens drept i sitt eget hjem - fraktet bort av kyniske gjerningsmenn som har planlagt svært grundig.
Citera
2022-08-10, 20:40
Medlem
Citat:
Kommentar fra Milli

VG, og Milli spesielt, som har vært i lomma på, og logret med, tunnelarbeiderne, fordi han er en sånn fyr som blir smigret av å være inne med folk, er mer skyldig enn tunnelarbeiderne.

Nå snakker han som en Pilatus, som vasker sine hender.

«Hagens barn, som har ytret mistillit mot politiet fordi de mener faren er et blindspor, vil kunne si at de hadde rett. Veien om Tom Hagen var ikke veien til mål.

Men viktigst av alt. De får ikke svar på hva som skjedd med sin kjære Anne-Elisabeth. Hun får heller ikke den rettferdigheten som ethvert offer fortjener.

Et slikt punktum på denne saken vil ikke være annet enn trist. I verste fall kan den ende som en ny verkebyll for norsk politi. Det får vi inderlig håpe ikke skjer.»

Jeg er selvfølgelig enig i konklusjonen, selv om jeg ikke er bekymret for TH-familiens gode navn og rykte.

Denne saken bør oppklares for AEH sin skyld, for TH sin skyld, for TH-familiens skyld, og fordi alle «korsfest korsfest-folkene» fortjener å bli plassert i gapestokker.

Når det kanskje skjer en gang i fremtiden, håper jeg at den som på det tidspunktet er sjefsredaktør i VG, spaserer ned til Millis kontor og sier: You are fired!
Citera
2022-08-10, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det er nettopp der skoen trykker. Er det forsvarlig å bruke så my ressurser på TH, som åpenbart ikke er GM.

Lörenskog-saken er en ressurskrevende sak og det er viktig å bruke ressursene man har på riktig måte. Man kan ikke kaste bort uansett, men man må prioritere det som er viktigst.
Citera
2022-08-10, 20:56
Medlem
Citat:
Kommentar fra Milli
Er det noe selvkritikk her? I så fall er kronikken meningsløs.

Jeg regner som sagt med at saken tar lang tid, men at politiet har mye og at de aldri gir slipp (selv om siktelsen kanskje må frafalles for en periode)

Fy faen. For en sinnsyk sak dette har vært for politiet. Jeg lurer på om de angrer på mye...
Citera
2022-08-10, 20:56
Medlem
Det er mangel på bevis som gjør at siktelsen eventuelt blir frafalt.

Det kan være det er det riktige å gjøre, men det betyr ikke at alle indisiene var noe å snøfte fortørnet av.
Citera
2022-08-10, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
En velformulert og fornuftig betraktning av saken, slik jeg ser det.

Siterer her en beskrivelse av det Sandemose mener er "gamere som aldri har utført grov vold":
En eldre kvinne som i en nøye planlagt voldsaksjon brutalt ble overfalt og muligens drept i sitt eget hjem - fraktet bort av kyniske gjerningsmenn som har planlagt svært grundig.

Hva er det du prøver å si?

At min påstand om glade amatører står i kontrast til beskrivelsen?

Hallo!

Hvem skrev «en nøye planlagt voldsaksjon brutalt ble overfalt og muligens drept i sitt eget hjem - fraktet bort av kyniske gjerningsmenn som har planlagt svært grundig.»?

Sorry, kanskje du er enig med meg, men grunnen til at jeg reagerer er at idiotiet

(Politiet, for dem som blir provosert av at jeg kaller dem det; det skyldes at jeg har lagt merke til hvem som blir politi, og med noen hederlige unntak, var de aldri de skarpeste folka i klassen.) har eid narrativet SÅ lenge.

Vi må slutte å tro på dramatiserte beskrivelser som vi finner i politiorganet VG.
Senast redigerad av Sandemose 2022-08-10 kl. 21:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in